۱۱۰۱۷۹۳
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

منع برگزاری آئین تحویل سال نو در اماکن فارس

مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد: به‌منظور حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از تجمع هیچ‌گونه برنامه‌ای در لحظه تحویل سال در اماکن زیارتی، تاریخی و گردشگری فارس برگزار نمی‌شود.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد: به‌منظور حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از تجمع هیچ‌گونه برنامه‌ای در لحظه تحویل سال در اماکن زیارتی، تاریخی و گردشگری فارس برگزار نمی‌شود.

سید مجتبی علوی جمعه ضمن درخواست از هموطنان برای سفرنکردن به فارس، اظهار داشت: مصوبات ستاد خدمات سفر استان فارس، در راستای رعایت پروتکل‌ها و دستورهای بهداشتی ستاد استانی و ملی کرونا است.

او افزود: برهمین اساس، نصب و برپایی چادر مسافرتی در هر نقطه از این استان ازجمله پارک‌ها و گردشگاه‌ها در تعطیلات نوروز ممنوع است و شهرداری‌ها نیز هیچ خدماتی در این زمینه ارائه نخواهند کرد.

علوی همچنین پذیرش مسافر و اقامت در خوابگاه‌های دولتی و خصوصی و مهمانسراها را ممنوع اعلام کرد و گفت: ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش تعطیل است و مدارس نیز امکان اقامت و پذیرش مسافر را ندارند.

مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با تاکید بر ضرورت عدم مسافرت در تعطیلات نوروز، گفت: در صورتی که افرادی به‌ضرورت قصد ورود به شیراز یا دیگر شهرهای فارس را دارند،‌ باید از طریق هواپیما، قطار یا اتوبوس وارد استان شوند و اسکان مسافر فقط در تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره برداری از اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچون هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، خانه‌های مسافر، میهمان‌خانه‌ها و اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی مجاز است و از هر گونه فعالیت خانه‌های مسافر و منازل مبله غیرمجاز جلوگیری می‌شود .

سربازرس ویژه ستاد خدمات سفر استان فارس تاکید کرد: با توجه به شیوه‌نامه‌های یادشده، ستاد خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۰ هیچگونه خدمتی به مسافران ارائه نخواهد کرد.

علوی افزود: درصورتی که افرادی قصد بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری را داشته باشند، با توجه به تمهیداتی که اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اندیشیده است، باید به‌صورت اینترنتی بلیت تهیه کنند و در زمان و تاریخ و ساعت مشخص در بلیت در مکان‌های مشخص حضور یابند.

او ادامه داد: سامانه فروش اینترنتی بلیت اماکن فرهنگی‌تاریخی به آدرس bilit.tafrihati.com ، برنامه اندروید تلفن همراه تاپ، سایت TOP.ir و سایت اداره‌کل استان به نشانی www.farschto.ir برای تهیه بلیت، در دسترس عموم مردم است.

سربازرس ستاد خدمات سفر استان فارس افزود: اجرای همه تدابیر بهداشتی در اماکن گردشگری و زیارتی و محل‌های اقامت مسافر ضروری است و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا و ستاد سفر بر اجرای دقیق آن‌ها نظارت می‌کنند و متخلفان جریمه خواهند شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز پیش از این گفته بود: برپایی آیین تحویل سال نو نیز که هر سال در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، آرامگاه حافظ و آرامگاه سعدی برگزار می‌شد ممنوع است.

عبدالرضا قاسم‌پور افزود: همچنین هرگونه حضور در دارالرحمه و قبرستان‌ها و گلزارهای شهدا برای زیارت قبور در ۲ روز پایانی سال و نخست روز سال جدید ممنوع است.

قاسمپور اظهار داشت: همچنین ممنوعیت محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد نیز همچنان در تمام شهرها با هر وضعیت رنگبندی برقرار است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج