جاباما
۱۱۰۱۶۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کاهش ثروت ترامپ در دوران ریاست جمهوری

۷ هواپیمای ترامپ در سال ۲۰۱۵ حدود ۵۹ میلیون دلار و ارزش ۵ هواپیمای او در سال ۲۰۲۰ حدود ۶.۵ میلیون دلار برآورد شد.

عصر ایران: دارایی خالص دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری شخص خودش حدود ۷۰۰ میلیون دلار کاهش یافت و به ۲.۳ میلیارد دلار رسید.

به نقل از بی بی سی، در دوران همه‌گیری کرونا ساختمان‌های اداری، هتل‌های برند و مراکز تفریحی و تجاری ترامپ درآمد خود را از دست دادند و از ارزش افتادند.

ناوگان هوایی و باشگاه‌های گلف ترامپ نیز با افت درآمد و ارزش ملکی خود مواجه شدند.

ترامپ در حال حاضر به خاطر مسائل مالی و تجارت خانوادگی خود تحت تحقیقات قانونی قرار دارد.

املاک تجاری ترامپ حدود سه چهارم دارایی خالص وی را تشکیل می‌دهند. پس از شیوع کرونا و افزایش دورکاری، برج‌های اداری ترامپ خالی شدند یا ارزش تجاری و درآمدزایی خود را از دست دادند. روند دورکاری در آمریکا احتمالا برای طولانی مدت در این کشور ادامه خواهد داشت و این روند کاهش درآمد از این برج‌ها می‌تواند برای او ادامه دار باشد.

بلومبرگ که اخبار و داده‌های مالی را ارائه می‌دهد، کاهش ۲۶ درصدی ارزش دارایی‌های اصلی و تجاری رئیس جمهور پیشین آمریکا را تخمین زده است.

ترامپ همچنین مالک، مدیر و صاحب امتیاز مجموعه‌ای چند دهه‌گانه از هتل و استراحت‌گاه‌های تفریحی و ۱۹ زمین با نام خود است.

اگرچه گلف در طول شیوع همه‌گیری کرونا به عنوان یک ورزش در فضای باز محبوب شد اما اسناد موجود حکایت از ضرر مداوم دو مجموعه گلف ترامپ در کشور اسکاتلند دارند.

پس از حمله طرفداران ترامپ به کاخ "کاپیتول" یا ساختمان کنگره در دی ماه سال جاری، "اتحادیه گلف بازان حرفه‌ای آمریکا" (Professional Golfers' Association) توافق خود برای میزبانی تورنمت قهرمانی در زمین گلف نیوجرسی ترامپ را فسخ کرد و اعلام کرد چنین توافقی به برند آنها ضربه می‌زند.

کاهش ثروت ترامپ در دوران ریاست جمهوری

ترامپ ادعاهای مربوط پرداخت نکردن مالیات را "اخبار جعلی" توصیف کرد

"دویچه بانک" تنها بانکی که پس از ورشکستگی سال 1990 میلادی ترامپ به او وام داد، پس از آشوب های ساختمان کنگره آمریکا از قطع ارتباط تجاری خود با ترامپ خبر داد.

ترامپ همچنین یک ناوگان هوایی از جمله یک بوئینگ 757 دارد. طبق افشاگری‌های مالی بلومبرگ این هواپیماها ده‌ها سال عمر دارند و ارزش آنها در سال‌های گذشته کم شده است.

7 هواپیمای ترامپ در سال 2015 حدود 59 میلیون دلار و ارزش 5 هواپیمای او در سال 2020 حدود 6.5 میلیون دلار برآورد شد. ارزش هواپیماهای ترامپ طی سال‌ها کاهش یافته است. بخشی از این کاهش به دلیل آن است که ترامپ بخشی از هواپیماها و وسایل هوایی خود را فروخته است.

تحقیقات قانونی

امور مالی ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش در کانون توجه قرار داشت و او متهم است که در مورد میزان پرداخت مالیات بسیار مخفیانه عمل کرد.

ماه گذشته دادگاه عالی به ترامپ دستور داد تا اظهارنامه مالیاتی و سایر سوابق خود را به دادستانی نیویورک تحویل دهد.

دادستانی در ماه‌های گذشته برای به دست آوردن اظهارنامه مالیاتی و شخصی 8 سال گذشته ترامپ، تلاش کرده‌ است.

تحقیقات در باره پرونده های مالی ترامپ در سال 2018 و برای بررسی نقش سازمان او در باره پرداخت شتاب زده پول به دو زن در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آغاز شد. هر دو زن می‌گفتند که با آقای ترامپ رابطه جنسی داشته‌اند و بابت سکوت پیش از انتخابات ۲۰۱۶ پول گرفته‌اند.

کتاب یا ساختار اجتماعی

ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور سابق می‌تواند منتظر برخی از معاملات پرسود رسانه‌ای مانند یادداشت‌های بعد از ریاست جمهوری برای بازیابی بخشی از ثروت خود باشد.

براساس گزارش‌ها، "باراک و میشل اوباما" رئیس جمهور و بانوی اول اسبق آمریکا برای درج و انتشار خاطرات خود حدود 65 میلیون دلار درآمد داشتند. بیل کیلینتون برای انتشار کتابش در سال 2004 حدود 15 میلیون دلار پیش‌پرداخت گرفت.

بلومبرگ می‌گوید واضح‌ترین راهی که ترامپ پس از ریاست جمهوری می‌تواند از آن سود ببرد داشتن یک کانال خبری یا بستر اجتماعی است برای 74 میلیون نفر از طرفدارانش است که در انتخابات 2020 به او رای داده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج