۱۱۰۱۶۴۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

امیرآبادی: به بودجه قم ۴۰۰میلیارد تومان افزوده شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، به بودجه ۱۴۰۰ قم، ۴۰۰میلیارد تومان افزوده شد.

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، به بودجه ۱۴۰۰ قم، ۴۰۰میلیارد تومان افزوده شد.

احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مجلس علی‌رغم فرصت کم، در سه شیفت بودجه را رسیدگی کرد و نمایندگان جوان و متخصص در امور خاص در چند مورد، کارهای خوبی به خصوص در اینترنت انجام دادند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از نمایندگان با بررسی دقیقی که انجام داد، مجلس را به نتایج خوبی رساند و مشخص شد اینترنت را در ورودی کشور ۴۵۰۰ تومان تحویل می‌گیرند و به شرکت‌های اپراتور ۶۰ هزار تومان می‌فروشند و آن‌ها نیز اینترنت را ۱۶۰ هزار تومان به مردم عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد:وقتی شورای نگهبان به این مسئله ایراد گرفته بود یک گروه کارشناسی اطلاعات دقیقی به این شورا ارائه داد و مجلس به این موضوع وارد شد و در حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان کشف درآمد اتفاق افتاد که ۳ هزار میلیارد تومان برای مسائل قم در تولید محتوا در فضای مجازی تعلق گرفت.

امیرآبادی: به بودجه قم ۴۰۰میلیارد تومان افزوده شد

امیرآبادی بیان کرد: زیرساخت‌های تولید محتوا در فضای مجازی باید از سوی حاکمیت ایجاد شود و سازمان تبلیغات و بسیج در 1400 در راستای تولید محتوا در فضای مجازی فعالیت کنند و بخش عمده‌ای از این رقم به صداوسیما تعلق گرفت و 50درصد به اپراتورها تخصیص یافت تا زیرساخت این کار فراهم شود.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، به بودجه 1400 قم، 400میلیارد تومان افزوده شد، همچنین 45 میلیارد تومانی در اختیار نمایندگان مردم استان قم قرار دارد و دراین‌باره ردیف برای احداث جاده دریاچه نمک و ایجاد فاضلاب شهر پردیسان در نظر گرفته شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش بودجه نهادهایی از استان مانند دانشگاه صنعتی به 32 میلیارد تومان، پردیس فارابی به 62 میلیارد تومان، دانشگاه حضرت معصومه (س) با افزایش 3 میلیارد تومان ازجمله این موارد است.

وی اظهار داشت: بودجه کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی 3 میلیارد تومان افزایش داشت و بیمارستان الزهرا نیز با بودجه 5 میلیارد تومانی به 45 میلیارد تومان افزایش یافت، همچنین بودجه پارک فناوری قم 2 میلیارد تومان اضافه شد و به 11 میلیارد تومان رسید.

امیرآبادی تصریح کرد: 37 میلیارد تومان اعتبار برای مترو قم در لایحه بودجه 1400 در نظر گرفته شد و موفق شدیم با افزایش 40 میلیارد تومان، آن را به 77 میلیارد تومان برسانیم، همچنین 6 میلیارد تومان نیز به اعتبارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم اضافه شد.

وی افزود: به بودجه دانشگاه قم نیز 7 میلیارد تومان افزوده شد که با توجه به اینکه تنها دانشگاه تفکیک جنسیتی در کشور است حدود 20 تا 30 درصد نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور، هزینه بیشتری دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین 48 میلیارد تومان برای راه روستایی قم و 42 میلیارد تومان برای آب روستایی قم به‌طور اختصاصی در بودجه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم بودجه سال آینده، شناسایی تمام محله‌های محروم در سراسر کشور و اختصاص بودجه 19 هزار میلیارد تومانی برای رفع این محرومیت‌ها بود.

شناسایی ۱۵ محله بسیار محروم و ۳۵ محله محروم در قم

امیرآبادی بیان کرد: 15 محله بسیار محروم و 35 محله محروم در قم شناسایی و 208 میلیارد تومان اعتبار برای رفع محرومیت محلات قم در سال 1400 تخصیص داده شد.

وی عنوان کرد: این اعتبار بر اساس یک‌روال مشخص و معین در اختیار نهادهایی مانند سپاه پاسداران، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و یا حتی شهرداری‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند در رفع محرومیت استفاده کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین 10 میلیارد تومان به بخش سایر بودجه 1400 قم اضافه شد تا دست مدیران استانی برای اختصاص مواردی مانند اضافه‌کار، بازتر باشد.

وی تصریح کرد:45 میلیارد تومانی در اختیار نمایندگان مردم استان قم قرار دارد که 10 میلیارد تومان از این بودجه برای دو ردیف احیای مسیر دسترسی دریاچه نمک و همچنین پروژه فاضلاب پردیسان تخصیص داده شد.

امیرآبادی گفت: با اضافه شدن دو شهرستان به استان قم، مدیریت استان خواهد توانست گام‌های بلندتری برای جذب منابع بیشتر بردارد.

وی بیان کرد: بودجه 3 هزار و 200 میلیارد تومانی برای رفع آسیب‌های اجتماعی کل کشور در سال 1400 تصویب شد و امیدواریم نهادها و معاونت‌های مربوط به حوزه اجتماعی استان قم بتوانند در جذب بودجه قم تلاش کنند.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: قرار است 650 میلیارد تومان اوراق مشارکت از بانک‌های قم پیگیری شود که 200 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و 450 میلیارد تومان برای مترو هزینه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج