۱۱۰۵۸۴۲
۷۸ نظر
۵۰۱۳
۷۸ نظر
۵۰۱۳
پ

مرگ محیط‌بانان؛ به فکر عاشقای در به در باش

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار رسیدگی فوری دستگاه قضا به شهادت دو تن از محیط‌بانان استان زنجان شد.

روزنامه اعتماد: رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار رسیدگی فوری دستگاه قضا به شهادت دو تن از محیط‌بانان استان زنجان شد.

دراز کشیده و دست‌ها بالاست، گویی خسته باشد و دست‌ها را بالا گرفته تا خستگی در کند، پارچه‌ای روی سر و صورت را پوشانده، در پهلوی سمت راست لباس فرمی که به تن دارد لکه‌ای دیده می‌شود، بند پوتین‌ها محکم است، انگار قصد دارد دقیقه‌ای دیگر بلند شود و کار را از سر بگیرد. اندکی پایین‌تر از او همکارش است با همان لباس‌های فرم، دراز کشیده بر زمین، پایی روی پای دیگر، یکی از دست‌ها مشت کرده روی شکم و دست دیگر به سمت صورت قرار گرفته، شلوار خاکی و پوتین‌های بسته شده، در پهلوی سمت راست لکه‌ای قرمز رنگ، نشانه‌ای از خونی که ریخته شده.

مرگ محیط‌بانان؛ به فکر عاشقای در به در باش

رد خون را که بگیری به ماشین نیسان پیکاپ سفید می‌رسی و شیشه‌های خرد شده که روی صندلی‌های جلو و عقب ریخته، پوکه فشنگ کنار برف‌پاک‌کن جا خوش کرده. پلاک ماشین به واسطه دولتی بودن قرمز است مثل پهلوی «مهدی مجلل» و «میکاییل هاشمی» دو ماموری که پهلوی‌شان سرخ است به واسطه انجام وظیفه و تعقیب شکارچیان غیرمجاز این‌بار در منطقه «فیله خاصه» استان زنجان.

عصر دوشنبه ۱۶ فروردین آن‌ها در ارتباط با پاسگاه اعلام می‌کنند که در حال تعقیب نیسان متخلفان هستند، تماس‌هایی که ادامه داشت به یک‌باره قطع می‌شود نه مهدی مجلل و نه میکاییل هاشمی هیچ‌کدام تلفن‌شان را جواب نمی‌دهند، شب شده و خبری از آن‌ها نیست، شبی پر هول که فردای آن خبر از واقعه‌ای تلخ می‌دهد. صبح سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ برای بسیاری با چند تصویر آغاز شد، تصویر دو محیط‌بان غرق در خون، ماشین محیط‌بانی با شیشه‌های شکسته و پوکه تفنگی که معلوم است چه هدفی را دنبال کرده.

به ظهر ۱۷ فروردین نرسیده خبر بازداشت دو متخلف مخابره شد و البته خبری که ممکن است متخلفان دیگری هم در این پرونده دخیل باشند، فضا ملتهب است، همکاران محیط‌بان توان صحبت ندارند، بسیاری خشمگینند و از تخلف‌ها می‌گویند، برخی تلاش می‌کنند مساله را ریشه‌یابی کنند و معتقدند تا زمانی که منشا شناخته نشود، جامعه محیط‌زیست باید رخت عزا را از تن درنیاورد و سیاهپوش مردانی باشد که برای حفاظت از طبیعت در درگیری با متخلفان کشته می‌شوند. مردانی که جزو راستین‌ترین حافظان این سرزمین هستند و همین موضوع آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

مرگ محیط‌بانان؛ به فکر عاشقای در به در باش

رضا رمضانی از کارمندان محیط‌زیست زنجان است که نه دو همکار بلکه دو دوستش را از دست داده، کسانی که او به سلامت کاری‌شان اعتماد داشته و اتفاقا از برخی تخلف‌هایی که اداره کل پیگیری نمی‌کرد توسط آن‌ها مطلع می‌شد. او دست پایین سازمان محیط‌زیست در برابر متخلفانی در حوزه‌های سدسازی، معدن، صنایع، حیات‌وحش و ... را عاملی بر شهادت مهدی مجلل و میکاییل هاشمی می‌داند.

به گفته او همین چند ماه پیش بود که برداشت شن و ماسه از داخل منطقه «فیله خاصه» بدون مجوز‌های محیط‌زیستی برای پروژه‌ای که آن هم خلاف مقررات محیط‌زیست بود و به پسماند‌های صنایع روی برمی‌گشت، روی داد. او خود بار‌ها در برابر گزارش‌هایی که از تخلفاتی که روی می‌دهد تهدید شده، نتیجه تخلفاتی که از سوی برخی ارگان‌ها بدون پیگیری می‌ماند، چیست؟ جز این است که سایرین هم تشویق به تخلف می‌شوند. زمانی که تخلف‌های اینقدر آشکار، پروژه‌هایی چنین رسوا در حوزه آلودگی انجام می‌شود و ارگان‌ها به جای رسیدگی به این انتقادات و تخلف‌ها از چنین طرح‌هایی تحت لوای اشتغال‌زایی حمایت و برای آن‌ها مجوز صادر می‌کنند، سایر متخلفان به خود جسارت داده و با کسانی که حاضر نیستند زیر بار فساد روند چنین برخوردی می‌کنند.

چند بار در فیلم‌ها دیده‌اید که سارقی از بانکی سرقت کرده و زمان بیرون رفتن اگر کیسه‌ای پاره شود عده زیادی هم این پول‌ها را برمی‌دارند. آن‌ها گرچه شریک سرقت مسلحانه نیستند ولی می‌بینند در این آشفته بازار که نیرو‌های حفاظتی بانک قادر به حفاظت نبوده‌اند بنابراین سهمی برای خود برمی‌دارند. در حوزه محیط زیست هم ما شرکت‌های بزرگ آلاینده داریم که آلودگی ایجاد می‌کنند، منابع آب را از بین می‌برند، سدسازی می‌کنند و ... که به آن‌ها رسیدگی درستی صورت نمی‌گیرد بنابراین هر کسی به خود اجازه می‌دهد به جان محیط‌بان ما تعرض کند. رمضانی دو دوست و همکارش را از دست داده، انتقادهایش نادیده گرفته شده و پیش‌بینی‌هایش درباره تبعات تخریب‌ها درباره منطقه درست درآمده‌اند هر چند بابت هر کدام آن‌ها مواخذه شده است.

مرگ محیط‌بانان؛ به فکر عاشقای در به در باش

رضا گلجانی، کارشناس حیات‌وحش اولین جمله‌ای که می‌گوید، این است: «توان داغ دیدن نمانده، خداوند به خانواده این عزیزان صبر عطا کند.» او معتقد است کاری که می‌تواند در پیشگیری از این اتفاقات کمک کند، واکاوی دقیق انگیزه و شرایط روانی، محیطی، اجتماعی و خانوادگی متخلفان است. اگرچه این‌ها داده‌هایی هستند که با اشک و خون آمیخته شده‌اند، اما جمع‌آوری و تحلیل آن‌ها توسط متخصصان جرم‌شناسی، روانشناسی، علوم اجتماعی و حقوق می‌تواند در پیشگیری از وقوع فجایع مشابه کمک‌کننده باشد.

داوود ملکی هم که سال‌هاست هم‌صحبت محیط‌بانان در پاسگاه‌هاست و در زمینه تجهیز پاسگاه‌ها و نیرو‌های محیط‌بانی تلاش‌های فراوانی انجام داده معتقد است باید تغییر رویه‌ای صورت گیرد تا این نبرد‌های خونبار پایان گیرد. به ویژه در سال‌های اخیر که با افزایش مشکلات معیشتی در کنار سایر عوامل محیط‌‍‌زیست ایران هزینه‌های سنگینی را متحمل شده و خدوم‌ترین و صادق‌ترین نیروهایش را از دست داده است.

مهدی مجلل و میکاییل هاشمی آخرین محیط‌بانان شهید ایران نیستند، همه می‌دانیم به ازای هر محیط‌بان حداقل ۳۰۰ اسلحه در کشور وجود دارد، این یعنی ما در نبردی نابرابر قرار داریم که باید برای آن فکری فارغ از جنس تقابل و درگیری داشته باشیم به ویژه که بخشی از مسائل مرتبط با این تقابل نظیر سخت شدن شرایط معیشتی و... از اختیار سازمان حفاظت محیط‌زیست خارج است. تکرار رویه‌های پیشین یعنی تلنبار شدن داغی بر داغ، سیاه شدن گروهی و صفحه‌ای، به اشتراک گذاشتن آگهی تسلیتی و افزودن نامی بر لیست بلندبالای شهدای محیط بان.

۱۴۱ محیط‌بان در کشور به درجه رفیع شهادت نائل شدند

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور شهریور ۱۳۹۹ به ایرنا گفت: ۱۴۱ تن از محیط‌بانان به واسطه حفظ محیط زیست به درجه رفیع شهادت نائل شدند. این در حالی است که سه هزار و ۵۰۰ محیط‌بان در سازمان حفاظت محیط زیست فعال هستند که پنج درصد آن‌ها تاکنون شهید شدند. این آمار قابل مقایسه با شهدای دیگر نهاد‌های اداری نیست همچنین ۲۷۳ محیط‌بان به علت اصابت تیر جانباز شدند.

مرگ محیط‌بانان؛ به فکر عاشقای در به در باش

سرهنگ محبت‌خانی گفت: محیط‌بانان با وجود اینکه لباس، اسلحه و دیگر لوازم یک فرد نظامی را دارند و ۹۰ درصد افراد مقابل آن‌ها مسلح هستند، اما به این افراد به جای یک فرد نظامی به مثابه یک کارمند توجه می‌شود.

جزییات جدید از نحوه شهادت دو محیط‌بان زنجانی

زنجان- بنا به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست، دو محیط‌بان زنجانی با تیر جنگی به شهادت رسیده‌اند. سرهنگ جمشید محبت‌خانی در گفتگو با شبکه خبر، با اشاره به جزییات شهادت دو محیط‌بان زنجانی با بیان اینکه روز (۱۶ فروردین‌ماه) ساعت ۳۰: ۱۸ دو محیط‌بان در منطقه فیله خاصه به سرنشینان یک دستگاه نیسان مشکوک می‌شوند که اقدام به تعقیب این افراد که در حال شکار غیرمجاز بودند، می‌کنند. او تصریح کرد: تعقیب و گریز ادامه داشته و سرنشینان خودروی نیسان، خودرو را به سمت جاده زنجان به قزوین هدایت می‌کنند که در این شرایط نیرو‌های محیط‌زیست از طریق تماس با تلفن همراه و بی‌سیم مراتب را به مسوولان امر گزارش می‌دهند.

مرگ محیط‌بانان؛ به فکر عاشقای در به در باش

این مسوول ادامه داد: در ادامه تعقیب و گریز، خودروی شکارچیان غیرمجاز وارد مسیر فرعی شده و تعقیب یک ساعت ادامه داشته که از ساعت ۳۰: ۱۹ ارتباط محیط‌بانان با مرکز قطع می‌شود که بلافاصله نیرو‌ها وارد عمل می‌شوند که با تاریک شدن هوا جست‌وجو‌ها به نتیجه نمی‌رسد. فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه صبح (۱۷ فروردین‌ماه) و با تلاش نیرو‌ها پیکر این دو شهید در کنار خودروی خود پیدا شد که متاسفانه شکارچیان، آن‌ها را با تیر جنگی به شهادت رساندند که در این رابطه پرونده تشکیل شده و موارد در حال بررسی است.

درخواست کلانتری از دستگاه قضا برای رسیدگی فوری

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار رسیدگی فوری دستگاه قضا به شهادت دو تن از محیط‌بانان استان زنجان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در متن پیام تسلیت عیسی کلانتری آمده است: «شهادت سربازان پر افتخار عرصه حفاظت از محیط زیست، محیط‌بان شهید مهدی مجلل و محیط‌بان شهید میکاییل هاشمی را به خانواده مکرم این دو شهید، جامعه علاقه‌مندان و فعالان محیط زیست و تمامی محیط‌بانان کشور تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بی‌تردید یاد، خاطره و ایثارگری‌های خالصانه آن شهدای ارجمند در سطوح مختلف حفاظت از آب و خاک ایران اسلامی، الهام‌بخش تمامی دلدادگان به طبیعت و نسل‌های امروز و فردای این مملکت خواهد بود.

اینجانب ضمن درخواست از دستگاه محترم قضایی برای رسیدگی فوری به این جنایت و شناسایی، دستگیری و صدور رای قاطعانه برای عاملان که موجب درس عبرتی برای سایر متجاوزان به جان محیط‌بانان و عرصه‌های طبیعت شود، از خداوند متعال بر آن شهدای عزیز رفعت جایگاه و غفران الهی را مسئلت می‌جویم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فامیل دور

      خدا لعنتشون کنه.. چجوری حاضرن یه ادمو بکشن...

    • محمدرضا

      روحشان شاد، گیرم که خاطیان رو هم اعدام کنند چه سودی برای این سازمان و خانواده های این سفر کرده ها دارد، یک بار برای همیشه باید به این وضعیت پایان داده بشه، این موضوع دل همه ملت ایران رو به درد آورده، چرا هر روز ما باید شاهد از دست دادن محیط بانان عزیرمان باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خیلی دردناک است.
        کاش این به ظاهر آدمهای جنایتکار ذره کوچکی انسانیت داشتند.
        خدا به خانواده های این شهیدان صبر دهد.
        سختی تحمل این شرایط قابل توصیف نیست.
        و وااای برما که قوانینمان توانایی جلوگیری از این جنایتها را ندارد. وای بر ما

      • بدون نام

        این قاتلین هر چه زودتر باید شناسایی و هر شخص یا مقامی که هستند باید فورا اعدام شوند تا درس عبرت برای امثال این...ها شود . قوه قضاییه موظف است که رسیدگی فوری کند .

      • پژمان

        روحشان شاد

      • بدون نام

        چقدربیرحم

      • بدون نام

        شما بفرمائید چکار باید بکنند:؟!!!

      • عقابها

        باید دید به خاطر فقر بوده که چندتای شکار

      • محسن طاهری

        روحشان شاد، گناه این بنده خداها چی بوده، که بایستی کشته بشن، خداوند ازشون نگذره

    • بدون نام

      امید و ارم مثل پیدا کردن دزد زنجیر علی دایی قاتلان این دو محیط بان شناسایی بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا ...

      • بدون نام

        دستگیر شدن. نوش دارو بعد از مرگ سهراب ها

    • بدون نام

      دیشب اخبارکناروسایل یه پلاستیک نشان دادکه گفت گوشت آهوهست آیاارزش داردکه انسانی بلکه حیوانی بی رحم بیاددوخانواده رابه خاطرچندکیلوگوشت آهویتیم وبی سرپرست کند؟؟

      پاسخ ها

      • y.a

        اینها بخاطر نیاز شدید به گوشت داشتن واقعا گرونه هیچ کس نمیتونه گوشت بخره

      • بدون نام

        واقعا باید انگیزه ی این کار بی رحمانه مشخص بشه. مگه میشه آدم جون دو نفرو به خاطر یه شکار بگیره تازه میدونه خودشم دستگیر و اعدام میشه مغز خر خورده انگار

      • بدون نام

        چرا خودتو میزنی به کوچه چپ نخوندی چی نوشته؟تخلفات خیلی مهم تری از شکار را بررسی میکردن و گزارش میدادن معدن، سد سازی، معلومه کار کیه ....

      • حبیب

        کدوم نیاز به گوشت؟؟؟ نیازمند به گوشت از پس هزینه نگه داری سلاح برمیاد؟؟؟؟ این شهدا با گلوله کلاش کشته شدن....قیمت کلاش قاچاق از گوشت ارزونتره؟؟؟ چرا هرچیز بی ربطی رو بهم ربط میدین...این قاتلها اشرار خطرناکی بودن که به هیچ موجود زنده ای چه انسان و چه حیوان رحم نمیکردن...یادتون رفته چندسال پیش فیلمی از شکارچی بز کوهی اومد که بز مادر رو نگه داشته بودن تا سلاخی بره اش رو تماشا کنه....ورنه ددی به صورت انسان مصوری

    • ماوشما

      وقتیکه خودمحیط بان به خاطرانجام وظیفه قصاص میشودنتیجه همین خواهدبود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا درست گفتید

      • عبدالله

        دقیقا

      • علی اصل

        موافقم باهاتون

    • بدون نام

      برای چی دنبالشون کردین وقتی میبینین فرار میکنن ولشون کنید .جون خودتون مهمه یا گرفتن اونا.

      پاسخ ها

      • سید

        کسی که عشق به محیط بانی نداشته باشه وارد این کار نمیشه اگر قانون میشد که محیط بان قصاص نشه اینطور نمیشد

      • بدون نام

        متاسفم برای مسئولین وقوه مقننه که فکری بحال محیط بانان نمیکنن

      • بدون نام

        آفرین محیط زیستی که خود مردم براش ارزش قائل نیستن ارزش نداشت جون خودشونو به خطر بندازن بزار نابود کنن دیگه چیزی برای از دست دادن نداریم

      • بدون نام

        احساس مسئولیت و انجام وظیفه می دونی یعنی چه ؟ چون خیلی ها مثل شما فکر میکنن وضعمون چنین است این بندگان خدا جدای از وظیفشون عاشق محیطزیست بودن که جانشون را از دست دادند . متاسفانه هیچ حمایتی هم از سوی سازمان مربوطه وهیچ نهادی ندارند

      • رامین

        اگه قرار بود چشم پوشی کنن که دیگه اسمشون محیط بان نمیبود، پلیس از جرم چشم پوشی میکنه!!کارشون همینه دوست عزیز ، دنبال نکنن که هر روز شکارچی غیر قانونی بیشتر میاد

      • ایرانی

        بخاطر غیرتشان اجازه فرار به خلاف کاران رو ندادن چون اگه گرفتار نشن دوباره حیوانهای بی زبون رو شکار میکنن،باید بشون بیشتر قدرت بدن باید تا دیدن بکشن دنبالش نکنن

      • بنده خدا

        همین ولش کن به ما چه هاست که پدرمونو دراورده .
        تبدیل شدیم به یه مشت بی تفاوت که هیچی دیگه تکونمون نمیده

      • سحر

        دل من که خانوادشون نیستم با این کامنت تو به درد اومد. ببین خانوادشون همچین حرفی رو بشنون چه عذابی بکشن! یعنی میگی دلیل این اتفاق مسئولیت پذیری این دو نفر بوده؟ چقد آدم باید بی فکر باشه! اول فکر کن بعد نظر بده

      • مظلوم

        این شکارچیان واقعا خطرناکن اولا اسلحه دستشونه و دوما ن چون شکارچین هدف گیریشون دقیق هستش محیط بانان نیاید دنبالشون میکردن اون هم تنهایی

      • بدون نام

        چون آدمهای پاکی بودن لطفا قاتل را پیدا کنید و

      • بدون نام

        اونها مثل امثال تو نبودندد بلکه به حقوق ناچیزی که برا زن وبچه میبردند وکارشون تعهد داشتند

      • بدون نام

        این بدبختها فکر کردن کجا زندگی میکنند کی برای ایثار واز جان گذشتنشون ارزشی قائل هفته دیگه همه چیز فراموش میشه حتی زن وفرزندانشون علی میماند وحوضش

      • بدون نام

        همی ما میدانیم که شکارچی ها اسلحه دارند پس نباید به همین راحتی آنان را تعقیب کرد و بدون تدبیر با آنان روبرو شد بهترین کار فقط شناسائی است و پیگیری از طریق قانون همانگونه که پلیس دستگیرشان کرد :

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        این نشون از غیرت و مقید به انجام وظیفه شون هست واقعا درود به شرفشون
        خدا رحمتشون کنه و به خانواده اشون صبر بده

      • بدون نام

        خدمتشون وجدانشون براشون مهم بوده که ای کاش کسی قدر میدونست

    • نیما

      اینقدر قوانین واسه محیط بانان و البته پلیس دست و پاگیر و قدیمی هست که مامورین جرات استفاده از سلاح ندارند.... قوانینی که ده ها سال از عمرش میگذره و با رشد فرهنگ و تکنولوژی به روز نشده.... اگر قوانین ما برگرفته از قوانین فرانسه و... هست پس بروزرسانی قوانین هم منطبق با کشورهای توسعه یافته باشه

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای مسئول این مملکت که یکبار برای همیشه به این قضیه پایان نمیده چرا حق تیر نمیدن به محیط بانان تا قاچاقچی بیشرف جرات نکنه به محیط زیست تعرض کته

    • بدون نام

      چه ربطی داره بایدقصاص بشه مرگ برباعث بانی این گونه اقدامات مرگ برگرسنگی ونداشتن یه دولت مرددلسوز

    • بدون نام

      خدابیامرز ها عصر دوشنبه به پاسگاه اطلاع دادن چررا پاسگاه به کمکشان نرفته که شب بشه تماس قطع بشه فردا صبح ازخواب بیدار شن برن ای خدا مثل همیشه بعد مرگ سهراب مسول خواب رفته

    • حقگو

      آخرش خلبان مقصر میشه

    • سنگ صبور

      روحشان شاد

    • y.a

      به نظر من نباید دنبال مبکردن نتیجه اش این میشه بخاطر به شکار هردوتا جانسون را ازدست میدن بخاطر کی به حساب کی

    • بدون نام

      روحشان شاد

    • T.t

      اخه شکارچی واقعا کشتن یک بز کوهی ارزش این داره که چندین خانواده رو عزا دار کنی ننگ بر شما باد که از انسانیت بویی نبردید

    • بدون نام

      لعنت به هرکسی که داغ رو دل مردم میذاره

    • بدون نام

      یک بار برای همیشه پلیس دارندگان اسلحه رو در کل کشور شناسایی و جمع بشن. تو خوزستان وضع افتضاحه

    • محمدب

      اگر Gps به ماشینهای محیط زیست که در بیابانها'کوه'جنگل تردد دارند نصب میشد. موقعیت آنها فوری شناسایی و نیروهای کمکی در شب هم بداد آنها میرسیدند تا حداقل پیکر زخمی آنها را برای مداوا به بیمارستان منتقل کنند.نه اینکه با تاریک شدن هوا مثل قرن گذشته کار رو تعطیل کنند.

      پاسخ ها

      • حبیب

        شکارچی ها بعد گلوله بار اتومبیلشون پیاده شون کردن و به اونها تیر خلاص زدن....راه نجاتی نبوده...

    • بدون نام

      کشتن دو محیط بان و دیگر محیط بانان توسط شکارچیان اثبات این قضیه است که : شکارچی حیوانات به قدری تشنه خون میشود که کشتن انسان هم براش سخت نیست . هیچ انسانی از کشتن حیوانی که درد احساس میکنه و جون داره لذت نمیبره . مگر اون انسان قاتل باشه

    • بدون نام

      کارد بخوره به شکم اونی که به خاطر گوشت آهو دو خانواده رو بی سرپرست کرد

    • مقدم

      فقط اعدام میتونه دل رنج دیده مردم ایران رو
      اروم کنه..مقدم

    • شیر دل

      خوب وقتی گوشت گران است و مردم نمیتوانند بخرند و بخورند مجبور میشوند بروند و آهو شکار کنند برای فرزندان و خانواده خودشان اونوقت محیط بان که میدونه طرف مجبوره برای تهیه گوشت خطر کنه چرا سخت گرفته نتیجه اش کاسه داغ تر از آش میشه این میتونستن چشم پوشی کنند و به این مفتی از بین نروند

    • بدون نام

      چی می شددنبال نمی کردی اگرولش می کردی این بلاسرتان نمی امد

    • س.ا

      تا وقتی قانون حمایت از حیوانات خدا و حمایت از محیط زیست تصویب نشود شاهد اینگونه حوادث دردناک و غیر انسانی خواهیم بود ،مجازات اینگونه افراد شیطان صفت باید مرگ باشد تا دیگر جرات صدمه زدن به حیوانات مظلوم خدا و محیط بانان عزیز و زحمت کش رو نداشته باشند!!

    • بدون نام

      روحتان شاد ای مردان دلاور چه دستهای در کاره ما خبر نداریم تااین طریق شماراب شهادت میرسانند

    • بدون نام

      الهی بمیرم مگه اینا چه گناهی دارن لعنت خدا بهتون که چه بی گناهانی رو میکشید... متاسفانه شما میتوانید که محیط بانی رو آسیب برسونین

    • بدون نام

      روحشون شاد

    • ستار

      خانوادهای هم که از این گوشت الوده به خون محیطبان ارتزاق کرده وساکت مانده به حر امخواری عاددت داشته قصاص نکنید کسی رو که اکر دستگیر میشد جریمه مالی داشت رواج قتل دادهاید کسانی که عادت به کشتن انسان وحیوان دارند مخلوق نیستند تفاله هستی هستند

    • یه دوست

      روحشان شاد و یادشان گرامی ، خدا به خانواده شان صبر و تحمل بدهد ، تسلیت می گوییم

    • بدون نام

      مسخره ست تا وقتی که میدونستین دارن خلافکارها رو تعقیب میکنن به کمکشون نرفتین ، ارتباط که قطع شد وارد عمل شدین؟ که چی مثلا؟

    • مهرداد ج

      روحشان شاد.

    • جنوبی ام

      تسلیت

    • بدون نام

      فقط کافی بود شماره ماشین شکارچیان غیر مجاز را بردارند و دستگیری آنها را به عهده نیروی انتظامی بگذارند کم خردی باعث میشه جان ادمیزاد سر هیچ و پوچ به فنا برود

      پاسخ ها

      • علی

        محیط بان ضابط قضایی هست و وظیفه دستگیری متخلف را داره ، مثل اینکه اینکه بگی پلیس ماشین سارق بانک را تعقیب نکنه بزاره برن بعدا از رو پلاکشون دستگیرشون کنه ، لطفا قبل از هر اظهار نظری کمی تفکر کنید

    • بدون نام

      این اصلا روا نیست دو خانواده زنهاشون بیوه و بچه هاشون یتیم بشوند بخاطر زیاده خواهی دو شکارچی حیوان صفت

    • بدون نام

      محیطبانان عزیز وقتی میبینید قانون پشت شما نیس شما هم ولشون کنید
      چه مملکتی داریم !!!!!!
      به محیط بان سلاح میدن ولی حق استفاده نمیدن
      اگر هم استفاده کرد آخرش یا شهید یا قصاص

    • بدون نام

      اخ که دلم به درد آمد میحط بان ها باید با قاچاق چی بجنگد ولی دست خالی روبه روی تفنگ

    • محمد

      دروغ نگویید شکارچی، این قاتلان چیزی فراتر از شکارچی حیوانات بوده اند

    • علیبرزززز

      کافی بود باشون کنار میاومدن
      حالا بهتر شد بعضیا پست میگیرن چنان دم از قانون میزنن باید طرف را محاکمه کنند

    • س س ۷۲

      دلمون بدرد اومده چقدر جنایت وخشونت

    • بدون نام

      قانونمون مسخره است و از محیط بان حمایت نمیکنه موردی بود که محیط بان محکوم به قصاص شده بود

    • طاها

      در مملکتی که رشوه موج میزنه وضع همینه اگر دو تا از اینها را پیش چشم همه مردم گردن می زدند نه دار آویختن دیگر اون یکی کفدارها دیگر جرات تیر انداختن به طرف محیط بان پیدا نمی کنند

    • بدون نام

      خانواده مجلل و هاشمی و خانواده حفاظت محیط زیست شهادت این دو عزیز را تسلیت عرض میکنم
      و روی سخنم با تو ای شکارچی غیر قانونی
      تو چه جور ادمی کا نه موجودی هستی که حاضری بخاطر شکار تفنگ را بطرف ۲ انسان بیگناه و مامور بگیری و شلیک کنی جواب وجدانت را چطور میدی جواب بچه های منتظر این دو خانواده را چی میدی بخدا به انسان بودنت خودت شک کن تو ادم نیستی بیوجدان

    • مادر

      خدایا

    • ناشناس

      چه فایده خانواده این دومحیط بان بی سرپرست خانواده ی اون دوشکارچی هم به خاطر دوکیلو گوشت وپرکردن شکم زن بچه شان بیسرپرست چه فایده مقصرش کیه به غیرمسعولانی که باعث این تورم وگرانی شدندک اون دومحیطبانم وقتی دیدید که اونا فرارکردند ای کاش تعقیبشون نمیکردند که منجر به این فاجعه نمیشد ولا ادم بخاطر پرکردن شکم زن وبچه ش وشرمنده ی زن وبچه ش نباشه حاضر همه کار کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج