جاباما
۱۱۰۳۶۲۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

عبدالله: آماده برگزاری انتخابات زودهنگام هستیم

نوشت:رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از آمادگی دولت این کشور برای اجرای طرح انتخابات زودهنگام در صورت پذیرش این طرح از سوی طالبان خبر داد.

ایسنا : رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از آمادگی دولت این کشور برای اجرای طرح انتخابات زودهنگام در صورت پذیرش این طرح از سوی طالبان خبر داد.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در مصاحبه ای، نشست ترکیه برای رسیدن به صلح را یک فرصت بی‌نظیر دانسته و ابراز امیدواری کرد که در این نشست روی برقراری آتش‌بس توافق حاصل شود.

عبدالله عبدالله در ضمن سفرش به فرانسه در گفت‌‎وگو با شبکه فرانس ۲۴ تأکید کرد که تلاش می‌شود نشست ترکیه دست‌آوردی داشته باشد.

او اظهار کرد: "پس از دیر زمانی، نشست ترکیه یک فرصت بی‌نظیر خواهد بود، مگر این به دو طرف مربوط می‌شود. هیئت ما در این نشست با یک هدف استوار شرکت خواهد کرد تا این روند به یک نتیجه برسد. از همین رو است که نشست ترکیه یک گام بزرگ به جلو از سوی ما دانسته می‌شود. "

عبدالله درباره پیش‌نویس توافق‌نامه صلح آمریکا و طرح رئیس جمهور غنی درباره روند صلح افغانستان، توضیح داد: "ما دیدگاه مشارکت در قدرت را رد نکرده‌ایم. ما آماده مذاکره دربارۀ آن هستیم، اما درباره پیشنهاد رئیس جمهور غنی دیده شود که آیا برای طالبان قابل قبول خواهد بود یا نه؟ اما اگر طالبان طرح انتخابات پیش از وقت را بپذیرند ما برای برگزاری آن آماده هستیم. "

قرار است نشست ترکیه دربارۀ صلح افغانستان ماه آینده میلادی برگزار شود. اما تاکنون زمان دقیق برگزاری آن مشخص نشده‌است.

زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان به ترکیه رفته است. او در سفر اخیرش به کابل، به مقام‌های این کشور نسبت به نتیجه بخش بودن نشست ترکیه اطمینان داده است.

سازمان ملل از نشست ترکیه میزبانی خواهد کرد. تاکنون حکومت افغانستان و طالبان مشخص نساخته‌اند که چه کسانی به عنوان نمایندگانشان در شرکت خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج