جاباما
۱۱۰۷۳۱۷
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

نرخ معاینه فنی خودرو‌ها در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران با اشاره به نرخ معاینه فنی خودرو‌ها در سال ۱۴۰۰ گفت: امسال خودرو‌های پلاک شخصی تولید داخل ۱۳۹۵ و ماقبل همچنین خودرو‌های وارداتی ۲۰۱۶ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به نرخ معاینه فنی خودروها در سال ۱۴۰۰ گفت: امسال خودروهای پلاک شخصی تولید داخل ۱۳۹۵ و ماقبل همچنین خودروهای وارداتی ۲۰۱۶ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

نرخ معاینه فنی خودرو‌ها در سال ۱۴۰۰

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران افزود: براساس آخرین مصوبه دولت نرخ معاینه فنی خودروهای سبک مراجعه اول ۴۷ هزار تومان و مراجعه مجدد۱۰ هزار تومان ،خودروهای سنگین مراجعه اول ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان و مراجعه مجدد ۱۲ هزار تومان و موتوسیکلت مراجعه اول ۱۲ هزار تومان و مراجعه مجدد ۲ هزار تومان تعیین شده است.این مصوبه و نرخ بهای خدمات معاینه فنی مربوط به ماه آذر سال ۱۳۹۹ است و در سال جدید تغییر قیمتی نداشته ایم.

به گفته وی با توجه به شرایط کرونا در حال حاضر مراکز معاینه فنی پایتخت از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۴ بعدازظهر فعال هستند و ارائه خدمات به صورت منظم انجام می‌گیرد تعطیلی مراکز در دستور کار نیست چرا که این موضوع می‌تواند پس از آن ازدحام جمعیت و افزایش شدید مراجعات را به همراه داشته و موجب اختلال در نظم توزیع مراجعات شود.

مقدم افزود: خدمات معاینه فنی مرتبط با خودروها است و نمی‌توانیم ارائه خدمات را قطع کنیم. البته تعطیلی مراکز معاینه فنی بر اساس تصمیم و سیاست وزارت کشور انجام می‌گیرد و ما هم تابع آن هستیم ولی از آنجایی که سال گذشته تعطیلی مراکز معاینه فنی در شرایط کرونا موفق نبود و سبب افزایش شدید مراجعات پس از تعطیلی شد بعید می‌دانیم امسال این قضیه اجرایی شود.

به گفته وی، روزانه ۵ تا ۶ هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی داریم ولی علیرغم این مسأله ازدحام جمعیتی وجود ندارد از طرفی خودروهای مدل ۹۵ تولید داخل امسال مشمول معاینه فنی شده‌اند که میزان‌شان حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو است و باید بار مراجعات این خودروها نیز تقسیم شود که تلاش کرده‌ایم با رعایت پروتکل‌ها پیشگیری و مانع از انتقال کرونا شویم. مدل کار در مراکز معاینه فنی به صورتی نیست که افراد ازدحام داشته باشند بلکه هر فردی خوشبختانه داخل خودروی خودش قرار گرفته و وسعت هر سالن معاینه فنی نیز حدود ۵۰۰ متر است و فقط در بخشی از معاینه فنی رانندگان باید از خودرو پیاده شوند که در این شرایط نیز فاصله‌گذاری انجام گرفته است.

این مقام مسئول گفت: خودروهای تهران در صورتی که بدون معاینه فنی در سطح معابر و خیابان‌ها تردد داشته باشند روزانه ۵۰ هزار تومان رانندگان آن جریمه می‌شوند. البته این قضیه در صورت تردد است و اگر خودرو در پارکینگ متوقف باشد و اصلا ترددی نباشد قطعا جریمه هم صورت نمی‌گیرد.میزان جریمه هم چندین سال است تغییر نکرده و همچنان همان ۵۰ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      جان من بیا این یکی رو هم تو گرون کن که عیدی امسال تکمیل بشه .

      پاسخ ها

      • نگار

        گرون کردن مایحتاج مردم کار هرروز دولته مثل اینکه جز این کار کار دیگه ای بلد نیستن از شب تو فکر اینن که صبح چه بلای تازه ای سر ملت بیارن .

      • بدون نام

        مطمن باش گران خواهد شد این دولت تا لحظه اخر پدر مردم را در می اورد

      • حر

        نگران نباش راه تیغیدن ازمردم روخوب بلدن

      • بدون نام

        اینا کارشون دست کردن توجیب جردمه

      • بدون نام

        من همین امروز برای پژو پارسم 50دادم
        از هر خودرو سواری 3هزار اضافه گرفتن

    • بدون نام

      خوش بحال وارد کنندگان دستگاههای معاینه فنی چند سال توانباری خاک میخورد باچندتا لابی گری وقانون معاینه فنی اجباری شدالان تابلوی دفاتری که واردکننده بودن داره خاک میخوره نیازی ندارن چون بااین معامله معیشت ۱۰۰ پشت خانواده خود را بیمه کردن واقعا معاینه فنی آلودگی هوا را۱٪کم کرد هرگز

    • بدون نام

      دزد بازار که میگن همین اه گرونی در گرونی پدر و مادر این مردم دیگه در اومده ۰ و بس ؟؟؟

    • بدون نام

      شماها که همه چیز را گران کردین این را بی نصیب نکنید و این را هم گران کنید

    • شوهر عمه خانم

      ده هزار تومن ؟!!!! شوخی نکن بابا

    • بدون نام

      خود کرده را تدبیر نیست

    • بدون نام

      بیستر از یارانه یک نفر ، حالا حالا برامون نقشه دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج