۱۱۰۳۷۴۲
۱۰۶ نظر
۵۰۱۱
۱۰۶ نظر
۵۰۱۱
پ

احمدی‌نژاد: چرا نمی‌شود با آمریکا صلح کرد؟

احمدی نژاد می‌گوید: یک غصه من این است که چرا من هر ۲۴ ساعت را برای مردم کار نکردم و‌ای کاش می‌شد دارویی باشد که خواب را از انسان بگیرد تا در دوره‌ای که مسئول است هر ۲۴ ساعت خدمت کند

خبرآنلاین: احمدی نژاد می گوید: یک غصه من این است که چرا من هر ۲۴ ساعت را برای مردم کار نکردم و ‌ای کاش می‌شد دارویی باشد که خواب را از انسان بگیرد تا در دوره‌ای که مسئول است هر ۲۴ ساعت خدمت کند

او اخیرا در گفتگوییبه سوالی درباره تغییر کردنش طی ۱۵ سال پاسخ می دهد و می گوید «یک عمر کوتاهی داریم که در طول آن باید به رشد و کمال برسیم»، احمدی نژاد گریزی هم به رابطه ایران و آمریکا می زند و خود را موافق صلح بین دو کشو ر معرفی می کند.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

اگر به دوران ریاست جمهوری خود برگردید چه اقداماتی را انجام نداده و یا چه اقداماتی را حتما انجام می دهید؟ آیا کاری هست که از انجام ندادنش پشیمان باشید یا بالعکس؟

زمانی که می‌خواستم وارد دولت شوم نسبت به عده‌ای حسن ظن داشتم و از آن‌ها دعوت به همکاری کردم، اما خیلی زود فهمیدم حسن ظنم به عده‌ای اشتباه بود و نباید تا این حد حسن ظن می‌داشتم و نسبت به عده‌ای دیگر هم باورم این بود که وقتی از آن‌ها دعوت می‌کنم برای خدمت به مردم، عدالت و آرمان‌های انقلاب آن‌ها حتما محکم پای این مسائل می‌ایستند. یعنی اگر ما برنامه‌ای را در جهت رشد اقتصادی، کاهش فاصله طبقاتی و آزادی و عزت مردم داشته باشیم آن‌ها حتما حمایت می‌کنند، اما بعد دیدیم که فاصله از آرمان‌های انقلاب در اعماق اندیشه و قلب یک عده وجود دارد، اما فرصت بروز پیدا نکرده است و رسما با اقداماتی که قرار بود برای مردم انجام شود مخالفت می کردند و می گفتند نمی‌شود؛ هر چه ما می گفتیم این کارها در جهت خدمت به مردم است می‌گفتند خیر نمی‌شود. نمی‌گویم این‌ها از دایره دوستی من خارج شدند، اما الان شناخت من نسبت به افراد و مدعیان و نیروهای فعال خیلی تغییر کرده است.

احمدی‌نژاد: چرا نمی‌شود با آمریکا صلح کرد؟

موضوعی که برایش غصه می‌خورم این بود که می‌خواستیم هدفمندی یارانه‌ها را به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا کنیم، اما نگذاشتند و مقابله کردند، برخی طرح‌ها برای رفاه مردم را نگذاشتند اجرا شود و معتقدم که این موضوعات باید به صورت صد در صدی اجرا شود.

غصه دیگرم این است که چرا من هر ۲۴ ساعت را برای مردم کار نکردم و ‌ای کاش می‌شد دارویی باشد که خواب را از انسان بگیرد تا در دوره‌ای که مسئول است هر ۲۴ ساعت خدمت کند؛ زیرا بعدها انسان می‌گوید که‌ ای کاش می‌شد من تمام مدت را برای مردم کار می‌کردم، کمااینکه لذتی بالاتر از خدمت به هم نوعان خود نیست.

آیا احمدی نژاد سال ۸۴ یا احمدی نژاد سال ۹۹ فرق دارد؟ چرا عده‌ای می‌گویند تفاوت دارد؟

منظورتان کاپشن و خورد و خوراک که نیست؟ (ّبا خنده)، زیرا این‌ها خیلی تغییری نکرده است. اما به نظر شما می‌شود که ۱۵ سال از عمر انسان بگذرد، اما تغییری نکند؟ چرا بعضی انتظار دارند که ما درجا بزنیم؟ در صورتی که ما دو روزمان هم نباید مانند هم باشد. یک عمر کوتاهی داریم که در طول آن باید به رشد و کمال برسیم. هم فهم مان از مسائل عمیق‌تر شود، هم دانشمان گسترده‌تر شود و هم بهتر مسائل را تجزیه و تحلیل کنیم.

درباره انتخابات سال آینده حرف‌های بسیاری برای گفتن دارم

اگر در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شرکت کنید و رئیس جمهور شوید چند درصد از کابینه قبلی خود را استفاده می‌کنید؟

حرف های انتخاباتی را قرار شد بعدا بگویم، اما در کل معتقدم که دایره مدیریت باید بسیار باز باشد. در کشور ما در حالی که این تمرکز باعث شده تا دایره مدیریتی ما بسته شود به همین خاطر خلاقیت و نوآوری وجود ندارد. مثلا یک نفر ۲۰ الی ۳۰ سال است که در دولت است و طبعتا راه حل‌ها و ابتکاراتی که ارائه می‌دهد همان راه حل‌هایی است که سی سال پیش ارائه داده است، در حالی که انقدر دانش پیشرفت کرده که ده‌ها راه حل جدید برای مشکلات اختراع شده که او اطلاعی ندارد و طبیعتا حوصله هم ندارد و این چشمه خشک شده است اما اگر دایره باز باشد افراد بیشتری حضور خواهند داشت.

چرا نمی شود با آمریکا صلح کرد؟

این تقابل دو جریان یعنی اصولگراهایی که می گویند باید بر سر آرمان های انقلاب بایستیم واصلاح طلبانی که می گویند باید با غرب صلح کرد را چگونه می توان با هم جمع کرد؟

بر اساس خواست مردم ؛ مردم ما به دنبال تقابل با جایی هستند یا به دنبال دوستی؟ مردم ما واقعا دوستی با مردم آمریکا و اروپا را بد می دانند ؟ مردم طالب صلاح هستند یا جنگ؟ مردم طالب عدالتند یا طالب ظلم؟

یعنی شما معتقدید که مردم می گویند می شود با آمریکای امروز هم صلح کرد؟

چرا نمی شود؛ ما باید ابتدا موضوع آمریکا را باز کنیم؛ در ابتدای انقلاب موضوع مقابله با آمریکا شکل گرفت. بعدا این قلب ماهیت شد وقتی ما می گوییم آمریکا منظور کیست؟ مردم آمریکا یا دولت آمریکا یا جریان پشت صحنه آمریکا؟ یعنی ما با دولت آمریکا دشمنیم؟ چرا دشمنیم؟ با مردم هم که نمی شود دشمن بود، می شود؟ چرا مردم دو کشور باید با هم دشمن باشند؟ همه ملت ها باید با هم دوست باشند.

چرا ما باید با دولت آمریکا دشمن باشیم؟ ما با عملکرد مخالفیم؟ یعنی ما می گوییم ظلم نکن، سلطه جویی نکن. حالا اگر سلطه طلبی و ظلم نبود آیا ما با اسم دعوا داریم؟ این را هم اضافه کنید که در آمریکا اصلا دولت ۵ درصدر کار است و اصل کار آن هیات حاکمه و سرمایه داران بزرگ جهانی پشت پرده هستند و ما با آنها مشکل داریم اما الان موضوع قاطی شده است و هی گفته می شود که ما باهم دشمنیم. ما با کی دشمنیم؟ آیا اشکالی دارد الان مردم ایران و آمریکا با هم رابطه داشته باشند؟

در این کشور هر اتفاقی افتاد انداختند گردن من, فقط مانده حمله مغول

نامه‌ای به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نوشتید و از آن با عنوان برادر و مرد صلح یاد کردید که خیلی هم حواشی داشت.‌ این اعتقادات قلبی شماست که بن سلمان مسئول جنایت یمن؛ مرد صلح است؟

اولا نامه‌ای که من نوشتم به هر دو طرف دعوا یعنی عبدالمالک بدر الدین و هم محمد بن سلمان بود که هر دو مثل هم است. من می خواستم میانجی شوم چه باید می‌نوشتم؟ باید توهین می کردم و می‌گفتم‌ ای جنایتکاران تاریخ بیایید صلح کنید؟ یا باید جنبه مثبت انسان‌ها را و آن چیزی که در حقیقت باید باشند را می‌نوشتم؟

باید بسیار مودبانه می‌بود و این فرهنگ و انسانیت ماست. من داشتم دعوت به صلح می کردم چه باید می‌نوشتم؟ این سر و صدایی هم که به راه افتاد به خاطر جهت گیری‌های سیاسی آن بود. شما بروید از مردم بپرسید که اگر در یمن صلح شود بد است؟ اگر احمدی نژاد صلح ایجاد می‌کرد بد بود؟ الان چند سال گذشته؛ چقدر آدم کشته و زیربناها نابود و کینه ایجاد شده است؟ محصول این چیست؟ خب بیایند صلح کنند و همین پول‌هایی که هزینه جنگ می شود هزینه آبادانی شود و این منطق روشنی است.

من نگفتم مرد صلح بلکه گفتم قطعا شما هم از این کشتار راضی نیستید و باید این را می‌گفتم و باورم این است که این گونه نیست، زیرا سودی از این نمی‌برند. آیا از کشتار راضی هستند؟ آن‌ها وارد یک جنگی شده اند که طراحی قدرت‌های فرامرزی بوده است که منطقه را وارد یک جنگی کنند و این‌ها هم به سبب منافع شخصی هی ادامه می دهند؛ خواهشا از افرادی که این سر و صدا را به راه انداخته اند بپرسید شما طرفدار جنگ هستید؟ اگر طرفدار جنگ هستید که هیچ، اما اگر طرفدار صلح هستید شما برای صلح چه کار کرده اید؟ البته هر اتفاقی افتاد انداختند گردن من فقط مانده است حمله مغول به ایران را گردن بگیرم (باخنده).

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مغول ها شرف داشتن به این اختلاسگران

      پاسخ ها

      • نامnaser

        درود

      • محمد

        به جون هر چی مرده
        احمدی برمیگرده

      • بدون نام

        چون هم نظر خودش میگه نه

      • بدون نام

        مجبورید صلح کنید با امریکا ایران ورشکسته اس

      • @@﷼@@

        حالا کو مرد

      • بدون نام

        احمدی نژاد دور دوم با اول خیلی فرق داشت، الانم از اونموقع خیلی بهتر شده، ولی مسئله اینه که سیاست خارجی دست رییس جمهور نیست!!!

      • بدون نام

        خواب دیده اید خیر است....
        ملت امسال عزم جزم کرده اند...رای ندهند..
        احمدنژاد هم برای تحریک گاهی حرف های احساسی میزند،که درک از درد جامعه دارد..
        بقول خودت....لولو برد.
        ۸ سال۸۰۰ میلیارد دلار را کجا خرج کردی؟؟؟

        البته این سانسور واجب است..

    • بدون نام

      آفرین
      درود به رییس جمهور آینده ایران
      دکتر محمود احمدی نژاد
      واقعا شایسته ریاست جمهوری ایران آقای دکتر محمود احمدی نژاد است

      پاسخ ها

      • رضا خراسانی

        ایشون که 8 سال رئیس بود، جواب کوتاهی های همون دوره رو بده اول...

      • هموطن

        آفرین به چی ؟ صلح با نامه ؟ فرضیه قدرت و قدرت نمایی خارج ازین حرفهاست. بن سلمان و امثال اینها نامه نگاری تو خالی نیاز ندارند انها در تکاپوی قدرت شهرت پول و ... هستند آب در هاون کوبیدن میدانید چیست؟

      • pars

        مگه ۸سال رئیس جمهور نبود؟اون موقع خیلی خوب بوده که الان دوست داری دوباره بیاد؟

      • بدون نام

        درود براحمدنژاد

      • بدون نام

        پاشو ازخواب صبح شده

      • ماوشما

        گربه هم برای 45 تومان اینقدرچاپلوسی نمی کند.

      • حسین

        گول حرفهای این آقا رو نخورید، بیاد بیارید سال ۱۳۸۶ سازمان ملل و جریان هولوکست و حساس کردن آمریکایی ها و غریبی ها رو نیبت به سیاستهای کشورمون ، فراموش نکنید

    • ساشا

      اصلا شما هیچ کاره، بوده ای و هستی ..

      پاسخ ها

      • محمد.....

        فقط و فقط محمود
        گفته باشم

      • بدون نام

        ولی خب نظرش به نظر بعضی ها خیلی نزدیک بوده ها !!!!!!!!!!

    • رستم فرخزاد

      شارلاتان یا دروغ میگه یا سئوال را با سئوال جواب میده. حدش در آبدارچی ترامپه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کم لطفی نکن داخل آدم ترامپ

      • بدون نام

        ترامپیستهای کم هوش هنوز در رویای تررررامپ

    • بدون نام

      چه مسخره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلیم قشنگ گفت کجاش مسخر بود... تا صلح هست چرا جنگ

    • بدون نام

      اصل مخالفت مردم با احمدی نژاد ولائی نبودنش است کاش این را می فهمید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای کااااش

      • بدون نام

        اصلش بر داغون کردن کشوره

      • ادی

        خخخخ

      • pars

        اصلا هم اینطور نیست

      • بدون نام

        مثل ترامپ بود

      • حسن

        خخخخخخ

      • بدون نام

        متوهمین!!!

    • بدون نام

      حقیقت گفته امیرکبیرورجایی زمان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ وقت امیرکبیر نبوده و نخواهد بود
        رجایی عزیز هم ولایی بود
        دوست دارد مانند آنها باشد ولی آرمانشان متفاوت است

      • مهدی

        لطفاً به امیرکبیر نوهین نکنید!

      • بدون نام

        محمود خان خوش خیال

      • بدون نام

        !!!!!!!برو بابا جوگیر نشو امیرکبیرو رجایی زمان

    • محمد.....

      او تنها مرد این دولت بود و هر قولی داد انجام داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بود ولی دیگر نمیتواند باشد
        دیگر دیدگاهش شبیه مردم نیست

    • مهمان

      همان بهتر که شما مدتی خواب بودید ! کمتر به مملکت و ملت و بیت المال ضرر وارد شده و دلار بالاتر نرفته است !
      لطفا وارد نشوید که ...

      پاسخ ها

      • کلوخ محمد

        الان که بن سلمان مرد صلح است این همه در یمن آدم می کشد وای به روزی که.....

    • غزوه

      حمله مغول نه . ولی جنگ احد تقصیر تو بود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعآ

      • ماوشما

        مسلمانان ایمان ضعیف و طماع وناآگاه وخودرای موجب شکست دراحدشدند. وحالاهم همانها مقدمات فشار وسختی درزندگی رابانام دین به مردم فراهم کردندوطلبکارهم هستند.

    • سام

      سلام احمدی نژاد جایی دیگر است مردعدالت است اگر احمدی نژاد بیایم نیست مردم درست میشودهمسانسازی بازنشسته هادرست میشودانشاالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره همه چی درست میشه خخخخ

      • ماوشما

        آقاسام. اگرخودت فهمیدی چی گفتی؟ برای خودت اسفنددودکن.

    • بدون نام

      بله!!!!!!!!!!

    • حمید

      شما هم بر اساس منطقی که در مصاحبه است مطرح کردی لطفاً فرصت مدیریت را به دیگران و جوانتر از خودت که بنا دارند کاندیدا شوند واگذار نمایید تا معلوم شود این دفعه حرف نزدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله تازه نفسان بیایند بهتر است
        مرسی که بودی

      • بدون نام

        هر که بیاد آش همین آش است و کاسه همین کاسه!

    • بدون نام

      تکرار حماقت!!!

    • حمید

      ضمنا رئیس جمهور همه هنرش باید این باشد که سیاست های کلان و قانون کشور را بهتر از دیگران در کشور اجرا و پیاده نماید ، حرفهای خارج از دایره قانون مطرح نکن که بعد مجبور شوید خانه نشینی را در پیش بگیرید آقای دکتور

    • بدون نام

      شانس اوردیم نتونستی

    • بدون نام

      اگر زمان حمله مغول بودی بعیدنبود.

    • بدون نام

      عزیزجان انوقت که بودجه مملکت را در ونزویلا وسوریه خرج می کردی فکر اینجا را نکردی بودی ، تازه سرشبه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون مخارج لازمه که باشه و الان هم باید انجام بشه
        پولها جایی دیگه میرن باید جلو اختلاس و ... رو گرفت
        واقعا منطقی تر باشیم

    • بدون نام

      احمدی نزاد.بعدی

    • بدون نام

      نه ولی تو بدتر از مغولی

    • بدون نام

      خودت بدتر از مغول ایران را با سیاستهای غلط نابود کردی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سیاست اجراییش خوب بود واقعا کار کرد
        به قول خوش دیگه عوض شده
        دیگه به درد ننمیخوره

    • بدون نام

      مغول ها خارجی بودند به ایران حمله کردند شما چی؟

    • علیرضا

      تشابه با ترامپ دارد هر دو عذاب خواهند شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منصف تر باشیم خوب تلاش کرد و برای مردم و کشور هم زحمت کشید اواخر سیماش قاطی کرد صد شرف به بعضی داره

    • بدون نام

      تغییر اصلا بد نیست که خیلی هم خوبه. اما این بده که وقتی خودش در قدرت باشه حرف هیچ کسی رو توجه نکنه و کشور رو به اون وضع بندازه و بعد که خورد به ته دیگ و قفل کامل بود یکهو یادش بیفته که باید تغییر کنه و بقیه رو مورد عتاب و خطاب قرار بده که تغییر کنید

    • بدون نام

      چون به صلاح یه عده هست که صلح نکنن.

    • بدون نام

      تایید صلاحيت نمی شی

    • بدون نام

      تو که انقدر خوب بودی پس چرا با جنگ طلبیت ما رو بیجاره کردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داخلیهایی که از آمدن احمدی نژاد ناراحت بودند جنگ داخی راه انداختند دیدند شکست خوردند و رفتند دنبال جنگ خارجی اما موفق نشدند و همانها بعد از احمدی نژاد عقده گشایی کردند

      • بدون نام

        احسنت گل گفتی!

    • بدون نام

      تو وقتی رئیس جمهور بودی،با فروش نفت ۱۴۰دولار چه گلی به سر مردم زدین که حالا میخاین بزنین،شما نبودید که این کینه و دشمنی بین ایران و امریکا رو به اوج خودش رسوندین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکا همیشه دنبال سوده دنبال کینه نیست هرجا به نفعش باشه میره دنبالش اگه بهش باج بدن جنگ و ... راه نمیندازه اگه هم باج ندی حرف از تحریم و جنگ میزنه
        آمریکا پول و ثروت زمین ایران رو میخواد مردم ایران به دردش نمیخورن مگر براش پولساز باشن

    • رضامالدینی

      درود بر احمدی نژاد.

    • بدون نام

      روحانی خود یک احمدی نژاد بود!
      باید منتظر احمدی نژادی بعدی باشیم!

    • بدون نام

      ازموده را آزمودن خطاست.

    • naser

      موقعی که درقدرت هستیددم ازهولوکاست وامریکاعددی نیست میزنیدواززاین حرفهاخبری نیست حالاشدین منجی ونمادصلح

    • بدون نام

      چرا خودت که ریس جمهور بودی این کار رو نکردی

    • حرف حق

      همه شون اولش با شعار های مردم فریب وارد میشن ولی بعد که به قدرت میرسن به همه چیز پشت پا میزنن و میشن یه آدم دیگه

    • بدون نام

      ای بی وجدان

    • سلام

      افرین به تو که بهترین ریس جمهور ایران بودی پشتیبان مردم. ولی عده ای مخالف بودن که بیشتر از اون محبوب مردم نشوید

    • حق گو

      اصلا،افزایش جهشی دلار در کدام دولت کلید خورد؟چرا مردم را فراموشکار ونادان فرض میکنه؟

    • هموطن

      تو دیگه حرف نزن ،همون یه ذره رابطه هم که بود در زمان تو وپس از ان قطع شد،تو هر خرفی بزنی مردم میدانند که برعکسش را عمل میکنی چون نه درایت و سواد داری نه ثبات رفتار

    • بدون نام

      احمدی نژاد پاک‌ترین سیاستمدار تاریخ ایران است منطق و عملش را تاریخ اثبات میکند تنها کسی که می‌تواند ایران را از فروپاشی نجات دهد.از ما که گذشت ولی نمیبخشیم غربگرایان را .

    • nima

      همه گل گفتین
      ولی به نظر من احمدی نژاد بهترین و بدترین رییس جمهور ایران بود و نیست

    • ...

      درودبرشرفت.تمام صحبت هات منطقی وبه روز هست.خدایارت

    • مهدی

      اتفاقاتی که در دولت فعلی رخ داد سنگ بنایش را ابتدا شما گذاشتید، تازه میخواستید ۲۴ ساعته هم کار کنید؟!

    • بدون نام

      خدا به مردم وکشور رحم کردتو۲۴ ساعت کار نکردی

    • بدون نام

      رئیس جمهور خودتی

    • محمد

      تو یکی خاموش لطفا

    • اکبری

      یکی نیست از این آقا بپرسه برای بدست گرفتن قدرت تا چه حد میتوان خود و بقیه را ذلیل کرد!
      برو خجالت بکش.

    • محمد

      تو چرا خودت صلح نکردی

    • بدون نام

      ۲۴ ساعت خدمت بدون استراحت
      شعار جدید مشخص شد.
      دکتر جان باور ما دیگه کور شد تمام .

    • بی نام

      او یوزارسیف زمان است

    • بدون نام

      فکر کنم او بچه الان تو آمریکا دیگر بزرگ شده الان میگوید هی محمود کجا بودی تا حالا

    • علی.

      آقای.مخالفان.زیادغصه شونخوریدافسردگی میگیرید اگه ازشورای نگهبان رای بباره رای ازمردم زیاد داره فقط مخالفان دعاکنن تاییدصلاحیت نشه

    • بدون نام

      چون به نفع مردم هست صلح با آمریکا

    • ایرانی

      اگه تو واقعا کاره ای بودی و توانایی داشتی همون هشت سال انجام میدادی.

    • محمد

      عخ

    • فرامرز دلخوش جلالی پژوهش گر علوم انسانی

      حد اعلای سادگی اینست که مردان جلوی صحنه سیاست را عروسک های خیمه شب بازی نپنداریم

    • بدون نام

      فقط حرف

    • کلوخ محمد

      آقای احمدی نژاد شما میگویید که چون آدمها باید در حقیقت صلح طلب باشند بن سلمان را مرد صلح خطاب کردم شما باید انسانها را آنچه (هستند) خطاب کنید نه آنچه باید(باشند)

    • بدون نام

      ای کاش شخصی پیدا شود مثل قاسم سلیمانی که ادعا نکند فقط کار کند

    • فرهاد

      همه یکی هستند فقط شعور ما را به بازی می گیرند

    • بدون نام

      رای نمیدهیم

    • بدون نام

      درود براحمدی نژاد دیندار

    • بدون نام

      احمدی نژادنابودکننده نسل دهه ۷۰و۸۰

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج