جاباما
۱۱۰۸۰۰۵
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

تکذیب از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از بازدید از سایت نطنز با تکذیب شایعات مطرح شده در مورد از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ در این سایت گفت: دزد ناشی به کاهدان زده است.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از بازدید از سایت نطنز با تکذیب شایعات مطرح شده در مورد از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ در این سایت گفت: دزد ناشی به کاهدان زده است.

ابراهیم عزیزی که به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس از سایت هسته‌ای نطنز بازدید کرده بود، ظهر چهارشنبه به خبرنگاران، گفت: طبق مشاهدات از سایت نطنز؛ هم اکنون بخش اعظمی از سانتریفیوژهای IR۱ در نطنز کار می‌کنند و تنها به حجم بسیار کمی از کابل‌های برق آسیب وارد شده که در حال نوسازی است.

او با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از سایت نطنز تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون امنیت ملی و برمبنای وظایف و مسئولیت‌های نظارتی مجلس؛ تعدادی از اعضای کمیسیون و افراد متخصص این حوزه برای بررسی ابعاد حادثه از تأسیسات هسته‌ای نطنز بازدید کردند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق مشاهدات ما؛ اخلالی در یکی از واحدهای نطنز ایجاد شده بود که اقدامی کور بوده و تنها خسارتی سطحی به بخشی از واحدهای نیرورسانی این تأسیسات وارد کرده است.

عزیزی با بیان اینکه «دزد ناشی به کاهدان زده است»، گفت: این حادثه اخلالی را در روند نیرو رسانی ایجاد و تنها به بخشی از واحدهای انتقال برق سایت نطنز آسیب وارد کرده است؛ حادثه آن چنان مهمی رخ نداده است و متخصصین با قدرت و جدیت در حال بررسی و رفع مشکلات هستند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر از مدار خارج شدن هزاران سانتریفیوژ در نطنز تصریح کرد: آقایان لابد طبق شنیده‌ها اظهار نظر می‌کنند اما ما طبق نظارت میدانی گزارش می‌دهیم؛ نقطه به نقطه این تأسیسات را بازدید و بررسی کردیم، تنها به بخشی از کابل‌های مسیر تأمین برق این تأسیسات خسارت وارد شده است.

او افزود: کارشناسان و متخصصان سایت نطنز در حال بررسی و چک کردن تمامی سانتریفیوژهای این تأسیسات هستند لذا بر اساس آنچه مشاهده کردیم؛ هم اکنون بخش اعظمی از سانتریفیوژهای IR۱ در نطنز کار می‌کنند و بخشی از این سانتریفیوژها هم نیازمند بررسی برای ترمیم و یا تعمیر هستند.

عزیزی گفت: به طور طبیعی ایجاد نوسان برق منجر به بازنگری مجدد سانتریفیوژها خواهد شد که هم اکنون از این منظر سانتریفیوژها در حال بررسی هستند اما اینکه گفته می‌شود هزاران سانتریفیوژ از کار افتاده‌اند طبق بررسی‌های ما؛ کاملاً تکذیب می‌شود.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه در پی این حادثه هیچ گونه نشتی در نطنز اتفاق نیفتاده است، افزود: دشمن به اهدافش نرسیده و نتوانسته خسارات موردنظر را وارد کند و تنها به حجم بسیار کمی از کابل‌های برق آسیب وارد کرده که در حال نوسازی است.

او در عین حال با تقدیر از تلاش دانشمندان هسته‌ای کشور افزود: صنعت هسته‌ای کشور رو به پیشرفت است و پس از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تمام تلاش متخصصان داخلی کشور نیز تحقق اهداف بلند این قانون و افق‌های پیش بینی شده در صنعت هسته‌ای است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس خاطر نشان کرد: دشمنان نظام اسلامی چشم دیدن این موفقیت‌ها و رشد و شکوفایی صنعت هسته‌ای ایران را ندارند لذا تلاش می‌کنند تا با استفاده از برخی عوامل وابسته و واداده به این صنعت آسیب زنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اراده برادران ما در صنعت هسته‌ای و مسئولین کشور بر این قرار گرفته است که هر تهدیدی را تبدیل به فرصت کنند لذا سانتریفیوژهای آسیب دیده با نسل‌های پیشرفته‌تر و با کیفیت تر جایگزین خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج