جاباما
۱۱۰۶۱۴۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

زیدان، کلید نجات یوونتوس می‌شود؟

اشاره زیدان به اینکه روزی در یوونتوس مربیگری خواهد کرد هم بی‌دلیل نبوده است. شاید این انتقال به سود هر سه طرف تمام شود: یوونتوس، زیدان و رونالدو، اما آیا زیدان حاضر می‌شود به تیمی برود که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را نگرفته است؟

روزنامه ایران ورزشی: اشاره زیدان به اینکه روزی در یوونتوس مربیگری خواهد کرد هم بی‌دلیل نبوده است. شاید این انتقال به سود هر سه طرف تمام شود: یوونتوس، زیدان و رونالدو اما آیا زیدان حاضر می‌شود به تیمی برود که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را نگرفته است؟

یوونتوس ۹ سال پیاپی است که فاتح سری آ می‌شود اما آنها در این فصل شاید حتی سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را هم نگیرند. آندره‌آ پیرلو در فصل اول حضور در یوونتوس نتوانسته نتایج خوبی با این تیم بگیرد و اوضاع طبق انتظار پیش نرفته است.

به این ترتیب احتمال جدایی پیرلو کم نیست. این در حالی است که حتی گفته می‌شود پیرلو شاید در میانه فصل از کار برکنار شود. برخی خبرها حاکی از آن است که شاید ماسیمیلیانو آلگری در همین فصل به یوونتوس برگردد.

از سوی دیگر، شایعات مبنی بر رفتن زین‌الدین زیدان به تورین داغ است. زیدان پس از برد سه بر یک رئال مادرید مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان به این شایعات دامن زد: «من پنج سال را در تورین گذراندم و آنها هنوز برای من مهم هستند. آینده در یووه؟ نمی‌دانم. فعلاً که این‌جایم، تا ببینیم چه می‌شود.»

یوونتوس در سال‌های اخیر به برندسازی بسیار اهمیت داده و مدیران این باشگاه قصد داشته‌اند که یوونتوس را فراتر از یک باشگاه فوتبال معرفی کنند. آنها بر این باورند که یوونتوس باید یک سبک زندگی باشد. به همین دلیل بوده که کریستیانو رونالدو را جذب کرده‌اند و او هم به گسترش برند این باشگاه کمک بسیاری کرده است. حضور زیدان در یوونتوس می‌تواند هم رونالدو را نگه دارد و هم اینکه باعث شود برند یوونتوس بیش از پیش شناخته شود.

اگر پیرلو برود، مربی یوونتوس برای سومین بار در سه فصل اخیر تغییر می‌کند. ماجرا از زمانی آغاز شد که آندره‌آ آنیلی، فابیو پاراتیچی و پاول ندود بر سر جانشین ماسیمیلیانو آلگری اختلاف نظر داشتند. رئیس باشگاه نمی‌خواست آلگری برود و حاضر نبود آنتونیو کونته به یووه برگردد. گزینه‌های یووه اینها بودند: کونته، سیمونه اینتزاگی و مائوریتسیو ساری. در نهایت، تصمیم بر این شد که مربی سابق ناپولی به یوونتوس برود، بدون آنکه در نظر گرفته شود که او از کجا آمده است. از ساری انتظار می‌رفت یووه را متحول کند و او هم نتوانست در عرض چند ماه این کار را انجام دهد. ساری البته قهرمان سری آ شد اما او هم اخراج شد.

پیرلو به عنوان مربی یوونتوس برگزیده شد. او تنها ده روز قبل از آن به عنوان مربی تیم زیر ۲۳ساله‌های یووه انتخاب شده بود. تیم پیرلو هم البته در مرحله بازسازی قرار دارد. این تیم از ضعف توازن رنج می‌برد و مانند دوران ساری، انگار مانند یک ربات بازی می‌کند.

تیم پیرلو تنوع تاکتیکی بالایی ندارد و تک‌بعدی بازی می‌کند، به‌ویژه مقابل تیم‌هایی که خط دفاعی سازمان‌یافته‌ای دارند.

به این ترتیب، به نظر می‌رسد که پیرلو گزینه مناسبی برای پروژه یوونتوس نیست. آنها به دنبال آوردن مربی باتجربه‌تری هستند و چه کسی بهتر از زیدان، ستاره سابقشان که با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا خوش درخشیده است؟ نکته مهم این است که رونالدو زیر نظر زیدان عالی کار کرد و حالا زیدان فرصت آن را می‌یابد که دوباره مربی رونالدو شود. ترکیب این دو در یوونتوس هم توجه بسیاری را در دنیا جلب خواهد کرد، هم باعث خواهد شد که یوونتوس برند بزرگتری در دنیا شود و هم اینکه نتایج تیم را در داخل میدان برخواهد گرداند.

اشاره زیدان به اینکه روزی در یوونتوس مربیگری خواهد کرد هم بی‌دلیل نبوده است. شاید این انتقال به سود هر سه طرف تمام شود: یوونتوس، زیدان و رونالدو اما آیا زیدان حاضر می‌شود به تیمی برود که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را نگرفته است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج