۱۱۰۱۱۶۳
۳ نظر
۵۰۴۲
۳ نظر
۵۰۴۲
پ

هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید

Twitch یک سرویس آنلاین برای ویدئو‌های پخش زنده (Live) است که کاربران مختلف از سراسر جهان را قادر می‌سازد تا به صورت زنده به پخش محتوای مورد نظر خود بپردازند.

ویجیاتو: Twitch یک سرویس آنلاین برای ویدئو‌های پخش زنده (Live) است که کاربران مختلف از سراسر جهان را قادر می‌سازد تا به صورت زنده به پخش محتوای مورد نظر خود بپردازند. غالب این محتوا را مسائل گیمینگ، استریم زنده بازی کردن و گفتگوی برخط کاربران و استریمر تشکیل می‌دهد.

هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید

در حال حاضر Twitch با بیش از ۳.۸ میلیون استریمر در سراسر دنیا و میانگین ۱۵ میلیون بازدید روزانه پربازدیدترین سرویس استریمینگ زنده است که علاوه بر تولید محتوا، برای کاربران خود فرصت کسب درآمد را فراهم آورده است. این ابزار به مخاطبان و بینندگان اجازه می‌دهد تا از میان قریب به چهار میلیون تولید کننده محتوا، اقدام به جستجو، انتخاب و تماشای محتوای مورد علاقه خود به صورت کاملا رایگان، نمایند.

در واقع Twitch ابزاری است که میلیون‌ها تولید کننده محتوا و مخاطب را به یکدیگر متصل کرده و امکان تعامل آن‌ها را در بستری ایمن و سالم فراهم کرده است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره این سرویس لایو استریم می‌توانید مقاله «با سرویس توییچ (Twitch) آشنا شوید» را مطالعه کنید. اما در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی مبانی استفاده از این سرویس لایو استریم بپردازیم.

صفحه اصلی Twitch

اگر وارد صفحه اصلی Twitch شوید، احتمالا شمایلی، چون تصویر زیر مشاهده کنید. شما با کلیک برروی آیکون پروفایل خود، در قسمت بالا راست می‌توانید به منوی دسترسی سریع اکانت خود وارد شده و تغییراتی را در وضعیت استاتوس، زبان، تم Twitch، تنظیمات کلی اکانت و ... اعمال کنید. شما با انتخاب گزینه Channel از منوی دسترسی سریع، می‌توانید وارد کانال شخصی خود شوید.

هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید

همچنین در نوار سمت چپ صفحه می‌توانید لیستی از اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید و وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن آن را بررسی کنید. در صفحه اصلی Twitch نیز می‌توانید اقدام به جستجو و مشاهده استریم‌ها کنید. لازم به ذکر است که این پیشنهادات تماشای Twitch بسته به سلیقه شما و ویدئو‌هایی که پیش از این در توییچ دیده‌اید متغیر خواهد بود. توییچ در تلاش است تا با دیتا‌هایی که از شما استخراج می‌نماید، اقدام به پخش و معرفی استریم‌های موردپسند شما نماید.

صفحه استریم و امکانات آن

با ورود به یک صفحه لایو استریم، شما احتمالا شمایلی، چون تصویر زیر را مشاهده کنید. در قسمت چپ و پایین صفحه استریم موضوع و زبان استریم مذکور به صورت برچسب ذکر می‌شوند. قسمت راست صفحه به چت باکس قرار دارد. این چت باکس شیوه تعامل عمومی مخاطبان با استریمر است. همان طور که مشاهده می‌کنید در مقابل نام برخی کاربران علائم بصری قرار گرفته، این علائم نشان‌ها یا Badges هستند که برای کاربران نقش‌هایی را تعریف می‌کنند.

هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید

بخش قابل توجه دیگر در صفحه استریم، سه دکمه قرار گرفته در قسمت پایینی تصویر هستند. شما به وسیله این سه گزینه امکان دنبال کردن، روشن کردن نوتیفیکیشن و سابسکرایب شدن در اکانت استریمر مورد نظر را برای شما فراهم می‌نماید.

گزینه سابسکرایب (Subscribe) شما را به درگاه پرداختی هدایت می‌کند که در آن در ازای خرید اشتراک ماهیانه استریمر، از خدمات و محتوای مازادی که استریمر برای شما در نظر گرفته بهره‌مند می‌شوید.

صفحه اصلی استریم متشکل از یک پلیر ریسپانسیو ویدئویی است که متناسب با سایز دیوایس و مرورگر شما به بهترین شکل نمایش داده خواهد شد. شما می‌توانید با کلیک بر بخش تنظیمات مربوط به ویدئو، اقدام به اعمال تغییرات مورد نظر خود در پلیر ویدئویی نمایید. علاوه بر این زیر دکمه سابسکرایب می‌توانید تعداد تماشاگران آنلاین استریم، مدت زمان گذشته از آغاز استریم و همچنین گزینه به اشتراک گذاری لایو استریم را مشاهده کنید.

راهنمای نشان‌ها (Badges) در Twitch

همان طور که اشاره کردیم، نشان‌ها یا Badges آیکون‌های بصری هستند که برخی از سمت پلتفرم Twitch و برخی از سمت استریمر به کاربران اعطا شده و در جلوی اسم آن‌ها ظاهر می‌شوند. استریمر می‌تواند با الصاق این نشان‌ها برای کاربران و مخاطبین برای آنان نقش‌هایی تعریف نماید.

تصویر نشان نام نشان تعریف نقش
هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید Twitch Staff ناظران فنی و کارمندان توییچ
هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید Admins ادمین‌های توییچ که بر اجرای قوانین توییچ نظارت کرده و گزارش‌های تخلف را بررسی می‌کنند، این افراد کسانی هستند که فضای توییچ را سالم و ایمن نگه می‌دارند.
هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید Broadcasters مالک کانال توییچی که در حال تماشای آن هستید این نشان را دارد. این نشان می‌تواند کاربران را در نقش‌های متفاوت حذف یا نصب نماید.
هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید Chat Moderator مجریان کانال یا Moderatorها کسانی هستند که از سمت استریمر و به منظور نظارت بر استریم منصوب شده‌اند. این کاربران توانایی حذف پیام، محدود کردن کاربران و غیره را دارند.
هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید Verified این نشان معرف کاربران وریفای شده در توییچ است. شرکای تجاری توییچ همگی مجهز به این نشان هستند.
هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید VIP کاربران VIP، مخاطبین وفادار، کاربران منتخب و یا دوستان استریمر هستند که از تغییرات اعمال شده توسط مجری‌های کانال مصون خواهند ماند.

علاوه بر این با خرید برخی سرویس‌های Twitch، تهیه اشتراک پریمیوم ماهیانه سرویس توییچ و ... شما می‌توانید از دو نشان دیگر نیز بهره‌مند شوید که در ادامه به معرفی آن دو می‌پردازیم.

تصویر نشان نام نشان تعریف نقش
هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید Turbo User مشترک ماهیانه سرویس پریمیوم توییچ
هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید Prime Gaming User مشترک ماهیانه سرویس پریمیوم توییچ با امکانات مازاد

علاوه بر این‌ها، نشان‌های تشویقی به منظور قدردانی از کاربرانی که حمایت مالی یا معنوی می‌کنند نیز وجود دارند که در مقالات پیش رو بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

بیت‌ها (Bits) در Twitch چه کاربردی دارند؟

بیت‌ها (Bits) در واقع نوعی واحد پولی مختص به Twitch هستند که می‌توانید به وسیله آن اقدام به حمایت مالی یا دونیت استریمر کنید. بیت‌ها در بسته‌های صدتایی به بالا قابل خرید بوده و هر یک بیت معادل یک سنت است. در واقع یک بسته صدتایی از بیت‌ها معادل یک دلار است.

هر آنچه باید در مورد Twitch بدانید

با دونیت و حمایت مالی یک استریمر به وسیله این بیت‌ها شما می‌توانید نشان‌های حامی مالی را در چت کسب کنید. این نشان‌ها به صورت دائم برای شما حفظ خواهد شد، اما در نظر داشته باشید تنها در صفحه چت استریمری که به آن دونیت کردید نمایش داده خواهد شد.

تهیه بیت‌های توییچ تنها به وسیله پرداخت ارزی خارجی ممکن است.

امتیاز‌های کانال (Channel Points) چه کاربردی دارند؟

امتیاز‌های کانال یا Channel Points یک برنامه امتیاز قابل تنظیم است که به استریمر‌ها اجازه می‌دهد به وسیله کسب این امتیاز‌ها به مخاطبین خود پاداش‌های شخصی سازی شده دهند. البته این قابلیت تنها در اختیار شرکای مالی Twitch و affiliate‌ها است.

این امتیاز‌ها با تماشای استریم، فعالیت در چت، دنبال یا سابسکرایب کردن، رید و ... کسب می‌شود. شما می‌توانید در چت باکس و درست زیر باکس اسال پیام امتیاز‌های خود از کانال مذکور را ببینید.

منظور از رید (Raid) کردن استریم چیست؟

یکی از فعالیت‌هایی که استریمر‌های پرمخاطب‌تر به منظور حمایت از دیگران انجام می‌دهند، رید (Raid) کردن است. این کلمه به معنای هدایت مخاطبین و ببیندگان خود استریمر به یک استریم ثانی است. این عمل به منظور حمایت معنوی و هایلایت کردن استریمر‌های تازه‌کار و کم مخاطب است که معمولا در انتهای استریم فرد اول صورت می‌گیرد.

کلام پایانی

در این مطلب به طور خلاصه به بیان و بررسی مبانی از این ابزار پرداختیم؛ با این حال سرویس Twitch ابزار و امکانات متعددی در اختیار کاربران و استریمر‌ها قرار می‌دهد که در آینده و طی مقالات آتی مجله ویجیاتو به معرفی و روش استفاده از آن‌ها می‌پردازیم تا به شکل بهتری با شیوه کار با یکی از بهترین ابزار‌های لایو استریم آشنا شویم. پس با ویجیاتو همراه باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای استریمرها عالیه. درآمد خوبی کسب می کنند

    • عجب

      هنوز فیلتر نشده؟؟

    • بدون نام

      ناموسا دیه اینو فیلتر نکنید دیه اعصاب برامون نزاشتید خدایا من چ غلطی کردم ایرانیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج