۱۱۰۴۱۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

استقرار عشایر در۳۰۰ نقطه دراصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عشایر در استان اصفهان در ۳۰۰ نقطه استقرار دارند که افزایش دما و کاهش بارش‌ها زمان کوچ را تغییر داده است.

خبرگزاری مهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عشایر در استان اصفهان در ۳۰۰ نقطه استقرار دارند که افزایش دما و کاهش بارش‌ها زمان کوچ را تغییر داده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با ما با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار عشایر در قالب ۱۲ هزار خانوار در طول یک سال در استان اصفهان حضور می‌یابند، اظهار داشت: ۵۴ هزار نفر از این عشایر در نیمه دوم اردیبهشت ماه از ایل قشقایی و بختیاری از مناطق قشلاقی بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان وارد استان اصفهان می‌شوند.

وی با بیان اینکه این عشایر در شهرستان‌های چادگان، فریدونشهر، سمیرم، دهاقان و شهرضا مستقر می‌شوند، ابراز داشت: همزمان نیز حدود ۶ هزار نفر از ایل عرب جرقویه برای قشلاق به سمیرم و چهار محل و بختیاری می‌روند و مجدد از مهر ماه این امر به صورت عکس اجرایی می‌شود.

۲۰۰۰ کیلومتر از ایل‌راه های استان در اختیار عشایر است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه دو هزار کیلومتر از ایل راه‌های استان اصفهان در دست عشایر است، افزود: ۶۰ درصد کوچ این افراد با وسایل نقلیه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عشایر در استان اصفهان ۳۰ هزار هکتار زمین در اختیار دارند، ادامه داد: یک میلیون رأس دام نیز توسط عشایر در استان اصفهان مدیریت می‌شود.

شیشه فروش با بیان اینکه نقش عشایر در تولید گوشت و لبنیات، تولیدات زراعی مهم است، ابراز داشت: این افراد ۴۲ هزار تن تولیدات زراعی و ۹۵ هزار تن تولیدات دامی دارند.

راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در گلوگاه‌های ورود عشایر

وی با بیان اینکه عشایر در استان اصفهان در ۳۰۰ نقطه مستقر می‌شوند، ابراز داشت: با توجه به شرایط بیماری کرونا برنامه‌ریزی برای تغییر تقویم کوچ انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه کاهش بارش‌ها و افزایش دما احتمال کوچ زودتر از موعد را افزایش داده است، ابراز داشت: از این رو پیگیری لازم در دستور کار قرار گرفته و در گلوگاه‌ها ایستگاه‌های ایست و بازرسی متشکل از امور عشایر، بهداشت، نیروی انتظامی و هلال احمر راه‌اندازی شده و ورود عشایر را کنترل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج