۱۱۰۱۵۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

چطور حال خانه‌تان را خوب کنید

هر قسمت از فضای خانه شما باتوجه به رنگ‌آمیزی‌اش می‌تواند تاثیر مستقیمی بر شرایط سالم یا ناسالم روحی افراد و شخصیت اعضای خانواده داشته باشد.

چطور حال خانه‌تان را خوب کنید
مجله سیب سبز: ذهنیت بیشتر مردم درباره دکوراسیون منزل در این موضوع خلاصه می‌شود که اگر شخصی به اندازه کافی به زیبایی‌شناسی اشراف داشته باشد، می‌تواند خانه‌ای را طراحی کند که توجه هر فردی را به خود جلب خواهد کرد. البته این موضوع درست است اما واقعیت اینجاست رنگ‌هایی که قرار است به شمایل خانه افراد وجهه و جلوه ببخشند در عین حال می‌توانند تاثیر مستقیمی بر سلامت روح و روان و چه بسا گاهی سلامت جسم اعضای خانواده داشته باشند. رنگ‌ها را می‌توان به عنوان نقطه اشتراک غیرکلامی در جهان تعریف کرد. دقیقا در همین راستاست که رنگ‌ها می‌توانند در همه دنیا تاثیر مشترکی بر احوالات روحی افراد بگذارند. پس اهمیت آنها را در دکور کردن منزل خود هرگز دست کم نگیرید و فراموش نکنید که هر قسمت از فضای خانه شما باتوجه به رنگ‌آمیزی‌اش می‌تواند تاثیر مستقیمی بر شرایط سالم یا ناسالم روحی افراد و شخصیت اعضای خانواده داشته باشد.

چطور حال خانه‌تان را خوب کنید

اتاق نشیمن و سرسرا...

رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد در کنار رنگ‌های زمینی مانند قهوه‌ای و بژ می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای اتاق نشیمن، سرسرا و راهروی منازل باشند. رنگ‌های فوق از این‌رو در چنین فضاهایی جواب می‌دهند که می‌توانند سبب محاوره و گفت‌وگو میان اعضای خانواده شوند، به‌خصوص در شرایط حاکم این روزها که معمولا تلویزیون در نقش عاملی بازدارنده مانع از برقراری دیالوگ‌های ضروری برای سلامت روحی افراد در جمع خانواده‌ها می‌شود، اما استفاده از چنین رنگ‌هایی در فضاهای مذکور می‌تواند افراد را ترغیب کند تا دور هم بنشینند و با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

چطور حال خانه‌تان را خوب کنید

طبیعی است وقتی شما در فضایی احساس صمیمت و گرما کنید، دوست دارید آنجا بنشینید و حرف بزنید. رنگ‌هایی که نامبرده شد دقیقا همین احساس را به شما خواهند داد.

آشپزخانه...

مشاوران رنگ بر این عقیده‌اند که اگر شما خاطرات جالب‌توجه و به‌یادماندنی‌اي را از دوران کودکی خود داشته باشید که اتفاقا مربوط به زمان‌هایی باشد که در آشپزخانه سپری کرده‌اید در دوران بزرگسالی به طور ناخودآگاه سراغ همان رنگی خواهید رفت که در کودکی آشپزخانه شما با آن تزئین شده بود، بنابراین اگر آشپزخانه دوران کودکی شما به عنوان مثال با رنگ آبی و سفید تزئین شده باشد و دست بر قضا شما را یاد روزهای خوش کودکی‌تان بیندازد، در حال حاضر هم بهترین گزینه برای آشپزخانه شما و خانواده‌تان همان رنگ آبی و سفید خواهد بود. اما اگر تصویر دلخواه و خاطره‌انگیزی در این باره در ذهن شما وجود ندارد پس رنگ‌های قرمز و زرد همان‌طور که در اتاق‌نشیمن و راهرو‌ها کاربرد داشتند در آشپزخانه هم می‌توانند مناسب‌ترین گزینه‌ها باشند.

چطور حال خانه‌تان را خوب کنید

این رنگ‌ها برقراری ارتباط کلامی را بین اعضای خانواده روان و راحت‌تر خواهند کرد هر چند در این میان «امایی» هم وجود دارد. اما اگر به لحاظ شرایط سلامت جسمی در وضعیتی هستید که باید از برنامه غذایی خاصی پیروی کنید و در واقع رژیم غذایی شما بایدها و نباید‌های خاص خودش را دارد بهتر است رنگ قرمز را از آشپزخانه دور کنید چون این رنگ اشتها را تحریک می‌کند و سبب پرخوری می‌شود. پس اگر از چاقی رنج می‌برید و این معضل سلامت‌تان را به مخاطره انداخته است حتما رنگ قرمز را از آشپزخانه‌تان دور کنید. در عوض می‌توانید رنگ آبی را در آشپزخانه استفاده کنید چون كه آبی رنگی ضداشتهاست.

اتاق خواب...

اتاق خواب فضایی است که شما برای آرام شدن و بهره‌مندی از خواب راحت به آنجا می‌روید، بنابراین بهتر است سراغ رنگ‌های به اصطلاح خنک بروید. آبی و سبز می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای اتاق خواب باشند به‌خصوص که آرامش روحی را در افراد شدت می‌بخشند.

چطور حال خانه‌تان را خوب کنید

استفاده از رنگ قرمز در اتاق خواب توصیه نمی‌شود چون علاوه بر بالا بردن فشارخون سبب تشدید ضربان قلب هم خواهد شد که به خودی خود اضطراب را در افراد منجر می‌شود. اما در عوض رنگ آبی دقیقا برعکس عمل می‌کند و آرامش بی‌حد و حصری را به اتاق خواب می‌آورد.

حمام...

ترکیبی از رنگ سفید و رنگ‌های گرم البته با غلبه رنگ سفید بر فضا معمولا محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای حمام است چون رنگ سفید به‌طور اتوماتیک احساس نظافت و تمیزی را در ذهن افراد تداعی می‌کند. با این حال توصیه می‌شود برای حمام هم از رنگ‌های آبی، سبز، به‌خصوص سبز روشن و البته فیروزه‌ای استفاده شود چون این رنگ‌ها هم علاوه بر اینکه حس تمیزی را در ذهن تداعی می‌کنند رنگ‌های آرامبخشی هستند و به‌خصوص در تابستان که بعد از یک روز شلوغ کاری دوش گرفتن اتفاقی است اجتناب‌ناپذير چه به لحاظ نظافت و چه به لحاظ ریکاوری روحی و جسمی، این رنگ‌های آرامبخش می‌توانند کارساز واقع شوند.

چطور حال خانه‌تان را خوب کنید

اتاق ورزش...

اگر با قرار دادن دستگاهی مثل تردمیل در یکی از اتاق‌‌های خانه، فضایی ورزشی را در منزل خود ایجاد کرده‌اید که اتفاقا قصد دارید از آن فضا بهترین استفاده را ببرید؛ برای تزئین این اتاق انتخاب‌های متنوع و البته بیشتری پیش‌رو دارید. می‌توانید سراغ رنگ‌های قرمز و نارنجی بروید که شما را بیشتر از سایر رنگ‌ها به حرکت ترغیب می‌کنند، از طرف دیگر چون این رنگ‌ها ممکن است باعث شوند احساس گرما کنید می‌توانید سراغ سبز و آبی هم بروید. رنگ‌های ترکیبی هم در این زمینه توصیه می‌شوند. مثلا ترکیبی از آبی و سبز یا زرد و سبز که از نظر روانشناسی می‌توانند بهترین گزینه‌ها باشند چون شادتر هم هستند. فراموش نکنید شما قرار است در این اتاق ورزش کنید.

چطور حال خانه‌تان را خوب کنید

اتاق کار...

اگر دست بر قضا جزو آن دسته از افرادی هستید که در خانه هم اتاقی را به عنوان اتاق کار تدارک دیده‌اید، بهتر است برای انتخاب رنگ آن دقت کنید. طبیعی است که هر چه شما کارتان را زودتر تمام کنید زودتر هم می‌توانید به جمع خانواده اضافه شوید و از بودن کنار اعضای خانواده لذت ببرید. رنگ خاکستری به توصیه مشاوران رنگ بهترین گزینه است؛ هم برای اینکه شاید مجبور باشید ساعت‌های طولانی‌ را در اتاق کار بگذرانید و این رنگ نه هیجان‌زده‌تان می‌کند و نه خسته و نه خواب‌آلود و هم اینکه رنگ خاکستری قدرت تمرکز را بالا می‌برد، بنابراین شما کارتان را با کیفیت بهتری انجام خواهید داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج