۱۱۰۵۱۳۱
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

برنامه توزیع روغن برای سال ۱۴۰۰ اعلام شد

بر اساس نامه دبیر ستاد تنظیم بازار، کارخانه‌های تولیدی در سال جاری باید نسبت به تولید ماهانه ۱۸۰ هزار تن روغن که ۱۲۰ هزار تن در بخش‌های خانوار، ۲۵ هزار تن در بخش صنف و ۳۵ هزار تن در بخش صنعت خواهد بود، اقدام کنند.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس نامه دبیر ستاد تنظیم بازار، کارخانه‌های تولیدی در سال جاری باید نسبت به تولید ماهانه ۱۸۰ هزار تن روغن که ۱۲۰ هزار تن در بخش‌های خانوار، ۲۵ هزار تن در بخش صنف و ۳۵ هزار تن در بخش صنعت خواهد بود، اقدام کنند.

عباس قبادی طی نامه‌ای به مسوولان سازمان حمایت، وزارت جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاونت امور صنایع وزارت صمت درباره سیاست‌گذاری عرضه و توزیع روغن خوراکی در سال ۱۴۰۰، اعلام کرده که میزان روغن خام مورد نیاز برای تولید و توزیع روغن نباتی برای شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ معادل یک میلیون و ۵۰ هزار تن(۷۹۰ هزار تن روغن خام و ۲۶۰ هزار تن روغن از محل استحصال دانه روغنی وارداتی) مصوب شده است.

مقادیر مورد نیاز روغن خام برای تحقق برنامه تولید و آرامش بازار نیز شامل ۲۴۰ هزار تن روغن خام پالم، ۴۰۰ هزار تن روغن خام آفتاب و ۱۵۰ هزار تن روغن خام سویا است. همچنین از محل استحصال روغن از دانه روغنی سویا وارداتی حدود ۲۶۰ هزار تن روغن استحصال می‌شود که در فرآیند تولید و عرضه به کشور قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه جدول سهمیه کارخانه‌های تولیدی مورد تایید انجمن‌ها و تشکل‌های ذی‌ربط قرار گرفته، در نامه نوشته که کارخانه‌های تولیدی بر اساس برنامه ابلاغی باید نسبت به تولید ماهانه ۱۸۰ هزار تن روغن که ۱۲۰ هزار تن در بخش‌های خانوار، ۲۵ هزار تن در بخش صنف و ۳۵ هزار تن در بخش صنعت خواهد بود، اقدام کنند. البته جابه‌جایی ارقام اعلامی در صورت لزوم و به منظور مدیریت بازار امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین بر اساس اعلام دبیر ستاد تنظیم بازار کارخانه‌های تولیدی باید برنامه‌ریزی لازم برای تولید روغن در بخش خانوار به‌صورت ۷۰ درصد روغن مایع‌(معادل ۸۴ هزار تن) و ۳۰ درصد روغن نیمه جامد (معادل ۳۶ هزار تن) و به تفکیک روغن تولیدی مایع خانوار ۶۰ درصد پخت و پز (معادل ۵۰ هزار تن) و ۴۰ درصد سرخ کردنی (معادل ۳۴ هزار تن) را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه این نامه با اشاره به تکالیف دولت در رصد و پایش واردات و توزیع انواع روغن خام و ساخته شده، تاکید شده که همه واحدهای تولیدی، توزیعی و پخش مکلف به ثبت اطلاعات ترخیص، تولید و توزیع به تفکیک خریدار در سامانه جامع تجارت داخلی شدند. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز باید بر کلیه مراحل تامین، تولید و توزیع و رعایت قیمت‌های مصوب نظارت حداکثری داشته باشد و با تخلفات احتمالی برخورد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه جا زمینه فراهم میشه برای صف کرونا تو دیگه چی میگی

    • مصطفی

      توجه کردین ۲۴۰ هزار تن روغن پالم!!!! بعد میگن چرا سکته های قلبی زیاد شده.صد رحمت به روغنهای جامد

    • بدون نام

      تخلفات احتمالی!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگر جایی تخلفی نبود تعجب کنید و گرنه تخلف چاشنی کارتونه

    • بدون نام

      به زودی باید ببینیم که صف های طولانی و ساعتها برای دو عدد نان.

    • سیبو

      بازم روغن گیر نمیآذ چکار کنیم خدا از دست اینها

    • بدون نام

      هیچی پس برای ۱۴۰۰هم مردم باید تو صف باشن

    • 007

      مردم نگران نباشید اگه چیزی نداریم برایه خوردن به جایه اون به گفته حکیم راست گو اقایه روحانی رشد ۲درصدی اقتصادی داریم و از المان داریم جلو میزنیم.روغن گیر بیاریم چیو باهاش میخوایم بپزیم اخه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول کمیاب می‌کنند صف درست شد گران و کم‌کم وارد بازار وتبلیغات تلویزیون می‌کنند. با کافر این کار را نمی کنند که با کارگر جماعت و ناتوان در خرج روزانه میشه

    • بدون نام

      چراکوپن نمیدین توزیع اشعال داره نه تولید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج