۱۱۰۵۲۵۹
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

برنامه موشکی ایران در مذاکرات اضافه می‌شود

وزیر خارجه سعودی با تکرار ادعا‌های این کشور علیه ایران مدعی شد، به ریاض اطمینان داده شده است که برنامه موشکی و رفتار‌های منطقه‌ای ایران در توافق جدید با تهران گنجانده خواهد شد.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه سعودی با تکرار ادعاهای این کشور علیه ایران مدعی شد، به ریاض اطمینان داده شده است که برنامه موشکی و رفتارهای منطقه‌ای ایران در توافق جدید با تهران گنجانده خواهد شد.
عربستان: به ما اطمینان داده شده که مساله موشکی ایران در مذاکرات گنجانده خواهد شد

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی در مصاحبه با شبکه فرانسه ۲۴ مدعی شد، به ریاض اطمینان داده شده است که هرگونه توافق جدید با ایران درخواست های بیشتری در زمینه برنامه موشکی این کشور و همچنین حمایت تهران از گروههای نظامی در منطقه را شامل خواهد شد.

وی گفته، ما مطمئن هستیم که جامعه بین‌المللی سخت کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که نقصهای توافق هسته‌ای به مرور مرتفع خواهد شد و بی ثباتی منطقه‌ای ناشی از فعالیتهای ایران برطرف می‌شود.

وزیر خارجه سعودی در ادامه تاکید کرد، هیچ کانال غیرمستقیمی بین ریاض و تهران وجود ندارد اما عربستان سعودی آماده است در صورت تغییر رفتارهای ایران وارد مذاکره شود.

وزیر خارجه عربستان سعودی روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» هم خواستار مشارکت در مذاکرات هسته‌ای ایران شد و آن را فرصت‌ گفت‌وگو میان عربستان سعودی و ایران و احتمال توسعه روابط بین آنها تا سطح مشارکت خواند.

در مورد یمن نیز فیصل بن فرحان به فرانس ۲۴ گفت، علیرغم حمله نیروهای حوثی (انصارالله) به نیروهای مورد حمایت عربستان سعودی، پیشنهاد آتش بس همچنان روی میز قرار دارد.

وزیر خارجه سعودی‌ها درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز گفت: هرگونه عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو بعد از توافق صلح میان فلسطین و اسرائیل ممکن خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از این دولت هیچی بعید نیست.

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • بدون نام

      این بیچاره هنوز تو خواب و رویاست !

    • بدون نام

      إيران هيچگاه بدنبال تهدید همسایگان خویش نبوده و نیست.توان دفاعی کشور از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.جنگ ایران و عراق را فراموش نکنیم .اگر توان دفاعی قوی نداشته باشیم همین همسایگان به ما رحم نخواهند کرد.مشکلات اقتصادی و معیشتی و اختلافات سليقه ای نباید موجب تفرقه شود .این شرایط خواهد گذشت و مردم هم سختی بسیاری تحمل خواند کرد اما یادمان باشد که چه کسانی جانشان را فدای یکپارچگی وطن کردند.داشتن این تعداد دشمن برای کشوری چون ایران بدون دلیل نیست و قابل تامل است.ایران کشوری قدرتمند و دارای پتاسيل بالا و ملتی متمدن و قابل احترام است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج