۱۱۰۱۴۶۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

زوج پرسپولیسی مقابل سوریه

تیم ملی روز‌های عجیبی را سپری می‌کند. بعد از اعطای میزبانی به بحرین، آن هم در شرایطی که تیم ملی ایران در دور برگشت باید از عراق و بحرین- دو حریف سرسخت و گردن‌کلفت خود – میزبانی می‌کرد، حالا باید به منامه برود و در وضعیتی که از حالا می‌توان پیش‌بینی‌اش را کرد، به مصاف این دو تیم برود.

روزنامه ایران ورزشی: تیم ملی روزهای عجیبی را سپری می‌کند. بعد از اعطای میزبانی به بحرین، آن هم در شرایطی که تیم ملی ایران در دور برگشت باید از عراق و بحرین- دو حریف سرسخت و گردن‌کلفت خود - میزبانی می‌کرد، حالا باید به منامه برود و در وضعیتی که از حالا می‌توان پیش‌بینی‌اش را کرد، به مصاف این دو تیم برود. برای رسیدن به آمادگی مطلوب اما تیم ملی در فروردین ماه یک بازی تدارکاتی مقابل سوریه برگزار می‌کند. تیم ملی به دلیل برنامه‌ریزی اشتباه فدراسیون سابق، روز فیفا در چهارم فروردین را از دست داد و فقط یک بازی تدارکاتی مقابل سوریه پیش رو دارد.

برای بازی مقابل سوریه، دراگان اسکوچیچ سومین تجربه حضور روی نیمکت تیم ملی ایران را پشت سر خواهد گذاشت. مربی کروات و سابق ریه‌کا، فولاد، ملوان، خونه به خونه و نفت آبادان که می‌کوشد در شرایطی سخت تیم ملی را برای سومین مرتبه متوالی به جام جهانی برساند. برای بازی مقابل سوریه، اسکوچیچ نمی‌تواند از چند مهره کلیدی خود استفاده کند. به عنوان نمونه کاوه رضایی به کرونا مبتلا شده و به همین دلیل قادر نیست تیم ملی را برابر حریف آسیایی خود همراهی کند. مهاجم ۲۸ ساله شارلروا که فصل موفقی را در بلژیک گذرانده و البته در آخرین بازی تیم ملی دروازه بوسنی را نیز گشوده، یکی از غایبین لیست تیم ملی است.

رضایی اوایل فصل یکی از بهترین بازیکنان شارلروا بود و گل‌های متعددی نیز به ثمر رساند. به همین خاطر خیلی‌ها از او به عنوان مدعی جدی کسب عنوان آقای گلی لیگ بلژیک نام بردند اما هر چه از بازی‌ها گذشت، کاوه به آن آمادگی سابق برنگشت و تعداد گل‌هایش بیشتر نشد. هر چند اسکوچیچ نشان داده که به کاوه علاقه‌مند است و سبک فوتبال او را می‌پسندد اما ابتلا به کرونا مسیر حضور رضایی در اردوی تیم ملی را بسته است.

به جز کاوه رضایی، مرتضی پورعلی‌گنجی نیز یکی از غایبین بزرگ تیم ملی مقابل سوریه است. مدافع باتجربه‌ای که از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ به ترکیب تیم ملی اضافه شده و تا امروز در اکثر رقابت‌ها حضور داشته است. پورعلی‌گنجی حضور در دو جام ملت‌های آسیا و یک جام جهانی را در کارنامه دارد و اسکوچیچ هم علاقه‌مند است تا از تجربیات فراوان او در قلب خط دفاع تیم ملی استفاده کند.

پورعلی‌گنجی که حدود یک ماه قبل به چین رفت تا در اردوی آماده‌سازی باشگاه شن‌ژن شرکت کند، در یکی از تمرینات و در شرایطی که به گفته خودش در اوج آمادگی بود، آسیب دید و باید حداقل دو هفته دور از فوتبال باشد. به همین دلیل این مدافع بازی تیم ملی مقابل سوریه را از دست خواهد داد و نمی‌تواند هم‌تیمی‌های خود را در این دیدار تدارکاتی همراهی کند. اسکوچیچ در دو بازی قبل که روی نیمکت تیم ملی نشسته، البته از دو سیستم متفاوت دفاعی استفاده کرده. ابتدا مقابل ازبکستان در تاشکند، اسکوچیچ تصمیم گرفت تیم ملی را با روش ۲-۴-۴ به زمین بفرستد. در این بازی محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده مدافعان میانی بودند و مرتضی پورعلی‌گنجی به دلیل مصدومیت در اردو حضور نداشت.

برای بازی مقابل بوسنی، اسکوچیچ تصمیم گرفت روش بازی تیم ملی را تغییر بدهد. بر همین اساس این مربی از سیستم ۱-۶-۳ که در زمان حمله به ۳-۴-۳ تبدیل می‌شد، سود برد و در خط دفاعی هم از هر سه مدافع آماده خود به نام‌های مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده استفاده کرد. پورعلی‌گنجی در مرکز قرار گرفت، کنعانی‌زادگان یارکوب سمت راست بود و شجاع هم در سمت چپ انجام وظیفه کرد.

برای بازی مقابل سوریه و به دلیل غیبت پورعلی‌گنجی، احتمالاً دراگان اسکوچیچ باز هم از روش دفاع چهار نفره و خطی استفاده خواهد کرد. در این روش محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده مدافعان میانی خواهند بود. درست مانند دیدار با ازبکستان در تاشکند که با پیروزی دو بر یک تیم ملی به پایان رسید. این زوج که در پرسپولیس هم سابقه بازی کنار یکدیگر را دارند، می‌توانند سد محکمی مقابل مهاجمان سوریه تشکیل بدهند. هر چند با بازگشت مرتضی پورعلی‌گنجی در بازی‌های بعد باید ببینیم اسکوچیچ چه تصمیمی درباره روش و انتخاب مدافعان اصلی اتخاذ خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج