جاباما
۱۱۰۴۷۴۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عیدی سرخابی‌ها به سپاهان

در مهم‌ترین بازی‌های هفته نوزدهم لیگ برتر، پرسپولیس در مشهد برابر پدیده با تساوی متوقف شد و استقلال هم در تهران برابر پیکان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نرسید تا نتایج به نفع سپاهان رقم بخورد.

روزنامه فرهیختگان: در مهم‌ترین بازی‌های هفته نوزدهم لیگ برتر، پرسپولیس در مشهد برابر پدیده با تساوی متوقف شد و استقلال هم در تهران برابر پیکان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نرسید تا نتایج به نفع سپاهان رقم بخورد.

مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر دیروز با برگزاری پنج بازی در شهرهای مختلف پیگیری شد که در مهم‌ترین بازی‌ها پرسپولیس در مشهد برابر پدیده با تساوی متوقف شد و استقلال هم در تهران برابر پیکان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نرسید تا نتایج به نفع سپاهان رقم بخورد.

پرسپولیس موقتا در صدر

تیم‌های فوتبال پدیده و پرسپولیس در نخستین دیدار خود در سال۱۴۰۰، از ساعت۱۶:۳۰ دیروز در چارچوب دیداری از هفته نوزدهم لیگ برتر در ورزشگاه امام‌رضا(ع) مشهد به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با تساوی یک-یک خاتمه یافت. امین قاسمی‌نژاد در دقیقه۱+۴۵ تیم پدیده را پیش انداخت اما میلاد سرلک در دقیقه۶۹ کار را برای پرسپولیس به تساوی کشاند.

برای تیم میزبان در این دیدار میلاد فراهانی، علی نعمتی، محمدعرفان معصومی، مهرداد بایرامی، محمدعلی فرامرزی، رضا یزدان‌دوست، محمدرضا فلاحیان، یوسف وکیا، صادق صادقی (۷۶-احمد الجبوری)، امیرحسین کریمی و امین قاسمی‌نژاد بازی کردند و گل‌محمدی هم که قبل از بازی به چمن بلند ورزشگاه امام‌رضا(ع) معترض بود، از حامد لک، سیدجلال حسینی (۸۸-محمد شریفی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا (۶۶-احمد نوراللهی)، مهدی ترابی، امید عالیشاه (۸۴-وحید امیری)، احسان پهلوان (۶۶-مهدی عبدی) و شهریار مغانلو (۸۴-عیسی آل‌کثیر) استفاده کرد.

نکته عجیب این بود که این بازی در حضور تعدادی از تماشاگران برگزار شد! در دقیقه۳۴ نفوذ بازیکنان پرسپولیس به داخل محوطه جریمه پدیده با شوت محکم عالیشاه از روی خط شش‌قدم هدر رفت و قرمزها اولین موقعیت جدی را از دست دادند. در دقیقه۳۹ نفوذ کامیابی‌نیا و پاس در عرض این بازیکن را سعید آقایی به شکلی عجیب نتوانست از داخل محوطه شش‌قدم تبدیل به گل کند. در دقیقه۱+۴۵ بازیکنان پدیده برخلاف جریان بازی روی یک ضدحلمه توانستند توسط امین قاسمی‌نژاد دروازه پرسپولیس را باز کنند.

در دقیقه۵۳ تعلل مدافعان پرسپولیس و فرصت‌طلبی قاسمی‌نژاد بار دیگر پدیده را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما ضربه مهرداد بایرامی به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه۶۹ میلاد سرلک با یک شوت سرکش از داخل محوطه جریمه گل تساوی را برای پرسپولیسی‌ها به ثمر رساند. در دقیقه۷۹ مهدی عبدی دروازه خالی را به شکلی بسیار عجیب از دست داد و ضربه او را مدافع پدیده به کرنر فرستاد. در دقیقه۸۰ ضدحمله خطرناک بازیکنان پدیده می‌رفت تا بار دیگر این تیم را به گل برساند اما شوت قاسمی‌نژاد پس از برخورد به مدافعان پرسپولیس به بیرون رفت. در دقیقه۸۲ حرکت تند و تیز بازیکنان پرسپولیس این تیم را در موقعیت بسیار خوب قرار داد اما ضربه سر نوراللهی روی ارسال دقیق ترابی به تیر دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

مهدی عبدی هم در دقایق پایانی آخرین فرصت قرمزها را از دست داد تا پرسپولیس تنها یک‌امتیاز از مشهد به تهران سوغات ببرد. شاگردان گل‌محمدی با تساوی در این مسابقه ۳۸امتیازی شدند و موقتا به صدر جدول صعود کردند و باید منتظر سرنوشت دیدار تیم‌های سایپا و سپاهان باشند. البته بعد از بازی خبر رسید که مسئولان تیم پدیده به‌خاطر بازی کردن غیرقانونی عیسی آل‌کثیر خواستار بازنده اعلام شدن پرسپولیس شدند و قرمزها هم اعلام کردند تیم مشهدی از بازیکنی استفاده کرده که قراردادش غیرقانونی فسخ شده و به همین دلیل آنها هم متقابلا شکایت کردند!

توقف خانگی استقلال

استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف پیکان رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد. برای تیم مجیدی در این بازی رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته (۸۳ - آرمان رمضانی)، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان (۸۷ - آرش رضاوند)، وریا غفوری، متین کریم‌زاده (۴۶ - مهدی قائدی)، هروویه میلیچ و ارسلان مطهری (۶۸ - سبحان خاقانی) به میدان رفتند. مهدی تارتار هم به علیرضا رضایی، امیرحسین جدی، آرش قادری، نادر محمدی، محمد خدابنده‌لو (۸۲ - اسماعیل بابایی)، حسین پورامینی (۸۹ - جولانی)، آرمان قاسمی، محمدامین درویشی، علی قربان‌خانی، سامان فلاح و رضا جبیره بازی داد.

بازی دفاعی پیکان باعث شد استقلالی‌ها نتوانند دراین بازی موقعیت‌های زیادی خلق کنند هر چند دیاباته می‌توانست روی یکی دو صحنه موفق به گلزنی شود که ناکام ماند و نشان داد که از دوران اوجش فاصله گرفته است. بازی کردن میلیچ بعد از مدت‌ها و اولین بازی رمضانی با پیراهن استقلال از دیگر نکات این مسابقه بود. شاگردان فرهاد مجیدی با این تساوی ۳۴ امتیازی شده و در رده سوم جدول رده‌بندی باقی ماندند. پیکان نیز با ۲۵ امتیاز در جایگاه نهم ایستاد. این درحالی بود که پدیده با مهدی رحمتی، پرسپولیس را متوقف کرده بود اما استقلال فرصت نزدیک شدن به پرسپولیس را از دست داد. تارتار هم در این دیدار در نقش رحمتی ظاهر شد و جلوی نزدیک شدن استقلال به پرسپولیس در جدول را گرفت. حالا سپاهان این فرصت را دارد که با برتری برابر سایپا در بازی دوشنبه به تنهایی در صدر جدول قرار بگیرد.

توقف تراکتور، پیروزی نساجی و ذوب‌آهن

در تبریز تراکتور میزبان مس رفسنجان بود که این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. نفت مسجدسلیمان در خانه به مصاف نساجی مازندران رفت و با دو گل شکست خورد تا شمالی‌ها به بقا در لیگ امیدوار شوند. حسین زامهران (۵۵) و رضا دهقانی (۸۸) گل‌های این بازی را به ثمر رساندند.

ذوب‌آهن و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به نفع شاگردان مجتبی حسینی در ذوب‌آهن به پایان رسید. فرشاد محمدی‌مهر در دقیقه۳۸ از روی ضربه ایستگاهی تک‌گل این بازی را به ثمر رساند تا ذوب‌آهن به روند روبه‌رشد خود ادامه بدهد و البته نفت هم برای هشتمین هفته پیاپی موفق به کسب پیروزی نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج