۱۱۰۴۳۱۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ریاض و بغداد در زمینه‌های اقتصادی توافق کردند

عراق و عربستان در مورد تأسیس صندوق مشترک سرمایه‌گذاری با تزریق سه میلیارد دلار از سوی حکومت سعودی برای تقویت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد عراق به ویژه در زمینه انرژی به توافق رسیدند.

یورونیوز: عراق و عربستان در مورد تأسیس صندوق مشترک سرمایه‌گذاری با تزریق سه میلیارد دلار از سوی حکومت سعودی برای تقویت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد عراق به ویژه در زمینه‌ انرژی به توافق رسیدند.

ریاض و بغداد در زمینه‌های اقتصادی توافق کردند

مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق که روز چهارشنبه به دعوت رسمی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی به ریاض سفر کرده، در جریان دیدار روز پنجشنبه خود با محمد بن سلمان، ولیعهد و نایب رئیس شورای وزیران سعودی، توافق‌نامه‌های دوجانبه‌ای را شامل معافیت مالیاتی، همکاری در زمینه‌ی برنامه‌ریزی تنوع اقتصادی و توسعه‌ی بخش خصوصی، و حمایت از صادرات عربستان سعودی امضا کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر لزوم پیشبرد پروژه‌ مشترک دو کشور در زمینه برق تاکید کردند. این در شرایطی است که عراق به دلیل وابستگی شبکه برق این کشور به واردات برق و گاز از ایران تحت فشار آمریکا قرار دارد و با وجود اعطای معافیت‌های موقت از تحریم‌های بخش انرژی ایران به دنبال راه‌هایی برای کاهش وابستگی به بخش انرژی این کشور است.

روابط عربستان سعودی و عراق به ویژه در بخش اقتصادی از زمان روی کار آمدن دولت مسعود کاظمی تقویت شده؛ چنان که افزون بر بازگشایی گذرگاه مرزی «عرعر» که پس از ۳۰ سال و با هدف توسعه روابط تجاری دو کشور صورت گرفته، ریاض مشارکت در بازسازی عراق، سرمایه‌گذاری در بخش انرژی این کشور از جمله میدان گازی عکاس و اعطای وام به منظور جبران کسری بودجه دولت کاظمی را در دستور کار خود قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الهی شکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج