۱۱۰۰۴۷۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کیانوش مجبور شد به اردو برگردد!

کیانوش رستمی ملی‌پوش عنواندار و شاخص وزنه‌برداری ایران که در مسیر کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو جدیداً گویا تغییر تاکتیک داده است و تصمیم گرفته برای کسب امتیاز حداکثری و گرفتن سهمیه ورودی به المپیک توکیو وزن بدنش را کاهش داده و به دسته ۸۱ کیلوگرم تغییر وزن دهد.

روزنامه ایران ورزشی: کیانوش رستمی ملی‌پوش عنواندار و شاخص وزنه‌برداری ایران که در مسیر کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو جدیداً گویا تغییر تاکتیک داده است و تصمیم گرفته برای کسب امتیاز حداکثری و گرفتن سهمیه ورودی به المپیک توکیو وزن بدنش را کاهش داده و به دسته ۸۱ کیلوگرم تغییر وزن دهد، با توجه به شرط و شروط و قوانین جدی‌ای که مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری و کادرفنی تیم ملی برای حضور ملی‌پوشان در مرحله جدید اردوی آماده‌سازی تهران طراحی کردند (دادن تست دوپینگ و کرونا به صورت همزمان قبل از حضور در اردو و گرفتن تأییدیه) مجبور است بعد از مدت‌ها تمرین انفرادی، قید تنها وزنه زدن را زده و به پایتخت بیاید تا نهایتاً با حضور در اردوی تیم ملی و عبور از فیلترهای تعبیه شده توسط کادرفنی مجوز خود را قطعی کرده و از قافله آسیایی وزنه‌برداری عقب نماند.

پس از اینکه با درخواست مسئولین فعلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و تأیید کمیته بین‌المللی المپیک قرار شد مجدداً باقیمانده تورنمنت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۱ توکیو در زمان جدیدی که اعلام شده برگزار شود، کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری تصمیم گرفت تا مرحله جدید اردوی آماده‌سازی وزنه‌برداران را در پایتخت آغاز کند. اردویی متفاوت برای پولادمردان وزنه‌برداری که خود را برای درخشش در رقابت‌های آسیایی ازبکستان (گزینشی طلایی المپیک) مهیا می‌کنند. تفاوت این اردو با اردوی قبلی این است که مسئولین فدراسیون وکادرفنی برای ملی‌پوشان شرط و شروط جدی تعیین کردند. شروطی که اگر وزنه‌برداران آن را رعایت نکنند قطعاً نه تنها جایی در ترکیب تیم آسیایی نخواهند داشت، بلکه امکان دارد به خاطر تمکین نکردن از قوانین تعیین شده توسط کادرفنی برای آنها تاوان سنگین و محرومیت‌هایی نیز به دنبال داشته باشد.

میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، علی میری، کیانوش رستمی، رضا دهدار، سهراب مرادی، رسول معتمدی، عارف خاکی، علی هاشمی، کیا قدمی و علی داوودی نفرات دعوت شده به اردوی آماده‌سازی پایتخت هستند که قرار است در کمپ تمرینی مجموعه ورزشی آزادی تهران مرحله جدید تمرینی خود را برای حضور در مسابقات آسیایی ازبکستان (گزینشی طلایی المپیک توکیو) و چند تورنمنت باقیمانده گزینشی آغاز کنند. البته به شرط اینکه به سلامت بتوانند از فیلترهایی (تست کرونا و دوپینگ) نسبتاً سختگیرانه کادرفنی برای رسیدن به دوبنده آسیایی تیم ملی عبور کنند.

شاید جالب‌ترین نکته در این مرحله از اردو و شرط و شروطی که کادرفنی برای ورود ملی‌پوشان به اردو قرار دادند شرایط ویژه و خاصی است که برای کیانوش رستمی ملی‌پوش عنواندار المپیکی کشورمان ایجاد شده است زیرا رستمی که تا قبل از این وضعیت به صورت انفرادی و تنهایی در خانه تمرین می‌کرد، در شرایط ویژه و حساس فعلی چون برای افزایش امتیازات المپیکی خود و کسب سهمیه ورودی نیاز به حضور در مسابقات آسیایی و سایر گزینشی‌های سرنوشت‌ساز باقیمانده دارد، چاره‌ای جز تمکین از قوانین وضع شده توسط کادرفنی ندارد. به همین دلیل او نیز در اردوی تهران حاضر می‌شود تا ضمن دادن تست کرونا و دوپینگ، همراه و در جمع سایر وزنه‌برداران اردونشین تمریناتش را بعد از مدت‌ها دوری از جمع اردونشینان تیم ملی در کمپ مجموعه ورزشی آزادی تهران مرور کند.

البته رستمی معتقد است، فضای اردو باتوجه به شیوع ویروس خطرناک و مرگبار کرونا در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری و بیمار شدن سرمربی و چند تن دیگر از اردونشینان خیلی فضای جالب و بهداشتی‌ای برای مبتلا نشدن به کرونا نیست. به همین دلیل رستمی تأکید داشت که در این شرایط بهتر بود به صورت انفرادی تا زمان اعزام به مسابقات تمریناتش را ادامه می‌داد اما حالا به واسطه شرط و شروطی که کادر فنی گذاشته چاره‌ای جز تمکین ندارد زیرا او به دنبال کسب سهمیه المپیک توکیو است و برای رسیدن به این سهمیه قطعاً نیاز به حضور در مسابقات قهرمانی آسیا دارد. بنابر این رستمی هم مثل سایر اردونشینان به تهران می‌آید تا در تعطیلات نوروزی کنار سایر ملی‌پوشان در خانه وزنه‌برداری دست به وزنه شود.

آخرین اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، از دیروز آغاز شد. اردویی که به جز علی هاشمی و کیا قدمی که مثل محمدحسین برخواه در اردوی اهواز به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و فعلاً پروسه بهبود و درمان خود را طی می‌کنند، بقیه ملی‌پوشان به تهران آمدند و طبق برنامه کادر فنی برای شروع آخرین مرحله آماده‌سازی در خانه وزنه‌برداری آزادی به خط شدند. تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان خود را برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان که فروردین‌ماه سال آینده (۱۴۰۰) برگزار می‌شود، آماده می‌کند. این رقابت‌ها کسب سهمیه طلایی المپیک توکیو نیز به شمار می‌رود.

گرفتن تست دوپینگ در قرنطینه

افسران نادوی ایران برای گرفتن تست دوپینگ از کرونایی‌های تیم ملی وزنه‌برداری (علی هاشمی و کیا قدمی) راهی ایلام و کرمانشاه می‌شوند.

تیم ملی‌ وزنه‌برداری ایران اواخر فروردین‌ماه در مسابقات آسیایی ازبکستان روی تخته می‌رود. برهمین اساس، فدراسیون وزنه‌برداری تأکید دارد که از همه نفرات اعزامی به این رقابت‌ها تست دوپینگ گرفته شده و نتیجه آن پیش از اعزام تیم به ازبکستان اعلام شود. با توجه به آغاز اردوی تیم ملی ضمن تست کرونا از تک تک اردونشینان تست دوپینگ گرفته می‌شود. این در حالی است که علی هاشمی و کیا قدمی به دلیل ابتلا به کرونا اکنون در اردو حضور ندارند.

داود باقری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه آیا از این دو نفر نیز تست دوپینگ گرفته می‌شود می‌گوید: «اینکه این دو نفر اکنون تست دوپینگ بدهند منافاتی با وضعیت کنونی‌شان ندارد. با توجه به اینکه فرصتی وجود ندارد، باید از افسران نادو خواهش کنیم که در قرنطینه از آنها تست دوپینگ گرفته شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج