جاباما
۱۱۰۶۴۸۸
۳۸ نظر
۵۰۱۲
۳۸ نظر
۵۰۱۲
پ

جزئیات تعطیلی سراسری ۱۰روزه از فردا

جزییات تعطیلی سراسری ۱۰ روزه از فردا ۲۱ فروردین ماه شامل محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی را می توانید در این خبر بخوانید.

باشگاه خبرنگاران: در حال حاضر ۲۵۷ شهر در وضعیت قرمز، کرونایی به سر می‌برند و نقشه کرونایی کشور آتشین است. در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

همچنین شیب بیماری کرونا در کشور به سرعت در حال افزایش بوده و متاسفانه تعداد بیماران بدحال نیز در این موج بیشتر هم شده است.

قرمز و نارنجی شدن نقشه کرونایی کشور و سرعت افزایش موارد بستری منجر به اعمال تعطیلی در کشور شد و این تعطیلی ها از فردا اعمال می شود.

ستاد‌های استانی در مراکز و شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی موظفند مطابق طرح مدیریت هوشمند، کلیه محدودیت‌های لازم را در بخش‌های اصناف، تردد‌ها و نحوه حضور کارمندان در ادارات به دقت اعمال و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز نظارت‌های لازم را انجام دهند.

بر این اساس بازرسان اتاق اصناف، سازمان صمت، وزارت بهداشت و پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر اجرای مصوبات ابلاغی ستاد کرونا نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف واحد‌های صنفی به مدت دو هفته پلمب خواهد شد.

همه استان‌ها در هر وضعیتی که قرار دارند موظف به رعایت و اجرای همه شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبت‌های لازم هستند.

کمیته عالی نظارت با محوریت و مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست نظارت دقیق را بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌ها اعمال و افرادی که الزمات قانونی در این خصوص را رعایت نمی‌کنند برای برخورد به مراجع ذیربط معرفی کند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست افرادی را که تست آن‌ها مثبت شده و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند برای اعمال مجازات به مراجع قانونی معرفی کند.

وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ظرفیت نیرو‌ها و تجهیزات، ضمن کنترل دقیق‌تر فرودگاه‌ها و پایانه‌های پرتردد مرزی و تسهیل در رفت و آمد مردم از نقض شیوه‌نامه‌های بهداشتی جلوگیری کند.

کمیته بهداشت و درمان با همکاری ستاد‌های استانی و دانشکده‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، تخت‌های بیمارستانی و مراکز درمانی بیشتری را برای ارایه خدمات به بیماران و مبتلایان به کرونا تجهیز و آماده کنند.

بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، تامین مالی و پرداخت فوق‌العاده‌های ویژه به کارکنان وزارت بهداشت و درمان و دانشکده‌های علوم پزشکی و تامین مالی برای تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها و اعلام آمادگی برای تامین مالی بهره برداری از ۱۳ هزار تخت جدید و گسترش امکانات درمانی و نیز تامین مالی خرید واکسن‌های داخلی وخارجی از جمله اقدامات سازمان برنامه و بودجه است.

تردد خودروهای شخصی در سراسر کشور از ساعت ٢٢ تا ۳ صبح در سطح شهر ممنوع است (به استثنای خودروهای مجاز به تایید فرمانداری).

محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز

در همه شهر‌هایی که در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند به مدت ۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود و بدیهی است سایر شهر‌ها هم براساس رنگ بندی اعمال شده باید محدودیت‌ها و شیوه نامه را مراعات کنند.

برای شهرهای قرمز فعالیت ادارات و کارکنان دستگاهها و سازمان‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران) به استثنای نیروهای مسلح کاهش حضور کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری تا یک دوم و مرتبط با ماموریت های اساسی در محل کار با تشخیص بالا ترین مقام و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان دوسوم به همراه لغو کلیه ماموریت های اداری غیرضرور برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات (حداکثر۱۵ نفر) اعمال خواهد شد.

در شهرهای قرمز برای مشاغل گروه دو، سه و چهار تعطیل هستند و تعطیلی قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت اعمال خواهد شد.

بازار بزرگ تهران از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل است.

در فعالیت های اجتماعی نیز نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه، مراسم های آیینی و مذهبی نیز تعطیل کامل خواهند بود.

دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت‌های اصلی و مدیریت شهری در شهر‌های قرمز با تشخیص بالاترین مقام مسئول (ملی یا استانی) نسبت به کاهش حضور کارکنان خود تا پنجاه درصد (۵۰ درصد) و سایر ادارات غیر ضرور تا یک سوم کاهش کارکنان فعالیت می‌کنند.

برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته در شهر‌های قرمز حداکثر با ۱۵ نفر، با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، صورت می‌پذیرد.

تمام مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه-های خصوصی، حوزه‌های علمیه در شهر‌های قرمز تعطیل است و خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه می‌شوند.

برپایی نماز‌های جمعه، مراسم‌های مذهبی و آئینی در شهر‌های قرمز کماکان امکان‌پذیر نیست.

در مورد تردد خودروهای شخصی نیز در شهرهای قرمز ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرهای کشور و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز نیز ممنوع است.

جزئیات تعطیلی سراسری ۱۰روزه از فردا

محدودیت‌های کرونایی در شهرهای نارنجی

در شهرهای نارنجی فعالیت ادارات و کارکنان دستگاه ها و سازمان های موضوع ماده۲ قانون مدیریت بحران به استثنای نیروهای مسلح کاهش حضور تا یک سوم کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاهها به میزان یک دوم اعمال خواهد شد و ماموریتهای اداری غیر ضرور لغو می‌شوند و برگزاری جلسات با رعایت الزامات در فضای سربسته (حداکثر ۲۰ نفر) اجرایی خواهد شد.

در شهرهای نارنجی مشاغل گروه سه و چهار به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند بود و تعطیلی قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت اعمال خواهد شد.

در این شهرها مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه تعطیل کامل خواهند بود.

فعالیت های اجتماعی نیز نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه، مراسم های آیینی و مذهبی نیز تعطیل کامل خواهند بود.

در مورد تردد خودروهای شخصی نیز در شهرهای نارنجی ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای نارنجی به سایر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است .

جزئیات تعطیلی سراسری ۱۰روزه از فردا

محدودیت‌های کرونایی در شهرهای زرد

۵۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

جزئیات تعطیلی سراسری ۱۰روزه از فردا

محدودیت‌های کرونایی در شهرهای آبی

۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

جزئیات تعطیلی سراسری ۱۰روزه از فردا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این خیلی مسخره است
      مترو و اتوبوس ها چی ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمردیم و مفهوم تعطیلی رو فهمیدیم

    • موسی

      کارگر بدبخت چیکار کنه این دو هفته بدون حقوق آقای وزیر آقای روحانی

    • هموطن

      تازمانی که شرکتهای خصوصی تعطیل نشوند فایده ایی ندارد،بیشتر کارگران وکارمندان در بخشهای خصوصی مشغول هستند ومدیران بخش خصوصی هم تعطیل نخواهند کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من توی شرکت دولتی کار میکنم ولی مدیران ما اصلا توجهی به این حرفها ندارن و همه رو موظف کردن که به سر کار بریم

      • بدون نام

        ما تو اداره دولتی هستیم. مدیر ما اصلا اعتقادی به تعطیلی نداره متاسفانه

    • بی نام

      الکی فقط میگین تعطیل .والا شرکته ما تعطیل نمیکنه تازه از فردا هم باید بریم سره کار .فقط بلدین بگین تعطیله ن پیگیری میکنین ن‌چیزی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دانشگاه و مدرسه رو میگن تعطیل ولی معلم و کارمند و استاد رو میگن باید بیاین خوب این چه تعطیلی مرکز آموزشی هست شده قضیه شتر مرغ که بپره یا بار ببره؟ اگر مرکز آموزشی هست که باید تعطیل باشه حتی کهرمندش اگر هم که نیست خوب همه برن

    • بدون نام

      پس کارخونه ها چی که توی سالنهای تولیدشون تعداد زیادی کارگر کنار هم مشغول کارن

    • ایمان

      مدارس که کلا تعطیل هستن باید بگن به جز دست فروش ها همه جا باز هستش چقد جالب

    • بدون نام

      خیابانها .ورفت وامد را هم ممنوع کنید.تا کنترل بشه انشالله.
      به مردم بگید تحمل کنند

      پاسخ ها

      • استقلال عربستان تیم حکومتی

        کدوم کنترل برای مغازه ما از اصناف نامه اومده من سه روزه مغازه بستم ولی یه عده ای باز میکنن و کاسبیشون چون ما بسته هستیم بهتر کسی هم نیست بیاد ببینه نظارت کنه که اگه میگین ببندین همه باید به غیر از مشاغل درجه یک بسته باشن و پلمپ کنن هیچ کس نمیاد نظاره گر باشه فقط صبح که اداره ها بازن اونم باز نمیان

    • بدون نام

      موقع ک کشوردرگیره نیروهای مسلح کامللل بایدباشن موقع حقوق ومزایا ک میرسه نیروهای مسلح هیچچ

    • گرگ بده گنده

      شهرهارادرروزتعطیل میکنن شب که اتوماتیک وارهمه جاتعطیله ازساعت ده شب تا۳ بامداد
      ترددخودروهاممنوع میشه واقعاًآبروی برنامه ریزی روبردین تردددرروزبایدممنوع بشه آخه دونصف شب چه دردی رودرمان میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا به قولا ساعت ۲ نصف شب ۲ دسته هستن یا کسی که بواسطه شغلش یا کار بسیار بسیار ضروری توی جاده هست یا اینکه کلا علاف و ولگرده که حساب اینها از هم جدا هست و عمده مردم هم که دیگه از ساعت ۱۰ خانواده ها معمولا توی منزل هست

    • بدون نام

      طرح ترافیک را لغو کنید چون برایتان درامد دارد لغو نمیکنید فکر جون مردم را نمیکنید

    • بدون نام

      اره تعطیل کنید ملت بیشتر برن اینور و اونور

    • بدون نام

      سلام بایدکارهای فنی هم بسته شودمثل تعمیرلوازم خانگی

    • بدون نام

      پس چراخودروسازی ها تعطیل نیستن

    • عباس

      به استثنا نیروی مسلح کمترین حقوق بیشترین خر حمالی

    • ::::::::

      نیروهای مسلح دوبرابر برن سر کار تا بیشتر مریض شن

    • بدون نام

      غیر اصفاف اونم با کرکره نصفه کجا رو تعطیل کردن مثلا ادارات و شرکتهای دولتی مگه رعایت میکنن که با نصف نیرو کار کنن خطوط تولید خودرو سازی ها سایپا ،ایرانخودرو خطوط تولید با حداکثر توان در حال ساخت گاری و گرون فروشی هستن خدا لعنت کنه دولتمردا و سیاست مدارای مارو که عین موش ازمایشگاهی کردن با این تصمیمات غلط باید عید رو قرنطینه میکردن

    • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

      لعنت به همتون ما کارگرهای کارخانه سایپا کرونا نمیگیریم که نه تعطیل میکنید نه دورکاری فهمم خوبه انسان داشته باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بمونید پورشه بسازید

    • روکی.

      همه جا صاحب داره. الا هرمزگان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیزم مملکت کلا بی صاااحابه!!!وگرنه عید راه ها رو باز نمی کردن ملت بی فکر و بی خیال و خودخواه کل ایران و زیر پا بزارن ک وضعیت الان بشه این

    • بدون نام

      طرح ترافیک چی ، بازم اتوبوس و مترو که بدتره

    • عیسی

      س چرا یه سری ادارات مثل کانون زبان ایران بازه و اصلا توجهی نمیکنن؟ کلی آدم هم هر روز مراجعه کننده دارن؟ اینجا هم جزو زبانسراها هست دیگه و مشاغل خطرناک

    • بدون نام

      منع ازدد شبانه را به ساعت ۹ برگردانید.خییابان ها مملو از ماشین است تو را بخدا.بیمارستانها و اطراف ان را و اتوبوس و مترورادتمیز کنید.ومنع تردد خود رودر لین سهر بدون مجوز کاری.و نوبت دکتر .و بهر حال.اعمال قوانین شدید.

    • بدون نام

      مدیران وزارت صمت در ستاد وزارتخانه گوش نمیکنن.یک دوم یعنی نصف پرسنل بصورت یکروز در میان و یک سوم هم یعنی یک سوم پرسنل دوروزدرمیان حضور داشته باشند درحالیکه در ستاد وزارت صمت حداکثر یک روز در هفته میگن نیایین

    • نگار

      بااین تعطیلی خودشونو مسخر ه کزدن مشاغل گروه یک که همه جا بازه که .خخخخخخ

      پاسخ ها

      • ساسان طالبی

        تعطیل کنین بیان شمال شما که خوب بلدین مملکتو اداره کنین

    • حسابدار بیمه

      همه رو بتونید حالی کنید این حسابرس ها حالیشون نمیشه و سر وقت کار میخوان و اجازه نمیدن یه روز درمیان بریم سرکار

    • بدون نام

      روزی 1000 هزار نفر از افغانستان بصورت قاچاق وارد ایران میشوند بدون هیچ کنترلی

    • بدون نام

      یا کلا همه جارو تعطیل کنید مردمو تو خونه زندانی کنید تا تموم شه برا ۱۰ روز یا همه جا رو باز کنید بمیریم تموم شه دیگه
      از بی پولی و بدهکاری و گرسنگی خسته شدیم دیگه
      کرونا بگیریم خیلی بهتره تا از گرسنگی بمیریم

    • N

      خیلی مسخره س، صنعت کاشی و سرامیک رو بردن تو گروه 1،یعنی گروه ضروریات و باید باز باشن.آخه کی تو این شرایط ساخت و ساز انجام میده؟

    • بی نام

      وقتی به قول خودشان 15هزار کرونایی باتشخیص قطعی ایام تعطیلات توکشور چرخیدن حالا میخان درستش کنن..ای هی

    • بدون نام

      اداره جات را بايد كلا تعطيل كنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج