۱۱۰۸۴۶۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اندر احوالات الوحدات پیش از مصاف با فولاد

تیم فوتبال فولاد ایران در دومین دیدار خود در مسابقات گروه D مرحله گرو‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الوحدات اردن می‌رود.

تیم فولاد که در اولین بازی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد به تساوی رسید، در دومین گام خود در این مسابقات، رو در روی الوحدات اردن قرار می‌گیرد.
چگونگی تشکیل باشگاه الوحدات
به گزارش ایسنا، باشگاه الوحدات اردن در سال ۱۹۵۶ میلادی تاسیس شد. این باشگاه ورزشی در اردوگاه آوارگان فلسطینی به نام کمپ جدید "امان" (پایتخت اردن) مستقر است و به عنوان نماینده آن‌ها با نام الوحدات اردن شناخت می‌شود. بازی‌های خانگی الوحدات در ورزشگاه ۱۳ هزار نفری ملک عبدالله دوم در شهر امان برگزار می‌شوند. این استادیوم در بین هواداران این تیم لقب ورزشگاه آتش و پیروزی را به خود اختصاص داده است. ابتدا این باشگاه با نام "مرکز جوانان الوحدات" تشکیل شد، اما پس از ۱۸ سال مسئولان آن در سال ۱۹۷۴ نام این باشگاه را به الوحدات اردن تغییر دادند و از آن زمان به بعد با نام الوحدات در اردن و آسیا شناخته می‌شود.
الوحدات یک تیم ریشه‌دار
تیم فوتبال الوحدات تیم ریشه دار شهر امان پایتخت کشور اردن است که در این فصل از رقابت‌های لیگ این کشور به دلیل حضور در رقابت‌های آسیایی هنوز پا به میادین نگذاشته است. این تیم در فصل گذشته لیگ اردن توانست در مجموع ۲۲ بازی خود با ۱۸ برد، ۲ تساوی، ۲ باخت، ۴۹ گل زده و ۹ گل خورده و با کسب ۵۶ امتیاز به مقام قهرمانی دست پیدا کند. این تیم در گروه D مسابقات جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۱ با تیم فولاد ایران هم گروه است که در اولین بازی خود در دور رفت بازی‌های گروهی مقابل تیم فوتبال النصر عربستان، در بازی که مالکیت توپ و حملات بیشتر در اختیار النصری‌ها بود، بدون گل متوقف شد. این تیم اکنون خود را برای رویارویی با تیم پر انگیزه و مستحکم جواد نکونام آماده می‌کند.
افتخارات تیم اردنی
تیم فوتبال الوحدات اردن از سال ۱۹۸۰ موفق به کسب ۵۱ جام داخلی شده و همچنین در ۱۱ دوره مسابقات جام قهرمانان آسیا حضور داشته که هرگز موفق به کسب عنوانی نشده است. این تیم پرطرفدار برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ توانست از لیگ دسته دوم اردن، جواز حضور در لیگ دسته اول را به دست آورد، اما در اولین فصل حضورش در سطح اول فوتبال این کشور به دلیل کسب نتایج ضعیف به دسته پایین‌تر سقوط کرد. الوحدات مجددا فصل بعد به لیگ دسته یک فوتبال این کشور راه یافت که از آن زمان به بعد به صورت مستمر توانسته در همه ادوار این مسابقات شرکت داشته باشد. این تیم در بین فلسطینی‌ها طرفداران پرشماری دارد و بازی‌های آن در مقابل تیم الفیصلی دیگر تیم اردنی که به عنوان رقیب دیرینه الوحدات شناخته می‌شود، همیشه از حساسیت خاصی برخوردار بوده است. تیم فوتبال الوحدات از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۱۵ سال توانست ۱۰ بار به مقام قهرمانی لیگ اردن دست پیدا کند که از این حیث شش قهرمانی بیشتر از تیم الفیصلی به دست آورده است. الوحدات همچنین در ۱۵ سال گذشته به عنوان برترین تیم اردن مشغول به فعالیت بوده و تنها تیم اردنی است که در چهار جام فوتبالی این کشور با عناوین لیگ اردن، جام حذفی، سوپر کاپ و جام FAShield به عنوان قهرمانی دسته پیدا کرده است.
تیفوسی‌های الوحداتی
تیم فوتبال الوحدات با حدود ۳ میلیون هوادار یکی از پرطرفداران‌ترین تیم‌های اردنی به شمار می‌رود که در همه شهر‌ها و نقطه نقطه این کشور دارای هوادار دو آتیشه است. از جمله مشهورترین شعار‌های این هواداران "الله، وحدات، القدس"، به معنای (خدا، وحدت، بیت المقدس است) و از دیگر شعار‌های معروف این طرفداران مجنون، جمله "ما تا مرگ از تیم حمایت می‌کنیم" است.
دربی جنجالی اردن
یکی از مهمترین بازی‌های داخلی اردن "دربی اردن" بین دو رقیب سنتی و دیرینه فوتبال این کشور الوحدات و الفیصلی است. این بازی به دلیل حساسیت و قدمت طولانی رقابت بین دو تیم، در اردن و دیگر کشور‌های عربی مورد توجه بسیاری از تماشاگران قرار می‌گیرد. هواداران الوحدات عموما فلسطینی تبار‌های ساکن اردن و طرفداران الفیصل را اغلب اردنی تبار‌ها تشکیل می‌دهند. این بازی به دلیل حساسیت بالا و همچنین تنش‌های داخل و کری‌خوانی‌های خارج از زمین از جایگاه ویژه‌ای در بین فوتبال دوستان برخوردار است. این دو باشگاه پرطرفدار برای اولین بار در ۲۸ نوامبر ۱۹۷۶ در مقابل هم صف آرایی کردند. از یکی از عجیب‌ترین دربی‌های پرشور آن ها، می‌توان به بازی این دو تیم در در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۰ میلادی اشاره کرد که پس از پیروزی یک گُله الوحدات برابر الفیصلی، شورش در استادیوم آغاز شد. در ابتدای این درگیری‌ها و در شروع آن نیز برخی از هواداران الفیصلی به سمت بازیکنان و تماشاگران الوحدات، سنگ و بطری پرتاب کردند و در ادامه هم جدال بالا گرفت. در این درگیری حدود ۲۵۰ نفر زخمی شدند که طبق گفته مقامات ارشد وقت اردن، ۲۴۳ نفر از این مجروحان از طرفداران تیم فوتبال الوحدات بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج