جاباما
۱۱۰۶۸۹۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مرگ مردی که خود را آمیب خواند

شاهزاده فیلیپ‌ دوک ادینبورو، همسر ملکه انگلستان در ۹۹سالگی درگذشت.

همشهری: شاهزاده فیلیپ‌ دوک ادینبورو، همسر ملکه انگلستان در ۹۹سالگی درگذشت.

چکیده خبر همین‌قدر بود، اما حواشی آن اندک‌اندک دامن فضای مجازی را گرفت. اوسی‌دی‌ها ocdیا همان مبتلایان به وسواس فکری حاضر بودند چندماه از زندگی خود را به او بدهند؛ نه اینکه عاشق چشم و ابروی او باشند، فقط می‌خواستند عدد سن و سال او به ۱۰۰برسد و وسواس فکری آنها اندکی آرام بگیرد.

برخی هم مجری‌های بی‌بی‌سی را از دور خفت کرده بودند که چرا فقط لقب شاهزاده فیلیپ را پیش از نام او ذکر می‌کنند و باقی شاهزاده‌های دنیا را فقط با اسم کوچک‌شان صدا می‌زنند. دسته‌ دیگری هم که هیچ نسبتی با دایی‌جان ناپلئون ایرج پزشکزاد‌ نداشتند خیلی‌ نجواطور و در گوشی باز هم گفتند که «کار کار انگلیسی‌هاست». درحالی‌که او تنها مرد بریتانیا بود که فرزندانش نام خانوادگی او را به ارث نمی‌بردند و بنابراین جایگاه خاصی در سیاستگذاری‌های این کشور نداشت.

مرگ مردی که خود را آمیب خواند

روزنامه‌ ایتالیایی رومزلا‌رپابلیکا هم به این واقعیت اشاره کرد که فیلیپ تنها مردی بود که به لحاظ قوانین سلطنتی انگلستان می‌توانست به ملکه بگوید شات آپ یا همان خفه‌شو.

بعد از ازدواج فیلیپ با الیزابت در سال 1947میلادی، برخی زمزمه‌ها حاکی از این بود که در کنار ملکه الیزابت فیلیپ هم پادشاه خوانده شود، اما اینطور نشد و به او لقب همسر ملکه و دوک ادینبورو اعطا شد؛ قوانین بریتانیا اجازه نمی‌دهد همسر ملکه‌ای که بر تخت است، پادشاه خوانده شود همانگونه که همسران پادشاهان بر تخت نیز فقط ملکه همراه خوانده می‌شوند.

فیلیپ از این موضوع شاکی شد و گفته بود من آمیبی(تک‌سلولی) بیش نیستم! تنها مرد بریتانیا هستم که اجازه ندارد نام‌خانوادگی‌اش را به فرزندانش بدهد. فیلیپ، روز ۱۰ ژوئن ۱۹۲۱ میلادی در جزیره کورفو یونان به دنیا آمد. پدر و مادرش شاهزاده اندرو یونان و شاه‌دخت آلیس بتنبرگ بودند. او که در دوران پهلوی 2 بار هم به ایران سفر کرده بود و از موقعیت سیاسی چندانی برخوردار نبود و بیشتر تکیه‌گاه عاطفی الیزابت به شمار می‌رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج