جاباما
۱۱۰۶۵۴۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

انتقاد کیهان از مذاکرات؛ در وین چه می‌کنید؟

هدف آمریکا و اروپا از برگزاری جلسات کمیسیون برجام، وقت‌کشی با هدف امتیازگیری از طرف ایرانی- آن هم بدون لغو تحریم‌هاست-؛ برهمین اساس با توجه به مواضع قاطع و روشن ایران و همچنین با توجه به فریبکاری و عهدشکنی طرف غربی، هیچ دلیلی برای حضور کشورمان در جلسات مذکور وجود ندارد.

کیهان نوشت: دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که از روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، روز‌ جمعه ۲۰ فروردین برگزار و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.

ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی «لغو تحریم» و «هسته‌ای» مهم‌ترین دستورکار نشست دیروز بود.

در نشست دیروز، نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده‌های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی‌های کارشناسان ایران و کشورهای ۱+۴ را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

انتقاد کیهان از مذاکرات؛ در وین چه می‌کنید؟

اتحادیه اروپا بعد از پایان دومین دور نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، با صدور بیانیه‌ای گفت در این گفت‌وگوها ابعاد بازگشت احتمالی آمریکا به توافق هسته‌ای بررسی شد.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس‌هیئت ایرانی، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف‌های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

عراقچی مجددا تاکید کرد: لغو کلیه تحریم‌های آمریکا که در دوران رئیس‌جمهور گذشته آن کشور وضع شده‌اند، گام ضروری‌‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی‌آزمایی لغو‌ این تحریم‌ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در توییتی تاکید کرد همه تحریم‌های ترامپ ضد برجام بوده و باید رفع شود.
ظریف درخصوص تنها گام موجود برای حفظ توافق هسته‌ای ایران نوشت: ایران مسیر منطقی برای پایبندی کامل به برجام را ارائه می‌کند: ایالات متحده -که این بحران را ایجاد کرد-اول باید به تعهد کامل بازگردد؛ ایران بعد از راستی‌آزمایی سریع، اقدام متقابل خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: همه تحریم‌های ترامپ ضد برجام بوده و باید رفع شود، بدون توجه به تمایزات و نام‌گذاری‌های بی‌منطق و خودسرانه تحریم‌ها.

متاسفانه مقامات وزارت خارجه تحریم‌های ضدایرانی را به دوره ترامپ خلاصه می‌کنند، این در حالی است که مطالبه ایران لغو دائمی تمامی تحریم‌هایی است که در دولت‌های مختلف آمریکا علیه کشورمان وضع شده است.

نشست بعدی، 25 فروردین

در پایان جلسه روز جمعه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آتی (۲۵ فروردین) در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی‌های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از‌ سوی‌ همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

متاسفانه جلسات کمیسیون مشترک برجام روندی فرسایشی به خود گرفته است. مواضع ایران کاملا قاطع و روشن است. اینکه ابتدا باید آمریکا تمامی تحریم‌های ضدایرانی را لغو کرده و این اقدام توسط ایران راستی آزمایی شود و در ادامه، در صورت تایید لغو تمامی تحریم‌ها، ایران به تعهدات کامل برجامی بازگردد.

اکنون قریب به ۶ سال از امضای برجام سپری شده است، براساس مستندات موجود، هدف آمریکا و اروپا از برگزاری جلسات کمیسیون برجام، وقت‌کشی با هدف امتیازگیری از طرف ایرانی- آن هم بدون لغو تحریم‌هاست؛ برهمین اساس هیچ دلیلی برای حضور کشورمان در جلسات مذکور وجود ندارد.

لازم به ذکر است جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید با سازنده توصیف کردن روند گفت‌وگوها درباره توافق هسته‌ای ایران در وین، گفت انتظار دارند این گفت‌وگوها دشوار و زمان‌بر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج