جاباما
۱۱۰۳۸۳۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

چگونه شارژر موبایل اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟

ما در مطلب زیر قصد داریم چند نکته را به شما نشان دهیم که می‌توانید با توجه به آن‌ها اصل یا جعلی بودن شارژر خریداری شده خود را کشف کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان: امروزه متاسفانه تعداد کالا‌های جعلی موجود در بازار زیاد شده است و از مواد غذایی گرفته تا لوازم الکترونیکی جعلی وجود دارد. یکی از این کالا‌ها شارژر گوشی‌های همراه می‌باشند.

فرقی نمی‌کند شما به دنبال چه کالایی باشید، از کیف‌های چرم که در واقع چرم نیستند گرفته تا شارژر‌های موبایل وقتی یک کالا از دست فروشان یا فروشگاه‌های نامعتبر خریده شود احتمال اصل نبودن آن وجود دارد.

شارژر‌های موبایل جعلی علاوه بر اینکه کارایی مناسبی که از آن انتظار دارید را ندارند، می‌توانند باعث خرابی گوشی همراه شما نیز بشوند. در مواردی نیز حتی ممکن است برای سلامتی مضر باشند.

به خصوص اگر قصد داشته باشید هزینه زیادی را برای خرید یک شارژر مناسب بپردازید لازم است حتما به اصل بودن آن توجه کنید تا یک شارژر مناسب را به دست آورید.

ما در اینجا قصد داریم چند نکته را به شما نشان دهیم که می‌توانید با توجه به آن‌ها اصل یا جعلی بودن شارژر خریداری شده خود را کشف کنید.

همچنین از این نکات می‌توانید برای تشخیص اصل بودن دیگر وسایل جانبی موبایل مانند هدفون‌ها نیز بهره ببرید.

در بسیاری از اوقات کارگاه‌هایی که لوازم دیجیتال جعلی مانند شارژر‌ها را تولید می‌کنند تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا در حد امکان آن را شبیه به نسخه اصلی تولید کنند، اما همیشه برخی جزئیات متفاوت وجود دارد.

۱. برند کالا - برای مثال سامسونگ - را بر روی کالای جانبی گوشی همراه مانند شارژر، چک کنید. حتی می‌توانید آن را با برند هک شده بر روی موبایلتان تطبیق دهید.

اگر برند هک شده بر روی شارژر خریداری شده با برند روی گوشی تان متفاوت باشد این کالا جعلی است. برای مثال در عکس زیر تصویر سمت راست یک شارژر تقلبی و سمت چپ نسخه اصل آن است.

چگونه شارژر موبایل اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟

۲. شارژر‌ها و دیگر وسایل جانبی تقلبی موجود در بازار در بسیاری از اوقات بسیار سبک‌تر از نسخه اصلی آن هستند. اگر احساس کردید که کالایی را که می‌خرید بیش از حد سبک است احتمالا آن شارژر جعلی است.

۳. رنگ شارژر‌ها معمولا سفید است. در واقع رنگ آن‌ها کاملا سفید می‌باشد، اما در نسخه‌های جعلی رنگ سفید آن‌ها به زرد یا کرم متمایل می‌شود.

۴. شارژر‌های اصل با کیفیت بسیار بالایی ساخته می‌شوند، اما در نسخه‌های تقلبی ممکن است پلاستیک بی کیفیت بوده و یا تیکه‌ها به خوبی بهم دیگر چفت نشده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج