جاباما
۱۱۰۰۱۰۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طارمی؛ پس از اشک‌ریزان تورین!

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی باشگاه پورتو امشب فرصت دارد تا بخشی از اشک‌های هیجانی که چند شب پیش در تورین ریخت را تبدیل به لبخند کند.

روزنامه شرق: ‌مهدی طارمی، مهاجم ایرانی باشگاه پورتو امشب فرصت دارد تا بخشی از اشک‌های هیجانی که چند شب پیش در تورین ریخت را تبدیل به لبخند کند. او که به همراه پورتو راهی ورزشگاه یوونتوس شده بود تا در مرحله برگشت بازی‌های یک‌شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یوونتوس برود، به معنای واقعی اشک و لبخند در طول چند دقیقه را تجربه کرد.

مهدی و تیمش در دیدار رفت که با گل‌زنی همین بازیکن ایرانی همراه بود، موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک یوونتوس را شکست دهند. در دیدار برگشت، طارمی خیلی زود زهرش را مجددا به یوونتوس و کریس رونالدو ریخت و توانست با گرفتن پنالتی از دمیرال، مدافع رقیب، گام بلندی برای پورتو در راه صعود به یک‌هشتم نهایی بردارد. از آن زمان به بعد اما شرایط برای مهدی طارمی خوب پیش نرفت؛ کم‌تجربگی باعث دوکارته‌شدنش شد و نهایتا پورتو را از دقیقه ۵۶ به بعد ۱۰نفره کرد تا خودش همان‌طور که از وضع داوری گلایه داشت و غُر می‌زد زمین بازی را ترک کند. فشار بی‌امان یوونتوسی‌ها بر پورتو ۱۰نفره استرس کار را چنان بالا برده بود که هر آن انتظار می‌رفت پورتو حذف شود.

هم‌تیمی‌های طارمی آن بازی را ۳ بر۲ باختند ولی به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف موفق به حذف یووه و صعود به مرحله بعدی شدند. با به صدا درآمدن سوت پایان آن بازی اما مهدی طارمی با چشمانی گریان که حاصل هیجان زیاد بود، وارد زمین شد و هم‌تیمی‌ها و سرمربی‌اش را در آغوش گرفت. او می‌دانست اگر پورتو حذف می‌شد، خیلی‌ها مقصرش می‌دانند ولی مهدی خوش‌شانس است که پورتویی‌ها همچنان از ستاره ایرانی‌شان به نیکی یاد می‌کنند.

حالا چند روز بعد از آن اتفاق مهیج در تورین، طارمی و پورتو باید امشب برابر پاکوش فریرا در لیگ پرتغال به میدان بروند تا شانس‌شان برای رسیدن به قهرمانی در پرتغال را محک بزنند. تیم آنها فعلا با صدر جدول ۱۰ امتیاز فاصله دارد و در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. سه مساوی از پنج دیدار اخیر، باعث شد فاصله پورتو با اسپورتینگ در صدر جدول زیاد شود. مهدی هم در چند بازی اخیر در لیگ گلی نزده و امشب در صورت قرارگرفتن در ترکیب اصلی (امری که دیگر تبدیل به یک موضوع عادی شده) فرصت دارد تا گل‌زنی‌هایش در پرتغال را هم از سر بگیرد.

اگرچه رقیب امشب آنها هم در زمره تیم‌های بالای جدول محسوب می‌شود ولی طارمی آن‌قدر انگیزه برای درخشیدن دارد تا رقیبی جلودارش نباشد. او تا الان در رقابت‌های لیگ پرتغال ۹ گل زده است و با صدر جدول برترین گل‌زنان شش گل فاصله دارد. این ۹ گل فعلا طارمی را در رده چهارم برترین گل‌زنان پرتغال قرار داده چون به غیر از گونسالوس ۱۵گله، سفروویچ، مهاجم بنفیکا با ۱۱ و سرجیو اولیورا هم‌تیمی‌اش در پورتو با ۱۰ گل زده بالای سرش ایستاده‌اند.

مهدی طارمی هم فعلا با یکی دو نفر دیگر با ۹ گل زده در رده‌های بعدی قرار دارند ولی از آنجا که تعداد پاس گل‌های طارمی به طرزی باورنکردنی زیاد است او در جدول بالاتر از بقیه ۹گله‌های لیگ پرتغال قرار گرفته است. مهدی علاوه بر ۹گلی که تا الان زده موفق شده هشت پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش بدهد. همین اولیویرا که در جدول گل‌زنان فعلا بالاتر از طارمی قرار گرفته بخش زیادی از گل‌هایش را روی پنالتی دارد که چندتایی از آنها حاصل پنالتی‌هایی بوده که طارمی گرفته است. با توجه به اینکه طارمی ۲۲ بار در لیگ به میدان رفته (از هفته هفتم به بعد فیکس شد) و توانسته ۹ گل و هشت پاس گل داشته باشد، آمارش تا همین جا قابل قبول است ولی فاصله‌گرفتنش از گل‌زنی‌های پی‌درپی این روزها کمی هواداران پورتو را نگران کرده است. این مهاجم بوشهری در سه بازی اخیر برابر ماریتیمو، اسپورتینگ و ژیل‌ویسنته گل نزده است و در این مدت فقط در دیدار آخر بوده که توانسته پاس گل دهد.

طارمی از هفته هفتم که برای پورتو در لیگ به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته تا الان، سابقه نداشته است که سه بازی گل‌زنی نکند! او تا هفته سیزدهم یک بازی در میان برای پورتو گل‌زنی کرد که دبل‌کردن برابر ویتوریا گیمارش و فامالیسائو اوج هنرش بود. بعد از آن، برای اولین بار در دو بازی متوالی موفق به گل‌زنی نشد ولی پشت‌سرش دو بار متوالی در دیدارهای بعدی پورتو گل‌زنی کرد. نوار گل‌زنی‌های طارمی در شرایطی در سه بازی اخیر در لیگ پرتغال پاره شده که حالا همه منتظر بازگشت مهاجم ایرانی تیمشان هستند تا اشک‌های تورین را به فراموشی بسپارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج