جاباما
۱۱۰۵۰۲۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آماده‌باش نظامیان آمریکایی در عراق

در حالیکه ساعاتی پیش حمله موشکی به پایگاه هوایی بلد رخ داد؛ حالا آژیرهای خطر سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد به منظور آمادگی نیروهای آمریکایی به صدا درآمده است.

ایرنا: در حالیکه ساعاتی پیش حمله موشکی به پایگاه هوایی بلد رخ داد؛ حالا آژیرهای خطر سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد به منظور آمادگی نیروهای آمریکایی به صدا درآمده است.

به نقل از منابع محلی پس از حمله ساعاتی پیش به پایگاه بلد واقع در استان صلاح الدین که بزرگترین پایگاه نظامی اشغال شده توسط آمریکا است، نظامیان آمریکایی اکنون در آماده باش کامل به سر می برند.

مشاهدات خبرنگار ایرنا از منطقه سبز بغداد حاکیست که بالگرد های آمریکایی بر فراز این منطقه در حال گشت زنی هستند.

آماده‌باش نظامیان آمریکایی در عراق
گشت زنی بالگردهای آمریکایی در منطقه سبز بغداد

سفارت آمریکا در بغداد با به صدا در آوردن آژیر خطر، مانور نظامی برای مقابله با حملات احتمالی ترتیب داده است.

خبرنگار ایرنا در بغداد همچنین کسب اطلاع کرد که بالگردهای جنگی آمریکا در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار در نزدیکی مرز عراق با سوریه و اردن به پرواز درآمده و گشت خود را تا حریم هوایی سوریه ادامه داده سپس به پایگاه هوایی عین الاسد برگشتند.

حدود ۲۰ روز پیش هم ۷ موشک به پایگاه آمریکایی بلد عراق شلیک شد که خساراتی در بر داشت.

حدود یکماه قبل هم یک حمله راکتی به پایگاه عین الاسد صورت گرفت که بر اساس روایت آمریکایی ها "یک پیمانکار غیرنظامی" به دلیل "ایست قلبی" ناشی از ترس کشته شد.

جو بایدن پس از این حمله در نشستی با نمایندگان کنگره آمریکا گفت: "خدا را شکر کسی (مستقیما) کشته نشد".

رییس جمهور آمریکا در ادامه از تلاش برای شناسایی مسببان این حمله سخن گفت اما پس از آن هرگز پاسخ نظامی از سوی ایالات متحده داده نشد.

دو هفته قبل از آن نیز حمله راکتی به سوی یک پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا، واقع در فرودگاه بین‌المللی اربیل در اقلیم کردستان عراق صورت گرفت که طبق گفته ائتلاف آمریکایی بر اثر آن "یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی" کشته و چند نظامی دیگر از جمله یک آمریکایی زخمی شدند.

پس از این رویداد، جنگنده های آمریکایی به مواضع کتائب حزب الله و کتائب سیدالشهدا در خاک عراق که نقض حاکمیت این کشور محسوب می شود؛ حمله کردند.

نیروهای ضد اشغالگری عراق در دو هفته گذشته بارها با انتشار اطلاعیه هایی از حملات قریب الوقوع خود به پایگاه های آمریکایی در خاک کشورشان سخن گفته و از مردم عادی خواسته اند همواره از "پایگاه های اشغال شده توسط آمریکا حداقل هزار متر فاصله بگیرند تا درصورت حمله آسیبی نبینند".

گفتنی است حملات گروه های ضد اشغالگری به کاروان های پشتیبانی نظامی آمریکا که ماموریت انتقال تجهیزات به پایگاه های این کشور را دارند اخیرا بیشتر شده است.

این حملات غالبا با بمب های کنار جاده و کنترل از راه دور صورت می گیرد که منجر به نقص فنی جزیی و یا کلی خودروهای نظامی آمریکایی می شود.

با وجود گذشت بیش از یک سال از مصوبه مجلس عراق مبنی بر ضرورت خروج نظامیان از این کشور؛ اشغالگران آمریکایی به بهانه آنچه که ضرورت "آموزش نظامی" می خوانند به حضور خود در خاک این کشور ادامه می دهند.

همه این ها درحالیست که دولت های عراق و آمریکا روزهای آینده نشست هایی موسوم به "گفتگوی راهبردی" خواهند داشت که از نظر کارشناسان آمریکا در این گفتگو به دنبال مطرح کردن درخواست حضور دائمی در عراق خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج