۱۱۰۰۶۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ادغام طب سنتی در طرح پزشک خانواده

معاون طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به جایگاه طب سنتی در جامعه اسلامی، گفت: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در جامعه اصل مهم برای ترغیب مردم به سمت این شیوه درمانی موثر است.

خبرگزاری ایسنا: دکتر محمود خدادوست طب سنتی در ایران را یک طب حکیمانه دانست و تصریح کرد: دشمنی و کینه توزی غربی‌ها با ایران در عرصه پزشکی نیز محسوس است تا جایی که آمریکایی ها دانشمندان ایرانی را واپسگرا و متحجر و علوم آنها را منسوخ و بی ارزش می دانند و با ترویج این افکار تلاش می کنند جامعه جهانی را نسبت به ایران بدبین کنند.

وی با بیان اینکه جامعه غربی از ظرفیت طبی سنتی ایرانیان در ارتقای ساختار سلامت بهره بسیار برده است، عقب ماندگی ایران در این علم را بسیار زیاد دانست و گفت: متاسفانه غفلت، بی توجهی و عدم تلفیق این علم با علم نوین و نبود یک ساختار تشخص در این راستا کشور ما را در این عرصه با عقب ماندگی‌های بسیار مواجه کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی رشته تحصیلی طب سنتی در تمامی دانشگاه‌های دنیا، طب سنتی را یک علم فراگیر در تمام جهان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایران نه تنها طب سنتی در یک مقطعی انکار بلکه مورد تکفیر و ناسزا قرار گرفت در حالی که تمام دنیا از این ظرفیت عظیم برای ارتقاء سلامت جامعه خود بهرمند می شدند وما در داخل کشور دچار حاشیه و غفلت شده بودیم.

خدادوست طب سنتی را ریشه در فرهنگ ، اعتقادات و باورهای مردمی دانست و با تاکید بر پذیرش همگانی این شیوه درمان در میان مردم، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در جامعه را اصل مهم برای ترغیب و گرایش مردم به سمت این شیوه درمانی عنوان کرد.

خدادوست با انتقاد از اینکه در کشور ما همچنان بر سر پذیرفتن این علم دعوا و بحث است تصریح کرد: کشورهای بزرگ همچون ژاپن، چین، سوئیس و بسیاری از کشورهای مطرح جهان طب چتر حمایتی بیمه را بر سر طب سنتی قرار داده اند اما متاسفانه در کشور ما پذیرش این دانش برای بسیار از افراد سخت و غیر ممکن شده است.

خدادوست از ادغام طب سنتی در طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت: وزارت بهداشت به جز بحث آموزش طب سنتی در کشور، در بحث عرضه خدمات نظام سلامت هم برنامه های مفصلی دارد که از آن جمله ادغام خدمات طب سنتی در شبکه بهداشت و درمان کشور و برنامه پزشک خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم بسته‌های آموزش کوتاه مدت طب سنتی که آموزش آن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعت طول می‌کشد آ‌ماده شده که از نیمه اردیبهشت امسال بعد از برگزاری یک همایش کشوری برای آگاه سازی مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی این آموزشها برای پزشکان عمومی و حتی بهورزان در سطوح مختلف آغاز می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج