۱۱۰۵۸۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دزدی شبانه داور از یک بچه هفده ساله!

هر دو تیم داوری شب گذشته لیگ قهرمانان مورد انتقاد هواداران و کارشناسان قرار دارند. بخصوص داور دیدار منچسترسیتی و دورتموند شب بد و پراشتباهی را پشت سر گذاشت.

ورزش سه: هر دو تیم داوری شب گذشته لیگ قهرمانان مورد انتقاد هواداران و کارشناسان قرار دارند. بخصوص داور دیدار منچسترسیتی و دورتموند شب بد و پراشتباهی را پشت سر گذاشت.

در دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته منچسترسیتی در استادیوم اتحاد میزبان دورتموند بود که این بازی در نهایت با برتری دو بر یک سیتیزن ها به پایان رسید اما نباید از اشتباهات داوری این بازی به راحتی گذشت.

در ابتدا و در دقیقه ۳۰ در حالیکه پای امره جان تماسی با صورت رودریگو هرناندز نداشت، اما اوویدو هاتگان داور رومانیایی یک خطای پنالتی عجیب به سود سیتی اعلام کرد که پس از اعلام مارکو دی بلای ایتالیایی به عنوان کمک داور ویدویی این بازی، هاتگان را از تصمیم اشتباهش خبردار کرد و این پنالتی پس گرفته شد.

اما اشتباه بزرگتر هاتگان در دقیقه ۳۷ رخ داد. جایی که پاس خوب رافائل گوریرو پشت مدافعین سیتی به یاران هم تیمی نرسید و ادرسون سنگربان منچستر توپ را بیرون از محوطه با پا مهار کرد و در حالیکه او قصد داشت با ارتفاع دادن به توپ، آن را به میانه های میدان بفرستد، با تیزهوشی مهاجم جوان دورتموند غافلگیر شد.

دزدی شبانه داور از یک بچه هفده ساله!

جود بلینگام 17 ساله با تیزهوشی، موفق شد قبل از اینکه ادرسون پایش را بالا بیاورد، توپ را بدزدد و در حالیکه با دروازه کاملا خالی مواجه شده بود و توپ را نیز وارد دروازه کرد، اما ثانیه هایی قبل تر، اوویدو هاتگان داور رومانیایی به نشانه خطای بلینگام در سوت خود دمید.

بازبینی تصاویر آهسته به خوبی نشان می دهد که بلینگام کوچکترین برخوردی با سنگربان سیتی نداشت و اتفاقا اگر قرار بر اعلام خطایی باشد، این ادرسون بود که پای مهاجم دورتموند را هدف قرار گرفت و اشتباه بزرگ داوری شب گذشته لیگ قهرمانان اروپا، یک گل کاملا صحیح را از دورتموند گرفت.

از آنجایی که قبل از شوت بلینگام و گل شدن توپ، داور مسابقه در سوت خود دمیده و بازی را متوقف کرده بود، این صحنه به VAR نرفت و اگر هاتگان چند ثانیه صبوری می کرد و پس از گل شدن توپ این صحنه را خطا اعلام می کرد، کمک داور ویدویی می توانست گل بلینگام و دورتموند را صحیح اعلام کند ولی عجله داور مسابقه و یک سوت اشتباه، باعث شد یک گل کاملا صحیح از زنبورها گرفته شود.

دزدی شبانه داور از یک بچه هفده ساله!

اشتباه اوویدو هاتگان داور مسابقه روی گل صحیح بلینگام، در فضای مجازی نیز بازتاب های زیادی داشت که آنها را با هم مرور می کنیم:

*اوون هارگریوز: "داور چند اشتباه بزرگ داشت. این خیلی بد است. داور خیلی زود در سوت خود دمید چرا که گل می توانست پابرجا بماند. عکس العمل بلینگام را ببینید، به عنوان یک بازیکن شما می دانید -کی گلی که زده اید صحیح بوده است-.داور اشتباه متوجه شد و این لحظه ای مهم در این بازی بود. بوروسیا دوتموند حسابی خشمگین خواهد بود."

*استن کالیمور: "جای شرمساری است که این گل برای بلینگام ثبت نشد. واقعا جای شرمساری است. امروز برای درک بسیاری از تصمیمات در بازی مشکل داشتم. این اصلا منصفانه یا درست نیست و حتی یک ذره هم خطا نبود."

*رایان راف: "این با فاصله یکی از بدترین تصمیماتی بود که من تا به حال دیده ام. البته سورپرایز نشدم، اویدیو هیتگن همان داوری است که وقتی توپ به پشت کوری اوانز برخورد کرد به سوئد برابر ایرلند شمالی یک پنالتی داد."

*راب هریس: "مردود اعلام شدن گل تساوی بخش بلینگام براب رسیتی نشان می دهد که داوری مثل اویدیو هیتگن می تواند تمام تکنولوژی های لازم برای تماشای چند باره حوادث را داشته باشد و باز هم تصمیم اشتباه بگیرد."

*تامی رونی: "وای خدا! تصمیمی که درباره گل بلینگام در بازی سیتی-دورتموند گرفته شد یک شوک کوفتی از طرف داور بود، او می توانست اجازه دهد VAR کارش را انجام دهد. حتی بدتر از تصمیم بر اعلام پنالتی رودری که مجبور شد نظرش را برگرداند!اویدیو هیتگن! اسمش را به خاطر بسپارید."

* سم استریت: "چطور کارمان به جایی رسید که اویدیو هیتگن و فلیکس بریچ دو تا از چهار بازی چمپیونزلیگ در یک چهارم نهایی را سوت می زنند؟

این دو داور یک تنه سوییس را به مرحله حذفی جام جهانی رساندند."

سید لو: "دیدم گل بلینگام مردود اعلام شد. تصمیم وحشتناک بدی بود.و چیزی که این تصمیم را واقعا بد می کند این است که او در چه زمانی سوت زد. این یک اشتباه تکنیکی بود، نه اینکه فقط از آن مدل اشتباهات درست و غلط باشد."

*ریو فردیناند: "بلینگام یا همان اصل جنس... یک گل حیاتی زد... یک نوجوان!فکر می کنم هنوز گواهینامه رانندگی اش را نگرفته!"

*آدام اسمیتی: "این باید یکی از بدترین تصمیمات داوری در این فصل باشد. از بلینگام ۱۷ ساله یک گل استثنایی چمپیونزلیگی را دزدیدند، در این بین کارت زرد هم گرفت و VAR هم نیم توانست تصمیم داور را برگرداند چرا که سوتش را زده بود."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج