۱۱۰۱۱۴۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حسن یزدانی قربانی کشتی ایران شده است

ستاره‌ای درخشان به نام «حسن یزدانی» داریم که هیچ نیازی به رقابت انتخابی برای او نیست. با این شرایط از او می‌خواهند که در رقابت‌های انتخابی شرکت کند و او هم بدون آنکه اعتراضی بکند با کمال میل می‌آید و در مسابقه شرکت می‌کند. همه را می‌برد و کسی هم توان شکست او را ندارد.

روزنامه ایران ورزشی: ستاره‌ای درخشان به نام «حسن یزدانی» داریم که هیچ نیازی به رقابت انتخابی برای او نیست. با این شرایط از او می‌خواهند که در رقابت‌های انتخابی شرکت کند و او هم بدون آنکه اعتراضی بکند با کمال میل می‌آید و در مسابقه شرکت می‌کند. همه را می‌برد و کسی هم توان شکست او را ندارد

اگرچه ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقه‌های قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک در طول سال‌های گذشته و اخیر بر اساس قانون و روش رقابت‌های انتخابی مشخص و نفرات آن شناخته می‌شوند اما همواره حواشی مختلف و حرف و حدیث‌هایی پیرامون تصمیمات و نحوه انتخاب ملی‌پوشان کشتی آزاد برای حضور در مسابقه‌های جهانی و المپیک و حتی آسیایی در طول همه این سال‌ها وجود داشته است.

گروهی از کشتی‌گیران برای حضور در این عرصه‌های مهم بین‌المللی انتخاب و گزینش شده‌اند و عده‌ای پشت سر آنها قرار گرفته و به تیم ملی راه نیافته‌اند و طبیعی است آنهایی که پشت خط مانده‌اند، به تصمیمات افراد تصمیم گیرنده از جمله اعضای کادر فنی تیم ملی به‌ویژه سرمربی تیم و مسئولان فدراسیون کشتی معترض باشند. برخی‌ها فقط نقش غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد را در این تصمیم‌گیری‌ها مهم و اساسی می‌دانند در حالی‌که واقعیت امر چیز دیگری است و مشخص است اشخاص دیگری در تمامی تصمیمات فنی دخالت دارند در حالی‌که در شرایط فعلی، فدراسیون کشتی بر خلاف فدراسیون‌های قبلی کمیته‌ای به نام «کمیته فنی» یا شورایی به نام «شورای فنی» ندارد!

مراد محمدی، کشتی‌گیر مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال‌های نه چندان دور، بر این اعتقاد است که رئیس فدراسیون کشتی، قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری برای انتخاب ملی‌پوشان کشتی آزاد را از سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کاملاً سلب کرده و غلامرضا محمدی نقشی در این زمینه ندارد اما با این حال او از هر طرف مورد حمله و هجمه اهالی کشتی و حتی رسانه‌ها قرار می‌گیرد. به بهانه این موضوع با مراد محمدی همکلام می‌شویم و حرف‌هایش را می‌شنویم که قابل تأمل است.

تصمیم‌گیری‌های اخیر فدراسیون کشتی یا کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد را چگونه می‌بینی؟

قبل از آنکه صحبت‌های خود را شروع کنم اول بگویم حرف‌های من فقط جنبه انتقادی دارد و خدای ناکرده قصد توهین و اهانت به کسی را ندارم، من همیشه سعی کرده‌ام حرف‌های خود را در قالب انتقادهای سازنده و فنی بزنم. در ماه‌های گذشته و بخصوص در هفته‌های اخیر اتفاقات زیادی در کشتی افتاده است که ما اهالی کشتی متوجه آن نمی‌شویم چه برسد به علاقه‌مندان به ورزش کشتی؛ در کشتی ما متأسفانه شفاف و قانونمند نیست و هیچ‌کس هم پاسخگو نیست. در واقع قانون مدونی در کشتی ما وجود ندارد.

توضیح بیشتری در این خصوص می‌دهی؟

با رفتن هر رئیس فدراسیون و آمدن رئیس فدراسیون جدید، ناگهان همه چیز عوض می‌شود و به هم می‌ریزد و رئیس جدید، کارشناسان و افراد خود را می‌آورد که خیلی از آنها از جنس کشتی هم نیستند. مثلاً در دوره ریاست رسول خادم قانون «فرآیند انتخابی تیم ملی» بود. با رفتن خادم، کلمه «فرآیند» برداشته شد و این رقابت‌ها شد فقط «رقابت‌های انتخابی»؛ حالا ما نمی‌دانیم در حال حاضر همان قانون رسول خادم یعنی فرآیند انتخابی تیم ملی در کشتی اجرا می‌شود یا یک چیز دیگر به اسم انتخابی تیم ملی؛ من هنوز متوجه این موضوع نشده‌ام.
مسأله کمی پیچیده‌تر و بغرنج‌تر شد. این حرف شما احتیاج به توضیحات بیشتری دارد.

ستاره‌ای درخشان به نام «حسن یزدانی» داریم که هیچ نیازی به رقابت انتخابی برای او نیست. با این شرایط از او می‌خواهند که در رقابت‌های انتخابی شرکت کند و او هم بدون آنکه اعتراضی بکند با کمال میل می‌آید و در مسابقه شرکت می‌کند. همه را می‌برد و کسی هم توان شکست او را ندارد. چند سال است که حسن یزدانی در رقابت‌های انتخابی شرکت می‌کند؟ در واقع حسن یزدانی تنها مشتری پر و پا قرص رقابت‌های انتخابی تیم ملی شده؛ به نظر من او قربانی کشتی و رقابت‌های انتخابی آن شده است.

چرا از حسن یزدانی خواسته می‌شود که در رقابت‌های انتخابی شرکت کند در حالی‌که اصلاً نیازی به رقابت انتخابی بین او و سایر حریفان داخلی‌اش نیست؟

به نظر من شاید از این طریق می‌خواهند به رقابت‌های انتخابی خود جلوه بدهند و آن را کاملاً نمایشی کنند. در اصل از نام حسن یزدانی استفاده می‌کنند.

از قدیم گفته‌اند «بزرگتر را بزن تا کوچکتر بترسد و حساب کار خود را بکند» و این مسأله کاملاً درباره کشتی‌گیری چون حسن یزدانی مصداق پیدا می‌کند. در حالی‌که در ایران حریفی هم اندازه او نیست تا مقابل او قرار گیرد.

درباره رضا اطری و کامران قاسم‌پور دو کشتی‌گیر سرشناس مازندرانی دیگر چه نظری داری؟

رضا اطری به جای آنکه در رقابت‌های داخلی کم اهمیت مثل لیگ برتر حضور پیدا کند باید در طول سال حداقل در دو یا سه تورنمنت بین‌المللی مهم محک بخورد و آزمایش شود. فدراسیون کشتی بهتر بود اطری را پس از گذشت بیش از یک سال از عدم حضور در رقابت‌های بین‌المللی، اخیراً به یکی از تورنمنت‌های بین‌المللی اروپایی در کشورهای اوکراین، ایتالیا و فرانسه اعزام می‌کرد؛ در حالی‌که اطری را حتی چند ماه پیش به رقابت‌های جام جهانی در صربستان هم نفرستادند که جای بسیار خوبی برای محک زدن او بود. برای مسابقه‌های جهانی 2019 نورسلطان قزاقستان هم رضا اطری را بدون رقابت‌های انتخابی، انتخاب کردند. بهترین مسابقه برای اطری حضور در تورنمنت‌های مهم بین‌المللی در کشورهای اروپایی است حتی مسابقه‌های آسیایی برای او مفید و مؤثر نیست.

رضا اطری نسبت به گذشته یک پله بالاتر رفته و او حتی توانایی گرفتن مدال در المپیک را دارد منتهی باید حداقل در دو یا سه تورنمنت مهم بین‌المللی حضور پیدا کند. شرایط کامران قاسم‌پور هم همینطور است و او هم باید به جای کشتی انتخابی با حسن یزدانی حداقل به دو یا سه تورنمنت مهم بین‌المللی می‌رفت. قاسم‌پور هم می‌تواند قهرمان جهان شود.

در تمامی تصمیمات فنی فدراسیون کشتی چه کسی نقش بیشتری دارد، سرمربی تیم ملی یا دیگران؟

شرایط را به گونه‌ای شکل داده‌اند که همه افراد، سرمربی تیم ملی را مقصر اتفاق‌های به وجود آمده می‌دانند در حالی‌که غلامرضا محمدی خیلی نقشی در این اتفاقات ندارد. تیم ملی اگر در المپیک نتیجه خوب بگیرد خیلی ها مدعی می شوند اما اگر خدایی ناکرده نتیجه بد بگیرد، گناه آن را به گردن غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی می‌اندازند و تمام کاسه و کوزه‌ها سر او شکسته می‌شود. متأسفانه شرایط جوری شده که علیرضا رضایی ، غلامرضا محمدی را مورد هجمه قرارمی دهد. او کار خوبی نکرد، به نظرم کار علیرضا رضایی با آن همه تجربه و سابقه مربیگری و اجرایی در زمان ریاست رسول خادم بسیار غیر فنی و غیر حرفه‌ای بود. انتقادات علیرضا رضایی اصلاً درست نبود، مگر می‌شود غلامرضا محمدی مقصر باشد در حالی‌که برخی افراد دیگر تصمیم می گیرند .

نه تنها علیرضا رضایی که حتی رسانه‌ها هم فقط غلامرضا محمدی را مورد حمله و هجمه قرار می‌دهند در حالی‌که همه وظیفه دارند که از سرمربی تیم ملی کشتی آزاد حمایت کنند.

با این حساب هیچ سهمی برای غلامرضا محمدی در تصمیم گیری‌ها قائل نیستید؟

هیچ سرمربی بدون اشتباه نیست و اشتباه اجتناب ناپذیر است. خود من چند سال سرمربی تیم‌های ملی کشتی آزاد بوده‌ام و متوجه مشکلات هستم. اما مسأله این است که وقتی همه فقط سرمربی تیم ملی را به باد انتقاد می‌گیرند و او از هر طرف تحت فشار و مورد هجمه قرار می‌گیرد، طبیعی است که او در کار خود اشتباه کند. سرمربی تیم ملی باید به تنهایی به جنگ همه برود و حواشی را یک تنه برطرف کند. بنده به شخصه هیچ انتقادی از غلامرضا محمدی ندارم و از او تمام قد حمایت و پشتیانی می‌کنم. به نظر من، این دوره که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی شده انتظارمی رود که او تمام قد از سرمربی تیم ملی حمایت کند. او قهرمان المپیک است و به خوبی همه شرایط را می داند.

بنابراین انتظار می رود که حمایت بیشتری از کادر فنی تیم ملی در همه بخش ها داشته باشد تا مربیان هم بتوانند جواب اعتماد او را بدهند. البته این انتظار فقط از علیرضا دبیر نمی رود. رئیس فدراسیون کشتی و مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد نباید غلامرضا محمدی را تنها بگذارند و باید تمام قد از او حمایت کنند و پشت سر او باشند. چگونه است مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در تمام جلسات فدراسیون کشتی از لیگ برتر گرفته تا کمیته‌های مربیان و داوران حضور پیدا می‌کند ولی در تصمیم‌گیری‌ها نامی از او به میان نمی‌آید و همه فقط اسم غلامرضا محمدی را می‌برند.

در مورد امین طاهری کشتی‌گیر سنگین وزن که علیرضا رضایی به خاطر او غلامرضا محمدی را مورد انتقاد خود قرار داده است چه صحبتی داری؟

در مورد امین طاهری باید بگویم که کادر فنی و شخص غلامرضا محمدی بهتر از هر کس شرایط او را برای اعزام نشدن به مسابقه‌های آسیایی در قزاقستان می‌دانند. به نظرم آسیب‌دیدگی امین طاهری هنوز برطرف نشده و او توانایی کشتی گرفتن در مسابقه‌های آسیایی را ندارد.

حرف آخر مراد محمدی چیست؟

امیدوارم شرایطی رقم بخورد که تیم های ملی کشتی ایران در هردو بخش آزاد و فرنگی بهترین نتیجه ممکن را در المپیک توکیو بگیرند تا نتیجه زحمات این مدت را ببینند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج