۱۱۰۵۱۷۵
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

سیل و رانش زمین در اندونزی ۵۵ قربانی گرفت

به گفته مقامات اندونزیایی، تلفات سیلاب و رانش زمین ناشی از باران‌های موسمی به ۵۵ نفر افزایش یافت و ۴۰ نفر دیگر هنوز ناپدید هستند.

خبرگزاری فارس: به گفته مقامات اندونزیایی، تلفات سیلاب و رانش زمین ناشی از باران‌های موسمی به ۵۵ نفر افزایش یافت و ۴۰ نفر دیگر هنوز ناپدید هستند.

سازمان مقابله با بلایای طبیعی در اندونزی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که شمار تلفات ناشی از چندین بلایای طبیعی در پی بارش باران‌های موسمی در شرق اندونزی و تیمور شرقی به ۵۵ نفر افزایش یافت و سرنوشت بیش از ۴۰ نفر هنوز نامشخص است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، افزایش تلفات سیلاب در اندونزی و تیمور شرقی پس از آن صورت گرفته است که اندکی پس از نیمه‌شب در جزیره «آدونارا» در استان «نوسا تنگگارا شرقی»، گل و لای از تپه‌های اطراف به دهها خانه در روستای «لامنله» فروریخت.

بنا بر گفته «لنی اولا» رئیس اداره محلی مقابله با بلایای طبیعی، تیم تفحص و نجات، ۳۸ جسد را پیدا کردند و دست‌کم پنج نفر دیگر نیز پیدا شدند که زخمی شده بودند.

طبق این گزارش، وقوع سیلاب شدید به کشته شدن دست‌کم ۱۷ نفر دیگر در مکان‌های دیگر منجر شده بود و حداقل ۴۲ نفر دیگر نیز همچنان ناپدید هستند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که عملیات جست‌وجو به واسطه قطع برق، مسدود شدن جاده‌‌های پوشیده از گل و لای و آوار و همچنین دور از دسترس بودن منطقه‌ای در جزیره‌ احاطه شده با دریاهای متلاطم و امواج بلند، دشوار شده است.

از طرف دیگر شبکه «بی بی سی» نیز گزارش کرد که بارش باران‌های موسمی در اندونزی و تیمور شرقی باعث تخریب گسترده اماکن زیادی شده است و موجب سرریز شدن مخازن سدها و به زیر آب رفتن هزاران خانه شده است.

طبق این گزارش، صدها نفر در عملیات جستجو و نجات بازماندگان حادثه سیل و رانش زمین در اندونزی و تیمور شرقی مشارکت دارند و تصاویر منتشر شده توسط سازمان مقابله با بلایای طبیعی، افراد تیم نجات، پلیس و نظامیان اندونزی را در حال انتقال ساکنان به پناهگاهها نشان می‌دهند.

مجمع‌الجزایر اندونزی با حدود ۱۷ هزار جزیره، سالانه با شروع باران‌های موسمی در ماه نوامبر که تا مارس ادامه دارد، شاهد بارش‌‌های شدید و سیلاب و رانش زمین است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایا خودت رحم کن

    • شما خوب

      خدایا رحم نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج