۱۱۰۴۲۷۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

گلایه علم‌الهدی از برخورد با اظهاراتش

امام جمعه مشهد گفت: یکی از مسائل در تقوای عملی خانواده پوشش عیوب همسر از دیگران است، خانمی که در زندگی خود نسبت به عیوب شوهرش پوشش ندارد و با همه در میان می‌گذارد یا آقایی که این کار را بکند یک بی تقوایی محض است.

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: یکی از مسائل در تقوای عملی خانواده پوشش عیوب همسر از دیگران است، خانمی که در زندگی خود نسبت به عیوب شوهرش پوشش ندارد و با همه در میان می‌گذارد یا آقایی که این کار را بکند یک بی تقوایی محض است.
سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که مانند هفته‌های گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: طبق سفارش مقام معظم رهبری از یک سال قبل، صحبت ما در خطبه اول درباره تقوای عملی است.
امام جمعه مشهد گفت: اینکه می‌گوییم شما را به تقوی الهی سفارش می‌کنیم یعنی تقوا باید در ابعاد مختلف زندگی پیاده شود؛ تمام ابعاد زندگی موقعیت اجرای تقوا است، اول باید تقوا را بشناسیم.
اهم اظهارات او را بخوانید:
*در عرصه زندگی ما نزدیکترین و مهم‌ترین مساله خانواده است و بعد از خدا نزدیکترین به مردها، زنان آنها هستند و به زنان شوهرانشان، به همین دلیل مدتی است که تقوای عملی را در زندگی خانوادگی بحث می‌کنیم، گاهی یک سلسه مطالبی که عرض می‌کنم برخی جریان‌های ضد انقلاب و ضداسلام که در صدد سمپاشی هستند یک جمله ای را که با فرهنگ غربی آنها در تعارض است، می‌گیرند و به خیال خود به عنوان یک نقطه ضد ارزش مطرح می‌کنند.
*یکی از مسائل در تقوای عملی خانواده پوشش عیوب همسر از دیگران است، خانمی که در زندگی خود نسبت به عیوب شوهرش پوشش ندارد و با همه در میان می‌گذارد یا آقایی که این کار را بکند یک بی تقوایی محض است.
*غیبت و تهمت همسران به یکدیگر دو گناه محسوب می‌شود؛ یک گناه این است که تهمت زده شده و غیبت شده است و هیچ مرد و زنی این حق را ندارد.
*علاوه بر این گناه کبیره، یک خیانت در کانون زندگی نیز محسوب می‌شود و در ارتباط خانوادگی این آقا و خانم یک خیانت بزرگی صورت داده و خداوند متعال در سوره بقره نسبت به این مسئله انذار داده و فرموده زن و شوهر در حکم لباس و پوشش یکدیگر هستند و اگر این عیب به دیگری منتقل شود حکم لباس بودن از میان رفته است.
{با اشاره به بزرگداشت روز طبیعت} این روز از ابعاد مختلف قابل تعقل است؛ یک عده در مقام نقد این روز هستند؛ اتفاقا این درست نیست؛ مسئله روز طبیعت از بقایای فرهنگ این سرزمین و فرهنگ ایرانیان قدیم است.
*از برکات اسلام مقدس این است که در اسلام وقتی عقاید و فرهنگ و دین‌مداری اسلامی در میان ایرانیان ایجاد شد آنچه در فرهنگ ایران قدیم بود با گذشت چندین قرن باقی مانده و به دلیل غنای آن بوده است.
*در حکمت فرهنگی ایرانیان قدیم این مسئله یک نقطه فرصت بوده تا مردم به عنوان تفریح و نشاط بهاری یک تحولی در زندگی ایجاد کنند و از جریان زندگی عادی خارج شده و در وضعیت خاصی از نظر بهره‌برداری از نشاط بهاری واقع شوند.
*مسابقات اسب سواری و چوگان پیش از این در شمال خراسان در این روز مرسوم بوده و در این نشاط بهاری یک تحول ایجاد می‌شده است و دلیل آن این بوده که در این روز اصطلاحا شکوفه‌ها به گل تبدیل شده‌اند. در طول تاریخ پیدایش اسلام در سرزمین ایرانیان در لابلای اصول فرهنگی اسلام و این فرهنگ غنی این روز به یادگار مانده است. در روایات آمده که با روزهای دشمنی نکنید برای مثال عدد ۱۳ را «نحس» نخوانید و روزه سیزده بدر را نحس ندانید. دشمنی کردن با روزها در روایات به مثابه دشمنی با خدا آمده است. روزها بیانگر نعمت‌های الهی هستند.
*باید در مقابل این نعمات خداوند را شاکر بود و در روز طبیعت نیز باید این مصداق را رعایت کرد و در این روز گناه و معصیت خدا را انجام نداد.
{با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری } در این شعار، اسراری برای حل تمام مشکلات ما وجود دارد. این صف مرغ و روغن چرا ایجاد شده است؟ این گرانی کالاهای اساسی از کجا شکل گرفته است؟ در این مملکت سرمایه‌های سرگردانی وجود دارد که سرمایه‌دار در حوزه دلالی و تجارت نامشروع به کار گرفته و احتکار می‌کند و نتیجه آن صف مرغ و روغن می‌شود و دودش به چشم مردم و قشر آسیب پذیر می‌رود.
*اگر بنا شد بازار تولید به راه افتاد و چرخ کارخانجات راه افتد مشکل حل می‌شود؛ نیروی مبتکر انسانی بالایی داریم که در جریان توسعه امکانات زندگی روزمره از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفت. سد و زمین‌های هموار زیادی در عرصه کشاورزی داریم و مملکت ما چهارفصل است.
*یک چنین مملکتی اگر تولیدش به کار بیفتد و سرمایه‌های سرگردانش وارد عرصه تولید شود دیگر کسی برای سرمایه‌دار شدن به احتکار روغن و مرغ روی نمی‌آورد و کالای روزمره زندگی مردم احتکار نمی‌شود. راهکار مشکلات تولید است.
*اگر تولید در این کشور در عرصه‌های کشاورزی و صنعت و دانش بنیان به کار بیفتد و تولید روزافزون شود و دستگاه‌های اجرایی و ادارات مسئول به پشتیبانی باشند، موانع تولید از میان می‌رود. وظیفه وزارت اقتصاد و صمت و دستگاه‌های قضایی و قانونگذاری در این زمینه روشن است.
*باید موانع برداشته شود و دستگاه قضایی نیز مانع‌زدایی کند و دستگاه‌های اجرایی را تحت کنترل قرار دهد. موانعی وجود دارد که باید از میان برود و واردات و صادرات مدیریت شده و بر آنها نظارت شود. مجلس نیز باید نظارتش کامل شود. اگر فعالیت دستگاه‌ها و نظارت‌ها جهادی شود تولید پشتیبانی و مانع‌زدایی می‌شود.
*لباس را دارای چند خاصیت است} یک اینکه عیوب بدن را می‌پوشاند اما بدن اگر عریان شد عیوب این بدن ظهور می‌کند و زشتی و نارسایی این بدن بدون لباس ظاهر می‌شود، لباس انسان زیبایی ای دارد که اگر آدم بدون لباس ظاهر شود زشت است.
* خصوصیت دیگر لباس زینت و آرایش لباس است، انسان با لباس زیبا می‌شود، مرد برای زن زینت است و زن زیبایی مرد است، یک خانم با شخصیت مومنه عین شخصیت او را شوهر او در میان دیگران دارد، آراستگی زن و شوهر باعث زیبایی و آراستگی یکدیگر می‌شود.
* نکته سوم درباره لباس بودن را، حفظ از سرما و گرمااست یک زن توسط شوهر از بلاها حفظ می‌شود و یک مرد هم توسط مرد است که حفظ و مصون می‌ماند.
*هیچ چیزی در زندگی بدتر از بی آبرویی نیست، گاهی بیماری و فقر و گرسنگی قابل تحمل است اما بی آبرویی قابل تحمل نیست، آدم و حوا زمانی که معصیت کردند اولین عذابی که به آن مبتلا شدند این بود که خداوند لباسشان را کند و بدی های آن‌ها را نشان داد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج