جاباما
۱۱۰۸۲۷۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

رئیسی و قالیباف بهتر است نیایند

حسین کنعانی مقدم براین باور است: آقای رئیسی و قالیباف نمی‌آیند که بهتر است نیایند، چون رئیس قوه هستند و مسئولیت‌های سنگینی برعهده دارند، باید فردی را پیدا کرد که بتواند هم وجیه المله باشد و هم اصلح باشد

پایگاه خبری مدارا: حسین کنعانی مقدم براین باور است: آقای رئیسی و قالیباف نمی آیند که بهتر است نیایند چون رئیس قوه هستند و مسئولیت های سنگینی برعهده دارند، باید فردی را پیدا کرد که بتواند هم وجیه المله باشد و هم اصلح باشد.

حسین کنعانی مقدم تحلیلگر سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش، اگر آقای رئیسی وارد انتخابات نشود معادلات اصولگرایان بهم می خورد. سناریوی دیگری برای اصولگرایان وجود دارد؟ گفت: بله، بحث بر این است کسانی که نامزد انتخاباتی هستند و خیلی ها با هم همگرایی دارند یک دولت ائتلافی را تشکیل دهند و یک نفر را از بین خود بعنوان رئیس جمهور معرفی کنند و باقی بعنوان معاون اول و وزرا وارد عرصه خدمت شوند.

این راهکاری است که نیاز به چانه زنی های خاص خود را دارد و باید دنبال شود و در ذهن خیلی ها این مسئله وجود دارد که اگر آقای رئیسی نتواند محوریت جریان اصولگرایان را در انتخابات آینده بعنوان رئیس جمهور دنبال کند بهترین راه تشکیل دولت ائتلافی است. البته من معتقد هستم دولت ائتلافی نباید تنها در بین اصولگرایان باشد بلکه معتقدم کشور را با یک جناح نمی توان مدیریت کرد بلکه جناح های مختلف باید در صحنه بصورت ائتلافی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر آقای رئیسی حضور پیدا نکند، امکان حمایت از آقای قالیباف وجود دارد؟ پاسخ داد: اکثر آقایانی که بعنوان رئیس جمهور مطرح هستند یک سبد رایی دارند. بستگی به سبد رای دارد که می توانند حضور یابند و در دولت آینده اثرگذاری داشته باشند. اگر آقای رئیسی نیاد باید ببینیم سبد رای ایشان کجا می رود و ایشان از چه کسی حمایت می کند. به نظر می رسد ما باید به دقیقه ۹۰ انتخابات نزدیک شویم تا بتوانیم یک تصویر شفافی از انتخابات آینده داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش، اجماع اصولگرایان در صورت عدم حضور آقای رئیسی روی چه کسی خواهد بود؟ گفت: به نظر من، از بین نظامی ها همه به نفع آقای محسن رضایی ائتلاف کنند و کنار بروند و کمک کنند آقای رضایی نامزد اصلی مجموعه کسانی شود که نظامی هستند. در رابطه با مجموعه های دیگر معتقد هستم اگر آقای رئیسی و قالیباف نمی آیند که بهتر است نیایند چون رئیس قوه هستند و مسئولیت های سنگینی برعهده دارند، باید فردی را پیدا کرد که بتواند هم وجیه المله باشد و هم اصلح باشد و هم مقبول باشد و باید در مجموعه کسانی که هستند چنین خصوصیاتی را پیدا کنیم و به مردم معرفی کنیم.

حداقل به نظر می رسد جریان اصولگرایی با سه نامزد وارد عرصه انتخابات می شود. آقای محسن رضایی است که عزم جزمی در این مسیر دارند. سعید محمد اگر به نفع آقای محسن رضایی کنار نرود که ما توصیه می کنیم کنار بروند. در یک مجموعه کار کردند و همدیگر را می شناسند و می توانند کمک خوبی باشند. ایشان می توانند وزیر خوبی در آینده باشند. بعدی هم از جریان اصولگرایی به نظر می رسد آقای ضرغامی تمایل بیشتری دارد بصورت مستقل وارد عرصه انتخابات شود.

وی در پایان با اشاره به اوضاع جبهه پایداری اذعان داشت: آنها آقای جلیلی را مطرح می کنند و معتقدند آقای رئیسی به نفع آقای جلیلی کنار می رود. ممکن است آقای محصولی هم ثبت نام کند. به هر حال رای اینها محدود است و آنچنان نیست که رای تاثیرگذاری را داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتره هیچ کس نیاد
      یه مدت رییس جمهور نداشته باشیم بلکم کمتر مشکل پیش بیاد

    • بدون نام

      فعلا اوضاع کرونا وبرجام طوری شده که شاید یکسال موقت حکم فعلی تمدید شود در بحرانها میتوانند تمدید کنند چه اشکالی دارد روحانی باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی هم خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج