۱۱۰۰۴۰۴
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

آزمون وکالت قابلیت حذف ندارد

دبیر شورای عالی وکلای قوه قضائیه و معاون وکلای مرکز با تاکید بر اینکه آزمون وکالت قابلیت حذف ندارد گفت: اگر تصور عمومی بر این است که با تغییری که در قوانین ایجاد شده و با کسب و کار شدن وکالت، آزمون وکالت حذف می‌شود تصور اشتباهی است.

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای عالی وکلای قوه قضائیه و معاون وکلای مرکز با تاکید بر اینکه آزمون وکالت قابلیت حذف ندارد گفت: اگر تصور عمومی بر این است که با تغییری که در قوانین ایجاد شده و با کسب و کار شدن وکالت، آزمون وکالت حذف می‌شود تصور اشتباهی است.

رامتین قانع امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر نقش رسانه‌ها اظهار داشت: بی‌تردید در هر جایی که رسانه نباشد، فساد در آنجا رشد می‌کند و کار رسانه نیز ایجاد شفافیت در جامعه بوده و حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال بیش از ۴۸ هزار پرونده تسخیری توسط وکلا انجام شده است تصریح کرد: همچنین ۱۸ هزار پرونده معاضدتی نیز توسط وکلا انجام شد.

دبیر شورای عالی وکلای قوه قضائیه و معاون وکلای مرکز گفت: هم اکنون ۳۰ هزار وکیل در سراسر کشور وجود دارد و در سال ۹۹ نیز به تعداد دو میلیون خدمات مشاوره‌ای انجام داده‌اند.

وی در ادامه نیز با تاکید بر اینکه آزمون وکالت قابلیت حذف ندارد بیان کرد: اگر تصور عمومی بر این است که با تغییری که در قوانین ایجاد شده و با کسب و کار شدن وکالت، آزمون وکالت حذف می‌شود تصور اشتباهی است.

قانع افزود: شاید نتیجه تغییر قوانین این است که به جای اعلام ظرفیت، باید حد نصاب نمره اعلام شود چون نمی‌توان کسی را دارای لیسانس حقوق است را مجاز دانست که با پرونده‌های مردمی که با اموال و آبرو و اعتبار اصطکاک دارد را بپذیرد و این مستلزم این است که فرد از توانایی‌های لازم برخورد باشد و در مقایسه، سنجیده شود.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی این است که فرهنگ مراجعه به وکیل در جامعه به اندازه کافی گسترش نیافته و در حال حاضر تعداد بسیاری از پرونده ها بدون وکیل در مراجع قضایی مطرح می شوند و این افزایش تعداد وکلا جایگاهی ندارد.

دبیر شورای عالی وکلای قوه قضائیه و معاون وکلای مرکز گفت: استدلال مخالف برخی این است که چون وکالت هزینه‌های گزاف و گرانی دارد، افزایش تعداد وکلا باعث کاهش قیمت شده و این نیز باعث می‌شود که مردم به وکیل روی آورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرچه وکیل بیشتر بشه دسترسی مردم بیشتر وبهتر وارزان تر میشه وپارتی بازی وویژه خواری کم تر میشه

    • بدون نام

      رانت انحصار فساد
      وقتی مشکل حاد درست می‌کند که پشتوانه ی منصب حاکمیتی و قانونی داشته باشد .

    • بدون نام

      شرایط آزمون را اگه راست میگوید حذف کنید مخصوصا شرایط سنی آزمون را

    • حامی

      مخالفان این طرح درست گفته اند.

    • بیت کوین

      بنده خواستم امتحان وکالت بدم اینقدر سهمیه های جور وا جور و ناعادلانه وجود داره که آدم نا امید میشه. صد رحمت به آزمونهای دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج