جاباما
۱۱۰۶۵۶۲
۷۵ نظر
۵۱۷۱
۷۵ نظر
۵۱۷۱
پ

شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا

ادعاهای اخیر ریحانه پارسا، البته محل تردید بسیاری دارد، اما قبل از این بارها و بارها بازیگران سینما از فضای مبهم و پیشنهادات بی‌شرمانه در پشت دوربین گفته‌اند، در ایران البته معمولا افشاگری‌ها بدون اسم می‌ماند، برخلاف هالیوود که خیلی روشن و شفاف پای طرفین وسط می‌آید.

برترین‌ها: ادعاهای اخیر ریحانه پارسا، البته محل تردید بسیاری دارد، اما قبل از این بارها و بارها بازیگران سینما از فضای مبهم و پیشنهادات بی‌شرمانه در پشت دوربین گفته‌اند، در ایران البته معمولا افشاگری‌ها بدون اسم می‌ماند، برخلاف هالیوود که خیلی روشن و شفاف پای طرفین وسط می‌آید.
در چند روز گذشته ریحانه پارسا در شبکه‌های اجتماعی از تجربیات تلخ آزار جنسی‌اش گفت و نام کارگردان شناخته‌شده‌ای نیز مطرح شد. صحت این ماجرا‌ها باید از جانب مراجع قضایی بررسی شود، گو این که هاتف علیمردانی(کارگردان سینما) دیروز طی صحبت‌های خواست که حرمت اسم افراد حفظ شود، منظور او سیاوش اسعدی(کارگردانی که از سمت ریحانه پارسا متهم شده) بود، کارگردانی که با فیلم موفق «درخونگاه» به سبک سینمایی خاصی رسیده و البته سابقا همسر «نورا هاشمی» دخترِ مهدی هاشمی و گلاب آدینه هم بوده، اصلا یکی از نقاط تاریک ماجرا، حمله زامبی‌های مجازی به «نورا» بوده! خیلی بی‌ربط و نابهنگام!
البته یک‌سرِ این ماجراها به جنبش «می‌تو» ربط پیدا می‌کند و سرِ دیگر ماجرا هم به شهرت‌طلبیِ احتمالی آدمی مثل ریحانه پارسا، اما در هر صورت نمی‌شود قضاوت کرد و کار را باید به محاکم نظارتی سپرد. این مطلب نگاهی به ماجراهای جنجالی پشت دوربین دارد، جایی که شهوت، آبرو را بر باد می‌دهد. بخش‌هایی از این مطلب از «ویجیاتو» برداشته شده.
اولین رسوایی بزرگ هالیوود
«راسکو آربوکل» کمدین که به نام فَتی آربوکل هم مشهور است در سال ۱۹۲۱ در یکی از مهمانی‌های پر سروصدا و وحشیانه آن دوره هالیوود شرکت کرد و چندی بعد به اتهام قتل محاکمه شد.
شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا
ماجرا ازاین‌قرار است که در همان مهمانی به بازیگر جوان به نام «ویرجینیا رپی» تعرض شد که یک روز بعد در اثر پارگی مثانه از دنیا رفت. «آربوکل» به‌عنوان یکی از متهمان اصلی پس از سه بار محاکمه از اتهام تجاوز و قتل تبرئه شد. این رسوایی تأثیر عمیقی بر زندگی حرفه‌ای او گذاشت و با وجود تبرئه شدن هیچ‌وقت نتوانست محبوبیت ازدست‌رفته‌اش را بازگرداند.
رسوایی ارول فلین
بازیگر معروف «ارول فلین» به مدت دو سال با «بورلی آدلند» ۱۵ ساله رابطه داشت. البته در همان دوره «فلین» به دو مورد رابطه با افراد زیر سن قانونی متهم شد که بعد‌ها از این اتهام تبرئه شد.
شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا
«آدلند» دراین‌باره به نشریه People گفت: «خیلی قوی بود، من گریه می‌کردم. او لباسم را پاره کرد و مرا به اتاق دیگری برد. در تمام آن لحظات تنها به این فکر می‌کردم که جواب مادرم را چه بدهم».
جوآن کالینز و ماجرای کلئوپاترا
«جوآن کالینز» بازیگر معروف روایت جالبی از آزار جنسی در هالیوود دارد. ظاهراً او فقط به این دلیل که حاضر نشد با مدیر استودیو رابطه داشته باشد بازی در نقش کلئوپاترا را از دست میدهد. کالینز می‌گوید:
شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا
«من دو بار برای نقش کلئوپاترا تست دادم و هر بار جزو بهترین‌ها بودم. تا این‌که مدیر استودیو به اتاقش دعوتم کرد و گفت اگر واقعاً این نقش را می‌خواهم باید با او رابطه داشته باشم. من درحالی‌که اشک می‌ریختم اتاق را ترک کردم». بعد‌ها «الیزابت تیلور» نقش کلئوپاترا را بازی کرد.
داستان غم‌انگیز شرلی تمپل کوچولوی عزیز آمریکا
«شرلی تمپل» یکی از معروف‌ترین بازیگرانی است که کار خود را از کودکی آغاز کرد و کوچولوی عزیز آمریکا لقب گرفت. او در کتاب خاطراتش به نام «بازیگر کودک» می‌گوید در ۱۹۴۰ وقتی فقط دوازده سال داشت برای صحبت با یکی از تهیه‌کنندگان کمپانی MGM دعوت می‌شود.
شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا
تهیه‌کننده معروف در این ملاقات بدون هیچ ملاحظه و شرمی اندام جنسی‌اش را نمایان می‌کند و بعد تمپل وحشت‌زده را از اتاق بیرون می‌اندازد. خوشبختانه او پیش‌ازاین ماجرا قراردادی با MGM منعقد کرده بود و به خواسته‌های تهیه‌کننده تن نداد.
افشاگری به سبک مرلین مونرو
«مرلین مونرو» مشهورترین نماد جذابیت جنسی در قرن بیستم با مدیران استودیو و فیلم‌سازان چشم‌چران بیگانه نبود و در خاطرات خود «داستان من» این موضوع را انکار نمی‌کند. مونرو می‌گوید:
شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا
«من همه آن‌ها را ملاقات می‌کردم از شیاد و کلاه‌بردار تا مدیران فاسد. آن‌ها به همان اندازه‌ای به فیلم‌ها نزدیک بودند که تو می‌خواستی پس به دروغ‌ها و نقشه‌ها گوش می‌دادم و هالیوود را با چشمانشان می‌دیدیم؛ فاحشه‌خانه‌ای بسیار شلوغ».
روزگار تلخ جودی گارلند
«جودی گارلند» از مشهورترین بازیگران قربانی آزار جنسی هالیوود است. جرالد کلارک در کتاب «خوشبخت شوید» می‌نویسد جودی بین ۱۶ تا ۲۰ سالگی توسط مدیران کمپانی MGM مورد سو استفاده جنسی قرار می‌گرفت. ظاهراً «لوئیس بی میر» یکی از مشهورترین آزارگران او بود و با تعریف و تمجید از استعداد‌های جودی او را مجبور به رابطه می‌کرد.
شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا
در سال ۲۰۱۹ فیلمی از زندگی این بازیگر مشهور به نام «جودی» ساخته شد که اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای «رنی زلوگر» به ارمغان آورد.
سامانتا گایمر و رومن پولانسکی
«رومن پولانسکی» زندگی پر فراز نشیبی دارد یکی از نقاط تاریک زندگی او اتهام تجاوز به دختر ۱۳ ساله‌ای به نام «سامانتا گایمر» در سال ۱۹۷۷ است. ظاهراً پولانسکی در جریان یک مهمانی در لس‌آنجلس، گایمر را مجبور به استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی و رابطه می‌کند.
شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا
ازآنجایی‌که هرگونه رابطه جنسی با افراد زیر ۱۶ سال در آمریکا تجاوز به‌حساب می‌آید، پولانسکی متهم شده و از آمریکا می‌گریزد. قرار تعقیب او همچنان معتبر است و در صورت ورود به ایالات‌متحده آمریکا دستگیر می‌شود. در سال‌های بعد اتهام‌های مشابه دیگری هم به او وارد شد.
رسوایی کمدین بی‌اخلاق
«بیل کازبی» کمدین که عمده شهرتش به‌واسطه برنامه تلویزیونی کازبی شو است با چندین اتهام تجاوز جنسی روبه‌رو شد. یکی از کارمندان دانشگاه تمپل از او به جرم اجبار به استفاده از مواد مخدر و تعرض در سال ۲۰۰۴ شکایت کرد بعدتر ۵۸ زن دیگر این ادعا را تایید کردند و گفتند کازبی با همین روش به آن‌ها تعرض کرده است.
شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا
او در سال ۲۰۱۸ مجرم شناخته شد و علاوه بر از دست دادن شغل و جریمه نقدی، ۱۰ سال حبس در انتظار او است.
شارلیز ترون و نخستین مواجه با آزار جنسی در هالیوود
شارلیز ترون در گفتگویی در سال ۲۰۰۵ درباره نخستین تجربیات تست بازیگری گفت:
شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا
«عجیب بود که شنبه شب برای تست بازیگری به خانه‌ای در لس‌آنجلس دعوت شوم، اما تصور کردم طبیعی است. فکر می‌کردم وارد می‌شوم، نوشیدنی می‌خورم و تست می‌دهم و بعد می‌گویم خدایا این تست خیلی خوب و آرام پیش رفت، اما در عمل اتفاق دیگری افتاد. گفتم رفیق دختر اشتباهی را انتخاب کردی و امکان ندارد این خواسته با من عملی شود».
دردسر‌های برنده اسکار
«کیسی افلک» بازیگر برنده اسکار از جمله افرادی است که اتهام آزار جنسی زندگی حرفه‌ای‌شان را برای همیشه تغییر داد و بعد از منچستر کنار دریا دیگر نتوانست آن‌طور که باید در پروژه‌های سینمایی بدرخشد.
شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا
ماجرا از جایی شروع شد که دو تن از عوامل I'm Still Here فیلمی که افلک کارگردانی آن را بر عهده داشت در سال ۲۰۱۰ از او به اتهام آزار جنسی شکایت کردند. یکی از زنان مدعی شد افلک وقتی خواب بوده بدون رضایتش به تخت خواب او آمده و دیگری ادعا کرد افلک او را مجبور کرده که در اتاقش در هتل بماند و وقتی نپذیرفته با خشونت بازویش را فشرده. البته هر دو شاکی کمی بعد شکایتشان را پس گرفتند، ولی اتهام آزار جنسی با افلک ماند.
از دردسر‌های این اتهام‌ها می‌توان به جنجال فمینیست‌ها برای بازپس‌گیری جایزه اسکار و استعفای اجباری او برای حضور در مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ اشاره کرد. فشار‌ها بر زندگی حرفه او به حدی بود که چندی پیش در مصاحبه‌ای تایید کرد به علت کم‌تجربگی نتوانسته در صحنه فیلمبرداری فضای امنی را فراهم کند و به خاطر این موضوع عذرخواهی کرد.
باید ببینیم این عذرخواهی می‌تواند مسیر حرفه‌ای این بازیگر با استعداد را هموار کند یا همچنان از سوی محافل سینمایی طرد می‌شود.
افراد دیگری، چون کوین اسپیسی و هاروی واینستاین و لوییس سی کی و وودی آلن و… نیز به اتهامات جنسی در هالیوود متهم شده‌اند. برخی از این اتهامات برای این افراد سنگین تمام شده و برخی نیز مانند وودی آلن توانسته‌اند این چالش‌ها را برطرف نمایند.
شهوت، آبرو، شهرت؛ به بهانه ادعای اخیر ریحانه پارسا
چندی پیش در جنبش زنان در توییتر فارسی نیز برخی از سینماگران و بازیگران و هنرمندان کشورمان به این قبیل اتهامات جنسی متهم شدند که البته تا به امروز هیچ یک از این اتهامات پیرامون هنرمندان به مراحل قانونی نرسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه اسلحه میذارن رو سرشون خب همینه اصلا نرن بازیگر بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به دخترا بعضی زنا بگید دست بردارید از مظلوم نمایی بیخیال برید پروفایل و دایرکت هاتون گوشی تون رو ببینید چی هستید

      • ن - م

        هیچ زنی به دروغ این حرف را نمی زنه . حتما اینطور بوده
        تاحالا کسی از شما شکایت نکرده چون چیزی نبوده . الکی اسم کسی را نمی برن . کاش به این شکایات توجه بیشتری می کردیم

      • بدون نام

        یکی به من بگه چی گفته ریحانه پارسا؟

      • یه نفر

        چرا صورت مسئله رو پاک میکنی؟

      • بدون نام

        راست میگه اگه همه جرأت داشتن و ازتجاوز حرف میزدن ، خیلی از این آدمهای بظاهر محترم رسوا میشدن

      • مونا

        چی باعث میشه آدم به چنان درجه رذالتی برسه که بجای درک ناامنی زن ها در این ماجرا صورت مسئله رو پاک کنه؟ ببخشید آقایون وسط تجاوزات و تبعیض هاتون ما زن ها به دنیا اومدیم

      • بدون نام

        همه خانم ها محترم احترامشون متقابلا واجبه ولی یادتون نرفته که پارسال جشنواره فجر توی نشست خبری خانم پارسا چشمک میزد و لبشو گاز میگرفت پس همه رو مجرم ندونید

      • بدون نام

        اگه به یه پسر بچه هم تجاوز بشه همینو میگی ؟؟

    • بدون نام

      فقط استوری های پارسا رو این مدت میدیدن چی به خودش میگه

    • بدون نام

      بعد اون اتفاق اثبات نشده ...

    • بدون نام

      اگر زندگی دیگه ای پیش میگرفت میگفتیم شاید راست باشه اما پررو تر از این حرفاست ریحانه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چه طرز تفکر پوسیده ای داری تو

    • بدون نام

      اکثر همین زنها با اغواگری و بدنشون کارشون رو پیش میبرن بعد معترض میشن یعنی چی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • بدون نام

      همین پارسا که الان شاکی تو جشنواره فجر چه حرکات اروتیکی از خودش نشون داد همه دوربین ها ثبت کردن از وقتی رفته ترکیه چه کارایی کرد

      پاسخ ها

      • اسی

        چه ربطی به حرفایی که زد داره؟

      • بدون نام

        ربطش اینه که خودش حتما راضی بوده...وگر نه اون همه عشوه گری و حرکات زننده آخرش بکجا میخاد ختم بشه؟

      • بدون نام

        یعنی حرکاتش میگفت بیاید به من تجاوز کنید من مشتاقم؟! همین قدر رذلید!! همین قدر....

    • بدون نام

      متاسفانه اکثریت زنها استفاده ابزاری از زن بودنشون میکنند واز این سلاح سو استفاده میکنند اعتراض بعدشون خیلی مسخره جالبه بعضی حجاب ندارن اما نجیب و با وقار هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثر زن ها یعنی چه ? اون چیزی که مسلمه اینه که اختیار اکثر مردها دست هورمون هاشون هست

    • بدون نام

      همش برای جلب توجه لایک کامنت فالوور بیشتره نباید جدی گرفت این دخترارو

    • بدون نام

      اگر راست میگه همین ایران بود شکایت میکرد طرف بیاد از خودش دفاع کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والله

    • بدون نام

      مسخره ترین جنبش همین me too چون هیچ اجباری توش نبوده کاملا دوطرفه اس اما بعد که اون زن کارش پیش بره چه نره سالها بعد به سرش میزنه از طرف شکایت کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی برای خودت میگی ,اگر یه خانم بودی حتما در طول عمرت کمترین مورد آزار را آزار کلامی هست را بارها تجربه میکردی,متوجه میشدی که چه تاثیری روی روان یه خانم می ذاره وقتی که بدون اجازه و رضایت به حریم شخصی ات وارد بشن و ازارجسمی و روحی بهت برسونن میدونی یعنی چی?, حرف الان شما علاوه بر توهین ,آزار هم هست

      • بدون نام

        تو لازم نیست برای انها تصمیم بگیری ...

    • بدون نام

      در همه ادارات شرکت ها این داستانا هست فقط در سینما چون جلو چشم هستند به چشم میاد وطرف وسوسه میشه بگه من هم قربانی هستم این حس همدردی همذات پنداری برای زن لذت بخش و کلا همینو میخوان چیزی که زن در طول عمر از همسر یا دوست پسرش میخواد توجه

    • بدون نام

      شما که نمیگفتید اینا چشم و دل سیرن این مسائل براشون حل شدی خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره،آدم مریض همه جا پیدا میشه

    • بدون نام

      این طور دخترا شخصیت ندارن پست استوری هاشون مشخصه خودشون همه کاره اند

    • بدون نام

      این هنرپیشه ها ی خارجی همه کار جلوی دوربین می کنن
      بعد میگن پشت دوربین به ما تجاوز شده
      عجب ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون کارا رو مردا هم میکنن جلوی دوربین. ولی بعد کات امنیتشون برقراره. چه اتفاقی می افته که یک طرف قضیه باید تاوان یه صحنه دونفره رو بده؟! اگر کاری ناپسند هست برای دوطرف هست

    • بدون نام

      خود همین امثال شارلیز ترون که میگه بهش تجاوز شده با چند نفر بعدش در ارتباط بوده چطوری میتونه معترض باشه
      بازیگر عالی خودم هم قبولش دارم در بازیگری

    • بدون نام

      و هيچوقت هم كسي رسيدگي نخواهد كرد تمام كارگردانان معروف مرد به هسته هاي مافيايي پول و قدرت وصل هستند ! مثلا قرار بوده ريحانه ١٦ ساله از مرد زن داري مثل اسعدي كه داماد خانواده بظاهر محترم مهدي هاشمي بوده ...

    • بدون نام

      ظاهرا در ایران این جرایم( جرائم جنسی ) ، جرم محسوب نمی شود چون در فرهنگ ، ما یه ضد فرهنگ وجود دا ره بنام کرم از خود درخته ( حتی اگه درخت یه دختربچه باشه ) و با ترویج این ضد فرهنگ از طرف متولیان و مردم عوام .... به جرایم جنسی چراغ سبز نشون میدن ! و توجیه می کنن!
      یادمه در یکی از جنایت هدیی که بر روی کودکی اتفاق افتاده بود ... یکی از سروران ارجمند توصیه میکرد لباس مناسب تن بچه کنید تا از این نوع اتفاقا نیفته!!!!!!!
      یعنی تلویحا تاکید می کنیم لباس کودک ۴، ۵ ساله محرک و علت اصلی این جنایت بوده ؛ قشنگ نیست ؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به طور مثال رفتار ریحانه در جشنواره فجر و استوری هاش این دو هفته رو ببین واقعا کرم از خود درخته اما نه همه

      • بدون نام

        چون مردها خودشون رو صاحب زنها میدونن هنوز تو دوران جاهلیت هستن

      • بدون نام

        وقتی بزرگان با وقاحت میگن مرد اگر تحریک نشه مریضه همین میشه
        اینها این اعمال رو افتخار مردها میدونن

    • بدون نام

      این ماجرا سر دراز دارد. ....

    • بدون نام

      دخترای امروزی اون متانت وقار زنای کلاسیک گذشته رو ندارن خیلی هم دروغگو تنوع طلب شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حیف از شما مردان پاک و وفادار که با تعالی روزانه اخلاق و شخصیتتون گیر ما موجودات میوفتید

    • بدون نام

      خود پارسا گفت با همین آخری اصلا ازدواج نکرده فقط زندگی میکردن پدرش هم خبر داشته این مرد دو برابر سنش باهاش چکار میکرده اینم پس یه نوع تجاوز حساب میشه دیگه چون بعدش هم جدا شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این میشه رابطه نه تجاوز

      • بدون نام

        اون خواست خودش بوده به هیچکسی هم ربطی نداره
        واقعا میفهمی تجاوز چیه ؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      روانشناسی میگه چیزی به اسم تجاوز نیست چون زن هم اون لحظه به ارگاسم میرسه فقط اون لحظه که با رضایت لحظه ای خودش صورت نگرفته خشم داره و بعضی اون خشم رو تا سالها و بعضی تا چند روز در ذهنشون ادامه میدن

      پاسخ ها

      • بی نام

        دوست عزیز اونی که این رو گفته مثل شما روان پریش بوده نه روانشناس جهت اطلاع

      • نوا

        یاااا خدا. باورم نمیشه همجبن طرز فکرایی وجود داشته باشه چون میتونه فاجعه های عظیمی در جامعه به بار بیاره. در ضمن یه لطفی بکنید که به ذهنتون میاد به مای علم روانشسانسی روانشناسی ننویسید

      • بدون نام

        کدوم روانشناسی از این نوع رواغنشناسی رو از کجا آوردی ؟
        به همه چی دروغ میبندید ماشالا

      • بدون نام

        احمق بودن این شکلیه پس!

      • Faezeh

        دروغ محض
        عزیزم روانشناسی ک این حرفو زده نگفته دختر بچه ۷.۸ساله نمیفهمه ارگاسم چیه
        اصلا دختر بچه ای ک هنوز ب بلوغ نرسیده میتونه تحریک بشه؟؟
        خواهشا منبع معتبر و موثق رو کنید.حرف الکی هم نزنید خیلیا هستن روحشون آسیب دیده بیشترازاین نمک نپاشید

    • سجاد

      این نباید باعث بشه فکر کنیم اوضاع پشت پرده خیلی داغونه چون افراد با شخصیت زیادی اون پشت هم هستن ولی خب از این مسایل هم تو همه رده های اجتماعی هست .هم سروکوب و هم افسارگسیختی شهوت این پیامد ها رو در زندگی داره اعتدال رو باید رعایت کرد .این قضیه رو با اون داستان دختری که توسط پدرش کشته شد مقایسه میکنم به این نتیجه میرسیم ما خیلی خوب نمیتونیم با این مسایل کنار بیاییم .

    • عبدالرحمن

      همیشه اتفاقات غیر مترقبه هست اما زن اگر زن باشه کسی نمیتونه بهش نزدیک بشه! چرا همون لحظه شکایت نمیکنند؟!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید زن باشی تا بفهمی
        لعنت بر قضاوت های کثیف

      • نوا

        هیچ مردی نمیتونه این جیزا رو درک کنه پس مطلقا حق قضاوت و اظهار نظر ندارید

    • سارا

      واقعا که مسخره است... آخه یه بچه ۱۲ ساله ... یه نوجوان ۱۶ ساله این چیزا زو از کجا بدونه ... هر چی هم شد مشکل از دختره... نه مشکل از یه سری مرداست که مثل یه حیوون فقط غریزه دارن... نه عقلی نه وجدانی

    • بدون نام

      مگه ایران با آمریکا قابل مقایسه اس اونجا پرقدرت ترین غول های سینمایی به زانو در اومدن و کنار گذاشته شدن ولی تو ایران همیشه زن مقصره دیروز اون کارگردان در کمال وقاحت میگه شرمش میاد اسم ریحانه پارسا رو به زبون بیاره موقع سواستفاده از دختر های بدبخت چرا شرم تون نمیاد ایران هنوز راه درازی داره تا به جایی برسه که یک زن بتونه افشاگری کنه و خودش رسوا نشه
      پس بیخود فاز روشن فکری نگیرید ما هنور قرون وسطایی هستیم فکر انسانها همپای لباسشون مدرن نمیشه

    • بدون نام

      بازیگرها وقتی به شهرت میرسن و اعتبار پیدا می کنن میتونن افشاگری کنن و حرف شونو بزنن
      ولی این اتفاق همه جا از طرف هر قشری از مردها اتفاق میفته و اون زنها تا آخر عمر سکوت می کنن
      ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجای حرفم اشتباه بود که سانسورش کردی این اتفاق برای هر کسی تو این جامعه ممکنه افتاده باشه برای هرزنی و هر زنی که تو این جامعه هست حتما پدر و برادر و پسری هم داره و همونها ممکنه زنها رو همین گونه قضاوت کنن غافل از اینکه عزیز خودشون شکار یک مرد کثیف بوده و مهر سکوت به لبش زده
        چرا از واقعیت فرار می کنید هر زنی مادر خواهر و دختر یکی از شماهاست

    • بدون نام

      اگر اجبار در رابطه باشه اسمش تجاوز هست و میشه شکایت کرد ولی اگر طرفین راضی به رابطه باشند دیگه تجاوز حساب نمیشه و شکایت معنی نداره.البته در بعضی کشورها رابطه با سن کمتر از قانونی در هر صورت تجاوز به حساب میاد.البته تو کشور ما تمام مسائل همیشه با کل دنیا تفاوت داره.اجبار در ازدواج.اجبار در طلاق.اجبار در رابطه وشکایتی نداره.اما اونایی که با رضایت با هم هستن رو به می گیرن و مجازات می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمتگرم چقدر عالی گفتی

    • بدون نام

      چرا یه دختر ۱۶ ساله باید تنها بره صحنه فیلمبرداری که ازش سواستفاده بشه؟اگه این بچه پدرمادر داشت باهاش میرفتن و بعد از انجام کار با خودشون میاوردن.تو ایران همینکه ببینن یه زن تنهاس حتی اگه ۷۰ سالش باشه شروع میکنن به آزار و اذیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر زیبا که درهررررصورت باز زن مقصر میشه. بیزارم از مغزای پوچتون

    • بدون نام

      عرضه و تفاضاست. هم عرضه هست و هم تقاضا. هيچ كدوم از طرفين نبايست طرف مقابل رو مگر به اجبار متوسل شده باشه، محكوم كنه

    • شهریار قاضیوند.

      این امر تجاوز بسیار ازارهنده هست و درون یک زن رو می شکنه اسیب جسمانی بماند.
      تا مدت های طولانی درد میکشن و ممکنه حتی به مصرف مواد مخدر بیفتند تا از دردهاشون رها بشند.

    • بدون نام

      اتهام تجاوز چیزی نیست که آدم الکی عنوان کنه حتما بهشون تجاوز شده ولی تو شرایط خاص نمیتونن شکایت کنن اکثر کسانی که بهشون تجاوز میشه چیزی نمیگن چون ازشون حمایت نمیشه

    • بدون نام

      جامعه زن ستیز ما با ادبیات ضد زن خودش فرهنگ تجاوز رو پرورش داده. چه تجاوز فیزیکی و چه کلامی. به این صورت که در مسئله تجاوز همیشه مقصر اصلی زن هست با پوشش, با رفتارش, با طرز صحبت کردنش و با تمام کوچکترین حرکاتش. این تاکید بر رفتار های زنان باعث میشه فرد متجاوز خودش رو بی تقصیر قلمداد کنه و بار گناه و تجاوز رو با کمک جامعه به دوش تجاوزشونده قرار بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتون اینطور خواستید

    • Achilles lomomba!!!

      اصل کاری رو ول کردی، چسبیدی به هالیوود؟

    • ناشناس

      اتفاقا مرده کار خوبی کرده

    • بدون نام

      تا زن نگه میو مرد نمیگه بیو

    • صوفیا

      همه جای دنیا تجاوز یه امر زشت و کثیفه حتی اگه قربانی یه ادم بدکاره باشه .
      قربانی اگه مذکر باشه چی ؟؟؟ نظر اقایون چیه در این زمینه؟

    • ایرانی

      اولا موضوع فعلا درحد ادعاست نه یک واقعیت تلخ اثبات شده .درثانی باتوجه به شخصیت خودشیفته ریحانه پارسا ازکجا معلوم ....

    • حمید

      الان همه ما پاک هستیم تو زندگيمون اشتباه نکردیم از خدا بترسید خدا به اون بزرگی می بخشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج