۱۱۰۲۶۰۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چهل و چهارمین سالروز دیدار بزرگ ایران و آرژانتین

تیم ملی فوتبال ایران و آرژانتین ۴۴ سال پیش در چنین روزی در مادرید به مصاف هم رفتند

طرفداری: تیم ملی فوتبال ایران ۴۴ سال پیش در چنین روزی در مادرید به مصاف تیم ملی آرژانتین رفت.

ایران و آرژانتین در مارچ ۱۹۷۷، فروردین ۱۳۵۶ مقابل هم قرار گرفتند. تیم ملی ایران جواز ورود به جام جهانی آرژانتین را به عنوان تنها نماینده آسیا و تیم بی شکست کسب کرده بود و رئال مادرید برای برپایی جشن هفتاد و پنجمین سالگرد تولدش، تیم ملی ایران را به تورنمنت چهار جانبه ای تحت عنوان "جشنواره رئال" دعوت کرد.

ایران نماینده قاره آسیا بود، آرژانتین نماینده آمریکای جنوبی و باشگاه نادی مولودیه از الجزایر، نماینده آفریقا. تیم چهارم ستاره های رئال مادرید به رهبری میلان میلانیچ بودند.

حشمت مهاجرانی سرمربی ایران بود و سزار منوتی رهبری آرژانتین را با ستاره هایی چون آلبرتو تارانتینی، خورخه اولگویین، اسوالدو آردیلس، ریکی ویا، رنه هوسمن، لئوپولدو لوکه، دنیل برتونی و ...!

آن شب تیم ملی فوتبال ایران پیراهن سفید به تن کرد. همرنگ پیراهن رئال مادرید تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه برنابئو از تیم گمنام ما حمایت کنند در مقابل غول های آرژانتینی.

ناصر حجازی دروازبان اول تیم با فدراسیون فوتبال به مشکل خورده بود و منصور رشیدی هم مصدوم بود تا بهرام مودت درون دروازه قرار بگیرد.حسین کازرانی، نصراله عبدالهی، حسن نظری، آندرانیک اسکندریان در دفاع، ابراهیم قاسمپور، محمد صادقی، علی پروین در خط میانی و رضا عادلخانی، حسن روشن و غفور جهانی در خط حمله ترکیب مورد علاقه مهاجرانی بودند که آن شب رودروی گاتی، اولگویین، گایگو، تارانتینی، هاراسکوزا، آردیلس، دنیل کیلر، ویا، لوکه، هوسمن و برتونی قرار گرفتند.

چهل و چهارمین سالروز دیدار بزرگ ایران و آرژانتین

وقتی فرانکو مارتینز به عنوان داور میدان علی پروین و هاراسکوزا را به عنوان کاپیتان های دو تیم به میانه زمین فراخواند تا پرچم ها را رد و بدل کنند، کسی تصور نمی کرد بازیکنان ناشناخته ایران ستاره های آرژانتینی را اسیر خود کنند.

برتونی در دقیقه 14 دروازه مودت را از روی نقطه پنالتی خیلی زود باز کرد تا نشان دهد مدافعان ما چقدر راحت پنالتی می دهند. ضعفی که البته برطرف نشد تا تیم ملی ایران در جام جهانی آرژانتین هم به راحتی پنالتی به حریفانش تقدیم کرد. دو ضربه به هلند و دو ضربه به پرو!

دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند اما در نیمه دوم توپ و میدان در اختیار ایران بود. نفوذهای حسن نظری، مدافع راست و هماهنگی اش با حسن روشن در همان جناح. دریبل های علی پروین و نفوذهای عادلخانی از جناح چپ و بازیسازی ابراهیم قاسمپور درخششی دور از انتظار را برای تیم ملی ایران رقم زد. به طوری که دقیقه 81 محمد صادقی، هافبک دو پای پاس دروازه آرژانتین را باز کرد.

رضا عادلخانی با نفوذ از جناح چپ توپ را برای صادقی فرستاد و او با شوتی سر ضرب توپ را گوشه دروازه آرژانتین جای داد. بازی 1-1 به پایان رسید تا سرنوشت نهایی به ضربات پنالتی کشیده شود.

علی پروین پنالتی اش را گل کرد اما روشن و قاسمپور ضربه های شان را از دست دادند تا آرژانتینی ها هر چهار پنالتی خود را تبدیل به گل کرده و راهی فینال شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج