۱۱۰۰۱۰۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بعضی‌ها دوست نداشتند به تراکتور برگردم

سلیمی، مدافع سابق تراکتور بعد از انتقال عجیبش به لیگ اسلواکی می‌گوید اگر هافبک یا مهاجم بود به این لیگ نمی‌رفت.

روزنامه همشهری: سلیمی،مدافع سابق تراکتور بعد از انتقال عجیبش به لیگ اسلواکی می‌گوید اگر هافبک یا مهاجم بود به این لیگ نمی‌رفت.

ایمان سلیمی مدافعی است که با درخشش در تراکتور خودش را به فوتبال ایران معرفی کرد. او پس از پایان فصل گذشته تصمیم به قطع همکاری با باشگاه تراکتور گرفت و قراردادش را فسخ کرد، در نقل و انتقالات زمستانی هم شایعه حضورش در پرسپولیس مطرح شده بود، ولی سلیمی درنهایت با باشگاه «سِرِد» اسلواکی قرارداد امضا کرد. او از این انتخاب راضی است و تأکید می‌کند که دوست داشته با حضور در فوتبال اروپا یک چالش جدید را تجربه کند. گفت‌وگو با سلیمی را می‌خوانید.

بعد از جدایی از تراکتور و چندماه بلاتکلیفی درنهایت لیگ اسلواکی را انتخاب کردی. چرا در این مدت سکوت کرده بودی؟

بله، خیلی وقت بود که صحبت نمی‌کردم. من به محض ورود به لیگ اسلواکی و عقد قرارداد با سِرِد، هدفم این بود که خیلی زود بازی کنم و نمی‌خواستم وقتم را هدر بدهم. باید خیلی سریع با شرایط فوتبال اسلواکی هماهنگ می‌شدم و یک هفته هم وقت داشتم تا برای نخستین بازی، خودم را آماده کنم ولی از سوی باشگاه سابقم (تراکتور) ناملایماتی صورت گرفت و با لجبازی، ITC مرا صادر نکردند. من خیلی آماده بودم ولی نشد که در همان بدو ورود به اسلواکی بازی کنم. در ادامه مشکل حل شد و خوشبختانه از هفته دوم نیم‌فصل دوم بازی کردم.

خیلی‌ها تصور نمی‌کردند لیگ اسلواکی را انتخاب کنی، قبول داری؟

من نیاز به یک تجربه جدید داشتم و چند پیشنهاد هم از کشورهای دیگر رسید ولی بحث قرارداد بستن هم مهم بود، چون دوست داشتم در پایان فصل بازیکن آزاد باشم و خودم در مورد آینده‌ام تصمیم بگیرم. من از انتخاب سِرِد راضی هستم و چیزهای جدیدی یاد گرفته‌ام. خیلی از مدافعانی که در لیگ اسلواکی مطرح شدند و خودشان را نشان دادند، به لیگ‌ها و تیم‌های معتبرتری رفتند و من با آگاهی کامل سِرِد و لیگ اسلواکی را انتخاب کردم. اگر هافبک یا مهاجم بودم این انتخاب را انجام نمی‌دادم.

چرا با تراکتور اختلاف پیدا کردی؟

من هیچ مشکلی با تراکتور نداشتم و ندارم و هنوز هم با کسانی در باشگاه ارتباط دارم. من از لحاظ اخلاقی و فنی برای تراکتور کم نگذاشتم و خیلی محترمانه هم درخواست جدایی دادم ولی برخی نمی‌خواستند درک کنند یا درک نمی‌کردند که من کار قانونی انجام می‌دهم و با داشتن پیشنهاد، قصد جدایی دارم. حتی شنیدم که می‌گفتند جلوی بازی‌کردن مرا می‌گیرند ولی وقتی با خودم صحبت می‌کردند، برایم آرزوی موفقیت داشتند! دیگر دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم.

تراکتور پیشنهاد داده بود بمانی؟

بله. متأسفانه تغییرات در این باشگاه زیاد بود ولی باید بگویم آقای علیپور یکی از بهترین مدیران فوتبال ایران است که متأسفانه حضور کوتاه‌مدتی در باشگاه تراکتور داشت. ما صحبت‌های مثبتی انجام دادیم و من هم گفتم که دوست دارم به تراکتور کمک کنم ولی انگار تصمیم‌گیرنده افراد دیگری بودند. من دوست داشتم به تراکتور برگردم ولی یک عده دوست نداشتند برگردم. این مشکل برای برخی بازیکنان هم ایجاد شد.

تو فقط در شرایطی می‌توانستی از تراکتور جدا شوی که به یک تیم خارجی بروی. این حقیقت داشت که با پرسپولیس هم صحبت کردی؟

بله، شما درست می‌گویید و من درصورت جدایی از تراکتور حتما باید به یک تیم خارجی می‌رفتم و امکان حضورم در باشگاه‌های ایرانی فراهم نبود. پرسپولیسی‌ها هم از طریق وکیلم شرایط مرا پرسیده بودند و آن مدت خیلی شایعه درست شد ولی متأسفانه بعضی‌ها از قوانین اطلاعی ندارند. من دوست نداشتم با یک انتقال خودم باشگاه را محروم کنم و می‌دانستم که چگونه باید تصمیم بگیرم. از طرفی دیده بودم که چند بازیکن به‌دلیل بحث قرارداد چگونه محروم شده‌اند.

چند بازی تا اتمام لیگ اسلواکی باقی مانده است؟

۱۰بازی باقی مانده و لیگ اینجا تا خردادماه به پایان می‌رسد. البته ما در جام‌حذفی هم حضور داریم. من آخر فصل یک بازیکن آزاد هستم و آن وقت می‌توانم یک تصمیم خوب برای آینده‌ام بگیرم. نهایت استفاده را از حضور در لیگ اسلواکی می‌برم و تمام هدفم این است که پیشرفت کنم.

چقدر امیدواری که به تیم ملی دعوت شوی؟

صد درصد با عملکردم در اینجا و پیشرفتی که در سِرِد خواهم داشت، این اتفاق را برای خودم نزدیک می‌بینم. از طرفی برای تیم ملی هم در بازی‌های حساس آینده آرزوی موفقیت می‌‌کنم و باید بگویم که برای یک نسل فوتبالی، صعود ایران به جام‌جهانی مهم است. بیشتر از دعوت‌شدن خودم، دوست دارم این بازی‌ها را تیم ملی ببرد و به جام‌جهانی برود. در این مقطع رفتن ایران به جام‌جهانی برایم از دعوت‌شدن به تیم ملی مهم‌تر است چون فوتبال ما سود خوبی از این اتفاق خواهد برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج