جاباما
۱۱۰۰۱۷۹
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

ظریف و سلطانی‌فر مقصر دومین فضاحت ورزش

عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره ممانعت AFC از میزبانی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: وزیران امور خارجه و ورزش و جوانان مقصر دومین فضاحت تاریخ ورزش هستند.

خبرگزاری مهر: عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره ممانعت AFC از میزبانی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: وزیران امور خارجه و ورزش و جوانان مقصر دومین فضاحت تاریخ ورزش هستند.

سید احسان قاضی زاده هاشمی در خصوص ممانعت AFC از میزبانی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: حق ایران میزبانی بازی‌ها در دور برگشت بود. این دومین فضاحت تاریخی فوتبال ایران در عرصه بین المللی بعد از پرونده «ویلموتس» است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد رویدادهای ناشی از پرونده ویلموتس بودیم و امروز در حساس‌ترین برهه‌ای که ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی و یک اتفاق خوب برای میلیون‌ها جوان ایرانی بود، متأسفانه حق میزبانی ایران نادیده گرفته شد.

نماینده مردم فریمان در مجلس گفت: وزیر ورزش و جوانان باید پاسخگوی این فضاحت تاریخی باشد.

قاضی زاده هاشمی افزود: وزیر امور خارجه طی دو هفته اخیر مذاکرات زیادی در راستای احیای برجام داشت اما جالب است افرادی که در عرصه بین الملل این چنین قوی خود را می‌خواهند نشان دهند، از پس یک مذاکره ساده با فیفا و AFC بر نمی آیند و حق ایران در عرصه مذاکرات ورزشی و دیپلماسی ما ضایع می‌شود.

وی با بیان اینکه متولی دیپلماسی ورزشی، وزارت ورزش و جوانان و حتی کمیته ملی المپیک است، اظهار داشت: کمیته ملی المپیک نهاد بین المللی ورزشی است اما یا این مسئولان از اتفاقاتی که درعرصه بین المللی فوتبال می‌افتد، بی اطلاع بودند و یا اقداماتشان برای دستیابی به یک سری حقوق اولیه کافی نبوده است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: حق میزبانی در مسابقات ورزشی براساس پیمان‌های مودت جز حقوق اولیه هر کشور است تا ورزش سیاسی نشود و کشورها بتوانند در بازی جوانمردانه حضور یابند.

قاضی زاده هاشمی گفت: متأسفانه میزبانی به تیم رقیبی داده شده که در شرایط خاص سیاسی با کشور ما به سر می‌برد. بنابراین شرایط و محیط برای مسابقه پایاپای و جوانمردانه پدید نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه ظریف و سلطانی فر باید پاسخگوی این فضاحت تاریخی باشند، تصریح کرد: چه بسا اگر در پرونده ویلموتس با مسببان و عاملان آن برخورد قاطعی صورت می‌گرفت و کوتاهی نمی‌شد، ما شاهد دومین فاجعه بین المللی برای میزبانی این سطح از مسابقات نبودیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: در دورانی که کشور ما تحت شدیدترین تحریم‌های بین المللی بود، هیچ گاه دچار چنین مشکلی نشدیم. در ادوار گذشته جام جهانی نیز، علیرغم تمام تحریم‌ها تیم ما صعود می‌کرد و هیچ گاه حق میزبانی کشور ما لغو نمی‌شد. وقتی بدیهی‌ترین حقوق ورزشی ما داده نمی‌شود و آقایان نمی‌توانند این بدیهی‌ترین حقوق را استیفاء کنند، چگونه می‌توانند موضوعات مهم بین المللی را مدیریت کنند.

قاضی زاده هاشمی: عدم میزبانی ایران هیچ ربطی به FATF و مشکلات مربوط به حقوق گمرکی و بانکی ندارد زیرا کشور ما همیشه در شرایط تحریمی بوده و حق میزبانی ایران حفظ شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • HasanJalil

      سومیش
      احتمالا نرفتن به قطر هست .‌

    • عجب

      به ظریف چ ربطی داره . اینم عجب آدم منفوریه . اقا تو خوبی

    • بدون نام

      چه ربطی به ظریف داره شما زیر ساختهای ورزشی رو درست کنید ورود بانوان رو آزاد کنید هم چی خود به خود درست میشه

    • بدون نام

      قاضی جون چرا خودتو به کوچه علی چپ میزنی بچه دوساله هم میدونست که محاله به ایران میزبانی بدن باخودتون هم روراست نیستین مردم راگول نزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج