جاباما
۱۱۰۵۷۹۰
۵۰۶۸
۵۰۶۸
پ

پاسخ به یک ادعای عجیب واگنی!

آیا آسیب پذیرتر بودن واگن‌های اول و آخر مترو و پایین بودن دیه زنان نسبت به مردان دلیل انتخاب این واگن‌ها بوده؟

خراسان: ادعایی درباره دلیل قراگرفتن خانم ها در واگن های اول و آخر مترو در شبکه های اجتماعی مطرح شد که بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. در این ادعا دلیل این که خانم ها در واگن های اول و آخر قرار دارند نفوذ شرکت های بیمه است. آن ها مدعی شده اند به دلیل آسیب پذیرتر بودن واگن های اول و آخر نسبت به دیگر واگن ها و کمتر بودن دیه زنان شرکت های بیمه برای این که در صورت حادثه پول کمتری پرداخت کنند به این کار اقدام کرده اند. در ادامه در کنار بررسی این ادعا به دلایلی که واگن های اول و آخر مترو در اختیار بانوان قرار گرفته پرداخته ایم.

آیا تفاوت دیه زن و مرد مطرح است؟

همان طور که گفتیم برخی مدعی شده اند تفاوت دیه مرد و زن دلیل این اتفاق است در حالی که بر اساس قانونی که در سال ۱۳۹۵ تصویب شده دیه زن و مرد در تصادفات برابر است. بنا بر ماده ۱۰ قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث بیمه گر مکلف است در ایفای تعهدات مندرج در این قانون خسارت وارد شده به زیان دیدگان را بدون لحاظ جنسیت و دین تا سقف تعهدات بیمه نامه پرداخت کند و در این باره دیه زنان با دیه مردان برابر است.

پاسخ به یک ادعای عجیب واگنی!

آیا واگن های مخصوص خانم ها مختص ایران است؟

برخی فکر می کنند واگن های مخصوص بانوان فقط در ایران وجود دارد اما با نگاهی به متروی دیگر کشورها می توان متوجه شد که واگن های بانوان تنها اختصاص به ایران ندارد و ابتکار ما ایرانی ها نیست بلکه این اتفاق در پاسخ به نیازی است که بانوان در نقاط مختلف جهان احساس کرده اند. ژاپن، هند، مصر، اندونزی، تایوان و ... واگن های ابتدایی مترو را در اختیار بانوان قرار می دهند البته در مصر واگن های وسط معمولا مخصوص بانوان است. در اندونزی هم واگن های ابتدایی مترو به رنگ صورتی است وتنها بانوان و معلولان اجازه استفاده از آن را دارند.

دلیل این انتخاب چیست؟

همان طور که گفتیم دیه زن و مرد در تصادفات از سال 1395 برابر شده اما شاید برخی مدعی شوند از آن جایی که واگن های اول و آخر از شهریور 1385 مخصوص بانوان شد در آن زمان پایین بودن دیه مطرح بوده است این در حالی است که همان طور که خواندید در دیگر کشورها هم واگن های اول و آخر در اختیار خانم ها قرار دارد در حالی که در آن کشورها تفاوت دیه زن و مرد مطرح نیست. برخی معتقدند این انتخاب به این دلیل است که خانم ها در این واگن ها احساس راحت تری نسبت به واگن های دیگر دارند چون در واگن های وسط آن ها توسط واگن های مردان احاطه می شوند و آسایش کمتری نسبت به واگن های اول و آخر خواهند داشت که فقط از یک سو با واگن آقایان در ارتباط است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج