جاباما
۱۱۰۰۹۶۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

ربیعی: نامه AFC بهانه جویی سیاسی است

سخنگوی دولت در مورد موضع کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال ایران و گرفتن میزبانی‌ها از کشورمان واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی دولت در مورد موضع کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال ایران و گرفتن میزبانی ها از کشورمان واکنش نشان داد.

علی ربیعی در مورد تصمیم کنفدارسیون آسیا برای محروم کردن ایران در میزبانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: بخشی از آخرین تلاش های هواداران منطقه ای ترامپ به حوزه های مختلفی از جمله ورزش منتهی شد.

وی با اشاره به نامه AFC عنوان کرد: در بخشی از نامه کنفدراسیون آسیا در خصوص میزبانی ایران آمده است چالش های مالی و تحریم های بین المللی مانع میزبانی شده است. تمام مسائلی که کنفدارسیون آسیا مطرح کرده بهانه جویی‌های سیاسی است.

ربیعی تصریح کرد: تصمیمات غیرمنصفانه و ناعادلانه‌ای که در قبال ورزش کشور و فوتبال ملی و باشگاهی ایران در چند سال اخیر صورت گرفته، متاثر از تحریم های ظالمانه آمریکا و آخرین تلاشهای علاقمندان به ترامپ برای منزوی کردن کشورمان و تداوم فشار حداکثری به ایران است. البته بدون تردید علاوه بر این اقدامات سیاسی، ترس از قدرت فوتبال ایران و جوانان با انگیزه آن هم وجود دارد. در نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است.

وی گفت: تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا که به بهانه هایی همچون محدودیت در امور مالی، بانکی و لجستیکی نمایندگان ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را از میزبانی محروم کردند و میزبانی گروه هایی که نمایندگان کشورمان در آن حضور داشتند به کشورهایی از قبیل عربستان، هندوستان و امارات سپرده شد، همچنین میزبانی های تیم ملی ایران در دیدارهای برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی در شرایط حساس رقابتی در گروه سوم آسیا به بحرین، رقیب جدی ایران در راه صعود واگذار شد، آخرین تصمیماتی است که با بی عدالتی ابلاغ شده و ضرر و زیان حقوق فوتبال ایران را موجب شده است. این تصمیم ظلمی آشکار در حق ملت ورزش دوست ایران اسلامی محسوب می شود.

ربیعی گفت: البته ما می فهمیم که تحریم و مشکل انتقال مسائل مالی را مسئولان کنفدراسیون بهانه سازی کرده اند و برای ما این بهانه جویی ها قابل قبول نیست. متاسفانه این اولین بار نبود که فوتبال ایران اسیر این بی عدالتی های محض در نهاد حاکمیتی فوتبال در قاره آسیا شد.

وی ادامه داد: در فصل گذشته نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا در نهایت بی منطقی تصمیم بر لغو میزبانی‌های نمایندگان ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گرفت که با دستور و حمایت وزیر محترم ورزش و جوانان، تیمی متشکل مدیران باشگاه های ایرانی همراه با مدیران ورزش کشور به مقر کنفدراسیون رفتند و با اعتراض و اقدامات قانونی، میزبانی های نمایندگان ایران را پس گرفتند. کنفدراسیون فوتبال آسیا رای خود را تغییر داد و حق میزبانی نمایندگان ایران در بازی‌های برگشت دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا پس گرفته شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در خصوص اتفاقات اخیر که موجی از نارضایتی را در بین مردم ورزش دوست ایران نسبت به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بدنبال داشته است، پس از انتشار شایعه عدم میزبانی ایران برای مسابقات برگشت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، وزیر ورزش و جوانان، دکتر سلطانی‌فر، به درخواست فدراسیون فوتبال همه اقدامات حمایتی را انجام و به شدت دنبال خواهد کرد.

ربیعی بیان داشت: در تاریخ ۱۹ اسفند سال جاری (سه روز قبل از ابلاغ تصمیم AFC به ایران) دو نامه را به رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رییس فیفا ارسال کرد و در این دو نامه ضمن اشاره برحق فدراسیون فوتبال ایران در میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بر حمایت وزارت ورزش و جوانان از برگزاری این رویدادها در ایران تاکید کرد.
وی اظهار داشت: وزیر امور خارجه نیز نامه اعتراض آمیزی به رئیس فیفا نوشته و آقای صالحی امیری،‌رئیس کمیته ملی المپیک نیز نیز در یادداشتی به توماس باخ رئیس IOC مراتب اعتراض ایران را بیان داشته است.

ربیعی گفت: آنچه مسلم است دولت با قاطعیت نسبت به احقاق حق مسلم ملت عزیز و حمایت از فوتبال ایران تلاش می‌کند، از تمامی ظرفیتها برای از بین بردن این شرایط نامناسب و جو ناعادلانه که نسبت به ایران و متعاقب آن فوتبال کشورمان بوجود آمده، بهره می گیرد و با جدیت از طریق مجاری قانونی و دادگاه عالی ورزش (CAS) اقدامات لازم را انجام می دهد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در پایان به نکته ای اشاره می کنم، متاسفانه عده ای آنقدر به سوءاستفاده سیاسی عادت کرده اند و این امر به یک هدف و عادت دائمی برای آنها تبدیل شده این موضوع را حربه ای برای هجمه به دولت و سیاست خارجی قرار داده اند به جای فشار افکار عمومی به تصمیم گیران خارجی. نامه ای که به آن اشاره شد دلایل را به وضوح ذکر کرده اند فارغ از اینکه کنفدراسیون تحریم را بهانه قرار داده اینها هم حاضر نیستند حتی یک کلمه در مورد آثار تحریم حرف بزنند.

ربیعی: نامه AFC بهانه جویی سیاسی است

ربیعی: نامه AFC بهانه جویی سیاسی است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از منظر شما اصولا هر تصمیمی در مجامع جهانی علیه شما باشه سیاسی هستش!!!!! با کدام ساختار و ارتباطات نرم افزاری و روابط بانکی و پخش بازی ها و .... که الان تحریم هستین و هیچ ارتباطی با دنیا ندارید می خواستید میزبانی رو به شما بدهند !!!!!!

    • بدون نام

      خخخخ خودشماباای اف سی باهمین تافوتبال ایران ونابودکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج