۱۱۰۵۱۲۸
۲۲ نظر
۵۳۷۳
۲۲ نظر
۵۳۷۳
پ

سریال نوروز رنگی؛ کمی بامزه و خیلی معمولی

«نوروز رنگی» از سریال‌هایی است که نوروز ۱۴۰۰ از شبکه ۵ سیما پخش شد و پخش آن در روز‌های آینده هم ادامه دارد.

شهرآرانیوز - مریم قاسمی: «نوروز رنگی» از سریال‌هایی است که نوروز ۱۴۰۰ از شبکه ۵ سیما پخش شد و پخش آن در روز‌های آینده هم ادامه دارد.
سریال نوروز رنگی؛ کمی بامزه و خیلی معمولی
«نوروز رنگی» شروعی یکنواخت برای معرفی محله و شخصیت‌های سریال داشت. شروعی که بار آن بیشتر روی بازی بازیگرانی از جمله جواد خواجوی افتاده بود، اما با گذشت چند قسمت و مشخص‌شدن شخصیت‌های اصلی، این انرژی میان چند بازیگر جوان تقسیم شد. درواقع قسمت‌های ابتدایی سریال با بازی غلوشده بازیگران جوان این سریال سرپا بود تا اینکه اتفاق اصلی سریال، یعنی ورود تلویزیون رنگی به محله، رخ داد و از همان نقطه کشمش اصلی داستان نیز شروع شد.
سریال «نوروز رنگی» قصه بسیار ساده و ابتدایی را در پیش گرفته که همین ویژگی سبب شده است بازی بازیگرانی، چون جواد خواجوی (جواد) و رفقایش، حمید حافظ شجری (جعفر) و علی مسعودی (آقای مهدوی) که نقش همسایه خانواده حاج صادق را نیز برعهده دارد، بیشتر به چشم بیاید.
سریال نوروز رنگی؛ کمی بامزه و خیلی معمولی
یک نکته مهم درباره سریال «نوروز رنگی» نمایش‌دادن تصویری دور از ذهن از مشهد دهه ۶۰ است. درحالی‌که عوامل این سریال می‌گویند سعی شده است فضای مشهد در دهه ۶۰ را ترسیم کنند، به‌نظر می‌رسد در این سریال بیشتر فضای محله‌ای دورافتاده در مشهد ترسیم شده است. برخی هم معتقدند که علی مشهدی در نمایش‌دادن فضای مشهد در آن دوره درست و دقیق عمل نکرده است و شاید بهتر بود برای واقع‌گرایی بیشتر، محله‌ای با قدمت تاریخی را برای این سریال انتخاب می‌کرد تا یک محله در حاشیه شهر.
این سریال از ابتدا در شرایطی پخش شد که به‌گفته علی مسعودی، کارگردان سریال، ناعادلانه بود. علی مسعودی در گفت‌وگویی با ما گفته بود: «همین که سریالی از شبکه ۳ سیما پخش شود سه‌هیچ جلوست.» او در ادامه به این نکته اشاره کرده بود که پخش سریال نوروز رنگی از شبکه ۵ در مقایسه با دیگر سریال‌های نوروزی، موقعیتی شبیه به رقابت یک کشتی‌گیر ۶۰ کیلویی با کشتی‌گیر ۱۲۰ کیلویی قهرمان المپیک است. او حتی گفته بود اگر سریال نوروز رنگی شرایط مناسبی برای پخش داشت، حتی از سریال‌های پرمخاطبی، چون «پایتخت» هم پیشی می‌گرفت.
باحال‌ترین سریال نوروز
آن‌گونه که از بازخورد‌های این سریال در فضای مجازی برمی‌آید و همان‌طور که تا حدودی پیش‌بینی می‌شد، بیشتر مخاطبان سریال «نوروز رنگی» را مشهدی‌ها و خراسانی‌ها تشکل می‌دهند. این را می‌شود از نظر‌هایی که مخاطبان پای پست‌های اینستاگرامی جواد خواجوی و علی مشهدی گذاشته‌اند، دید؛ مخاطبانی که نظر‌های مثبت و منفی زیادی درباره این سریال دارند.
سریال نوروز رنگی؛ کمی بامزه و خیلی معمولی
در بین نظر‌های مخاطبان، تعداد زیادی از سریال خوششان آمده است. جملاتی از جمله «عالی بود»، «خسته نباشید واقعا سریال سرگرم‌کننده‌ای ساختید» به‌وفور دیده می‌شود. برخی مخاطبان هم به متفاوت‌بودن سریال اشاره کرده بودند: «واقعا که سریال متفاوتی ساختید. دمتان گرم.»، «به جرئت می‌گم یکی از باحال‌ترین سریال‌های نوروزه. عالی بودین. موفق باشید.»، «هر شب می‌بینیم و کلی می‌خندیم. دمتان گرم.»
دراین‌میان، برخی از زیادبودن دُز طنز سریال صحبت کرده‌اند و اینکه این سریال خنده را به‌معنای واقعی روی لب‌های آن‌ها آورده است: «فوق‌العاده بود. خیلی وقت بود این‌طوری نخندیده بودم.» یا «من این‌قدر خندیدم که همه به خنده‌های من می‌خندند.»
همیشه بدرخشی همشهری
در میان بازخورد‌های مثبتی که درباره سریال «نوروز رنگی» در فضای مجازی وجود دارد، نظر‌ها درباره بازی جواد خواجوی بسیار زیاد است. خیلی‌ها بازی او را بسیار خوب و عالی توصیف کرده‌اند: «کار آقاجواد بیسته»، «کارت عالیه. همیشه بدرخشی همشهری.» برخی معتقدند حضور جواد خواجوی مهم‌ترین دلیل موفقیت سریال است: «جواد خواجوی بهترین است. اگر نبود سریال می‌خوابید.»
سریال نوروز رنگی؛ کمی بامزه و خیلی معمولی
چرا این‌قدر پرسروصداست؟
اما نقد‌هایی هم به سریال وجود دارد. به‌ظاهر برخی مخاطبان سریال را دوست نداشتند و مطابق میلشان نبوده است. یکی از آن‌ها نوشته است: «سریال خوبی نیست. با کمال احترام.»، «نمی‌فهمم چرا این سریال این‌قدر شلوغ و پرسروصداست!»، «به‌نظرم سریال خیلی ضعیف است»، «نمی فهمم این سریال چرا این‌قدر بد ساخته شده است. حرف‌ها معلوم نیست و بازی‌ها غلو شده است.»
سریال نوروز رنگی؛ کمی بامزه و خیلی معمولی
مشهدی‌ها را زشت نشان دادید
در میان نظر‌های مخاطبان سریال «نوروز رنگی»، برخی به این نکته نقد کرده‌اند که در این سریال چهره مشهدی‌ها خوب نشان داده نشده است. یکی از مخاطبان این سریال می‌گوید:
«درست است که اتفافات در دهه ۶۰ می‌گذرد، اما دوست نداشتیم چهره مشهدی‌ها این‌قدر زشت نمایش داده شود. به‌نظر می‌رسد کارگردان نخواسته است هیچ تصویر زیبایی از مشهد و مشهدی‌ها نشان دهد. این درحالی است که می‌شد تصاویر زیبایی از مشهد در دهه ۶۰ ارائه کرد.»
یکی‌دیگر از مخاطبان از نبود فیلم‌نامه قوی در سریال انتقاد می‌کند و می‌گوید:
«سریال به‌گونه‌ای است که آدم فکر می‌کند عده‌ای دورهم نشسته‌ا‌ند و همان‌جا فیلم‌نامه را نوشته‌اند. برای همین است که عمق ندارد. به‌نظرم فیلم‌نامه باید قوی‌تر از این می‌بود و شخصیت‌ها را با چالش‌های جدی‌تری روبه‌رو می‌کرد.»
یکی‌دیگر از مخاطبان سریال هم از فضا‌های شلوغ در سریال گله می‌کند و می‌گوید:
«در سریال دقیقا مشخص نشده است حاشیه شهر مشهد به نمایش درآمده است یا این سریال نمادی است که فضای کلی مشهد در دهه ۶۰ را نشان می‌دهد. تا جایی که من به‌خاطر دارم، دهه ۶۰ مشهد این شکلی نبود.»
سریال نوروز رنگی؛ کمی بامزه و خیلی معمولی
سریال نوروز رنگی؛ کمی بامزه و خیلی معمولی
سریال نوروز رنگی؛ کمی بامزه و خیلی معمولی
سریال نوروز رنگی؛ کمی بامزه و خیلی معمولی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ش

      اوایل سریال بد نبود ولی واقعا بعد از ورود یوسف تیموری به گند کشیده شد با اون لحن مذرخف

      پاسخ ها

      • فرح جهاندیده

        اول که دست اقای علی مشهدی درد نکنه. اما بعضی کارگردانها فکر میکنن هر چه جدال و کل کل بیشتر باشه سریالشون جذابتره نه اینجوری نیست به قول بعضیا باید پر مغز باشه باید اصل قصه قشنگ باشه

      • مهران

        اره کاملا موافقم

      • فرشته ای بنام عادل . شیطانی بنام فروغی

        وقتی کلمه ساده مزخرف را نمی توانی درست بنویسی چطور در مورد یک سریال اظهار نظر میکنی ابله

      • محمدپرسپولیسی

        موافقم باهات

      • بدون نام

        آيا مزخرف =مذرخف است

    • بدون نام

      خیلی چرت بود تیتراژ اخرشم ک کلا تحریف بود
      ....

    • مسافر

      بهترین سریال نوروزی امسال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچند خیلی چرکه اما واقعا لحظات خنده‌دار زیادی توش وجود داره. دو سه قسمت اول به بعدش واقعا خوب شد. بازیگر نقش جعفرش واقعا عالیه. تعجب میکنم چطور فقط لپاش چاق شده و جاهای دیگه بدنش چاق نیست. اون قسمت که صاحب تلویزیون میاد دزدی و میگیرنش و ازش بیگاری میکشن واقعا عالی بود.

    • میتی از مشد

      بدون شک این سریال نقاط ضعف زیادی دارد ولی همین که به راحتی خنده را به لب انسان می اورد تمام کاستی هایش را پوشش میدهد . ممنون از بچه های طناز مشهد

    • بدون نام

      بسیار عالی بود یه انسانی مثله مهران مدیری میاد یه باغ وحش حیوون کم یاب و این همه بازیگر رنگارنگ میاره یه کار بی محتوا درست میکنه اما این بچه ها با کمترین هزینه اینقدر خنده تو این شرایط به جامعه تزریق کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم کاملا موافقم

    • 12

      عالي بود

    • وفا

      اصلا سریال خوبی نیست، سوژه سریال فقط یک تلویزیون رنگی شده، فيلمنامه جلو نمیره، شخصیت ها سردرگم هستند.بهتر بود از شبکه خراسان پخش می‌شد.
      یادمه علی مسعودی تو برنامه قرنطينه امین زندگانی میگفت من کتاب نمیخونم. فیلم اکشن نگاه میکنم بیشتر
      کسی که کار فرهنگی میکنه کتاب نخونه، بدا به حال ما بینندگان

    • بدون نام

      از سریال نون خ بهتر بود

    • بدون نام

      از همه برنامه های صدا و سیمای میلی بهتر بود

    • نیماکوشا

      سلیقه ها متفاوته همین که خیلی هاپسندیدن وبعضا نه،شاهد عرض من هست
      باورتون میشه برای پایتخت هم برخی انتقاد دارن!
      جامعه است دیگه

    • پرستو

      سلام
      واقعا سریال زیبایی است، دست عوامل فیلم درد نکند.
      همین که خنده به لب می آورد عالی است.

    • بدون نام

      مزخرفترین سریال طنز .علی مشدی همون نویسنده باشه بهتره

    • بدون نام

      موضوع تلویزیون فقط تویک قسمت سریال میشد جمع بشه نه کل سریال بازی یوسف تیموری میتونست بهتر باشه درکل فیلم نامه قوی نبود علی مشهدی داره درجا میزنه سریال سه در چهار کجا این کجا

    • بدون نام

      علی مسعودی اصلا کارگردان خوبی نیست تو. سریال های قبلی هم ثابت کرده این سریال رو هم در حد یک تله فیلم میشد ساخت الکی انقدر کش میدن اصلا سوژه نداره فقط جیغ و جیغ و داد بیداد

    • بدون نام

      عالی بود مخصوصا بازی خوب جواد خواجوی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج