۱۱۰۶۶۹۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

این ال‌کلاسیکو یک مهمان ویژه و مهم دارد

دوباره شاهد حضور خوان لاپورتا در جایگاه VIP ال کلاسیکو‌ها خواهیم بود.

ورزش سه: دوباره شاهد حضور خوان لاپورتا در جایگاه VIP ال کلاسیکوها خواهیم بود.

رئیس جدید بارسلونا که یک ماه پیش دوباره عهده دار این سمت شد، پیش از این بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ نیز رئیس باشگاه بود. روزهای حضور خوان لاپورتا در این مسند یکی از موفق ترین دوره های تاریخ بارسا بود و چند مسابقه به یادماندنی ال کلاسیکو بین بارسلونا و رئال مادرید نیز در این مقطع برگزار شد.

نه رئال مادرید و نه بارسلونا هیچ خریدی در بازار نقل و انتقالات ژانویه انجام ندادند، بنابراین بعید به نظر می رسد که روز شنبه شاهد حضور چهره جدیدی در میدان باشیم. با این حال چهره جدید و در عین حال بسیار آشنای این دیدار در جایگاه حضور خواهد داشت؛ خوان لاپورتا، رئیس منتخب بارسا در گذشته نیز حضور در این پست را تجربه کرده بود.

این ال‌کلاسیکو یک مهمان ویژه و مهم دارد

بنابراین لاپورتا با تماشای ال کلاسیکو غریبه نیست. این وکیل متولد بارسلونا در اولین دوره خود از شاهد پیروزی های به یادماندنی بارسا در ال کلاسیکو از جمله برتری معروف 6-2 بلوگرانا در سانتیاگو برنابئو در اولین فصل حضور پپ گواردیولا در سال 2009 بود. عملکرد درخشان بارسا در اولین دوره ریاست لاپورتا شامل هفت برد، دو تساوی و فقط پنج شکست در 14 مسابقه لالیگایی است.

دیگر لحظات فراموش نشدنی ال کلاسیکو برای بارسلونای تحت ریاست لاپورتا را باید پیروزی نفس گیر در دقایق پایانی با گل ژاوی هرناندز در برنابئو در سال 2004 دانست. رونالدینیو در سال 2005 تقریبا به تنهایی نسخه لوس بلانکوس را پیچید (دیدار که اتفاقا اولین بازی لیونل مسی در ال کلاسیکو بود). هت تریک مسی 19 ساله در تساوی دراماتیک 3-3 در نیوکمپ در سال 2007 و دبل پیروزی دو خانگی و خارج از خانه در فصل 2009/10به لطف گل های مسی، پدرو و زلاتان ابراهیموویچ از دیگر دیدارهای به یادماندنی دوره اول ریاست لاپورتا است.

بازگشت او به مرحله الکلاسیکو همچنین به این معنی است که لاپورتا بار دیگر با فلورنتینو پرز، رئیس فعلی رئال مادرید که در گذشته هم بین سالهای 2000 و 2006 این سمت را بر عهده داشت، روبرو خواهد شد. حتی اگر بیش از یک دهه از کنار رفتن لاپورتا در سال 2010 گذشته باشد، تصاویر این دو نفر در ال کلاسیکوهای حساس در دهه اول میلادی لاپورتا و پرز در ذهن هواداران دو باشگاه باقی مانده است.

البته این دو رئیس همیشه رابطه ای احترام آمیز و البته توام با رقابت جدی را حفظ کرده و در هفت مسابقه ال کلاسیکو به مصاف هم رفته اند؛ بارسلونای لاپورتا پنج پیروزی کسب کرد و رئال مادرید تحت هدایت پرز فقط دو بار به برتری دست یافت.

این ال‌کلاسیکو یک مهمان ویژه و مهم دارد

لاپورتا که تازه در ماه مارچ ریاست بارسلونا را برعهده گرفته، هنوز گزینه های مطابق میل خود را جذب نکرده و بی تردید به دنبال رقابت با پرز و رئال مادرید برای جذب بهترین بازیکنان در بازار نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود. با این حال او مثل همیشه مصمم است که بارسلونا فاتح ال کلاسیکو شده و او قادر به رجزخوانی برای کسب برتری بزرگترین رقابتهای باشگاهی باشد.

لاپورتا همیشه از اضافه کردن چاشنی کمی طبعی به این رقابت لذت برده است. او تا نصب یک بنر تبلیغاتی بزرگ در چند قدمی سانتیاگو برنابئو در مرکز مادرید برای مبارزات انتخاباتی ریاست باشگاه بارسلونا نیز پیش رفت. روی آن بنر نوشته شده بود: "مشتاق دیدار دوباره شما هستیم."

امشب لاپورتا سرانجام به آرزوی خود می رسد و بار دیگر به عنوان رئیس بارسلونا، البته در محیطی جدید و در ورزشگاه آلفردو دی استفانو، با رئال مادرید رو در رو می شود و اولین نکته که به ذهن می آید، تجدید نبرد قدیمی او با رقیب دیرینه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جبار سینگ

      خیال کردم روحانی میاد تماشا

    • رئالی داغ

      هیچ غلطی نمیتونه بکنه، اون دوران گذشت، خواهیم دید...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج