۱۱۰۱۹۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

۵ سیاره باورنکردنی خارج از منظومه شمسی

با پیشرفت تکنولوژی انسان ها توانایی بیشتری در کشف آسمان پیدا کرده اند و چند سالی است که سیاره های مختلفی در خارج از منظومه شمسی پیدا شده است.

باشگاه خبرنگاران: با پیشرفت تکنولوژی انسان ها توانایی بیشتری در کشف آسمان پیدا کرده اند و چند سالی است که سیاره های مختلفی در خارج از منظومه شمسی پیدا شده است.

منظومه شمسی پذیرای چندین سیاره است که هر کدام داستان خاص خود را داند اما در خارج از این منظومه چه خبر است که شاید عده ای از ما از آن بی خبر باشیم. اگر می خواهید با جالب ترین سیاره های خارج از منظومه شمسی آشنا شوید با ما همراه باشید.

PSR B1620-26 b

یکی از عجیب ترین سیاره هایی که در آسمان و خارج از منظومه شمسی وجود دارد با نام " PSR B1620-26 b" معرفی می شود. این سیاره عمری برابر با 13.1 بیلیون سال دارد. این سیاره از نظر اخترشناسان به عنوان قدیمی ترین سیاره آسمان انتخاب شده است زیرا شواهدی دال بر نقض این موضوع تا به حال بدست نیامده است. برای اولین بار در سال 2003 این سیاره کشف شد و از آن زمان تا به حال تحقیقات گسترده ای روی آن انجام گرفه است. بخشی از این تحقیقات نشان می دهد که احتمال پیدا شدن سیاره های قدیمی تر نیز وجود دارد.

Epsilon Eridani

نزدیک ترین منظومه به ما که تنها دارای دو سیاره کوچک است"Epsilon Eridani" نام دارد. این منظومه دارای یک سیاره تایید شده با همین نام و یک سیاره تایید نشده است. این منظومه در سال 2000 کشف شد و نزدیک ترین منظومه به منظومه شمسی است. فاصله ما تا این سیاره ها تنها 10 سال نوری است.

5 سیاره باورنکردنی خارج از منظومه شمسی

۹۱ Aquarii b

شاید وقی ما اسمی از سیاره می بریم شما به یاد منظومه خودمان می افتید اما اینگونه نیست. بسیاری از ستاره هایی که در آسمان می بینیم منظومه هایی هستند که ستاره ها که در هاله های گاز قراردارند. "۹۱ Aquarii b" یکی از پرنور ترین این منظومه هاست که در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار دیده شد. این منظومه دارای چند سیارک کوچک است و از زمین فاصله بسیار زیادی دارد.

5 سیاره باورنکردنی خارج از منظومه شمسی

۵۵ Cancri

این مورد نیز بسیار به مورد قبلی شباهت دارد چرا که چندین ستاره در یک منظومه جمع شده اند و همه آن ها به دور "۵۵ Cancri" می چرخند. این سیاره دارای پنج سیاره کوچک در سطح نپتون است و این نشان می دهد که منظومه ما با چندین سیاره اصلا چیز منحصر به فردی به حساب نمی آید. این منظومه در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار مشاهده و ثبت شد.

5 سیاره باورنکردنی خارج از منظومه شمسی

HD ۲۰۹۴۵۸ b

این سیاره عظیم که در فاصله ۱۵۰ سال نوری در صورت فلکی اسب بالدار قرار گرفته است در واقع سیاره بسیار داغی به بزرگی سیاره مشتری است که در فاصله ای نسبتا نزدیک از ستاره مادرش در حرکت است.این سیاره مشابه عطارد و ماه در دام نیروهای کششی افتاده است. به بیانی دیگر یک رخ این ستاره برای همیشه به سوی خورشیدش قفل شده است و در نتیجه حرارت روزهای HD ۲۰۹۴۵۸b هرگز کمتر از ۹۸۲ درجه سلسیوس نخواهد بود در حالی که شبهای این سیاره حرارتی چند صد درجه کمتر از حرارت روزها دارند. در این سیاره بادهایی داغ از مونوکسید کربن با سرعتی برابر ۱۰ هزار کیلومتر بر ساعت در جریان است./ق پ

5 سیاره باورنکردنی خارج از منظومه شمسی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج