جاباما
۱۰۹۹۸۲۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چینی‌ها ۲ هزار سالن سینمای تازه ساختن

کشور چین در دو ماهه نخست امسال با وجود نداشتن اطمینان از نمایش فیلم در دوران کرونا نزدیک به ۲ هزار سالن سینمایی جدید تاسیس کرده است.

خبرگزاری صبا: کشور چین در دو ماهه نخست امسال با وجود نداشتن اطمینان از نمایش فیلم در دوران کرونا نزدیک به ۲ هزار سالن سینمایی جدید تاسیس کرده است.
چینی‌ها ۲ هزار سالن سینمای تازه ساختن
به نقل از ورایتی، بنا بر اعلام اداره ملی فیلم چین، این کشور در دو ماه نخست سال با وجود نداشتن اطمینان از نمایش فیلم در دوران کرونا ۲ هزار سالن سینمای جدید تاسیس کرده است.
کشور چین سال گذشته در بازار فیلم از آمریکا پیشی گرفت و به بزرگ‌ترین بازار فیلم جهان تبدیل شد و حالا به نظر می‌رسد که این وضعیت تا سال ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت.
گیشه سینماهای چین تا پایان ماه فوریه در مجموع ۲٫۴ میلیارد دلار درآمد داشته اند که این مقدار با رقم ۱۴۵ میلیون دلاری سینماهای آمریکا در همین زمان فاصله زیادی دارد. این میزان فروش در سینماهای چین به لطف تعطیلات ۶ روزه سال نو میلادی چینی بود که امسال به رکورد تاریخی ۱٫۲ میلیارد دلار رسید.
با اضافه شدن ۲۱۸۸ سالن نمایش جدید در ماه ژانویه و فوریه در کشور چین، تعداد پرده های نمایش فیلم این کشور به رقم ۷۷ هزار و ۷۶۹ عدد رسید.
بدین ترتیب با اعلام اضافه شدن سالن های سینمایی در چین، سینماهای زنجیره ای واندا در این کشور از ای‌ام‌سی بزرگترین سینماهای زنجیره ای دنیا در آمریکا که چندی پیش خبر ضرر ۴٫۶ میلیارد دلاری اش در ایام کرونا منتشر شد، پیشی گرفت.
اداره ملی فیلم چین پیش تر اعلام کرده بود هدف این نهاد رسیدن تعداد سالن های سینمای این کشور به عدد ۸۰ هزار در پایان سال ۲۰۱۸ است، این در حالیست که این کشور هنوز به این هدف نرسیده است. با این حال طبق ارزیابی های محلی احتمالا تعداد سالن های نمایش در تابستان امسال به این عدد برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج