۱۱۰۸۴۷
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

بیانیه لیلا حاتمی درباره حاشیه جشنواره کن

لیلا حاتمی داور جشنواره فیلم کن درباره برخی حواشی پیش آمده در این جشنواره متنی را منتشر کرد.

خبرگزاری مهر: لیلا حاتمی داور جشنواره فیلم کن درباره برخی حواشی پیش آمده در این جشنواره متنی را منتشر کرد.

لیلا حاتمی در خصوص اتفاقات جشنواره کن با ارسال پیامی ضمن عذرخواهی و ابراز تاسف بابت آزرده خاطر شدن احساسات مردم ایران در پیامی نوشت: در این سال ها پیشنهادات مختلفی را برای بازی در فیلم های خارج از ایران به این دلیل نپذیرفتم که ادامه فعالیت در سینمای ایران همیشه برایم اولویت داشته است.

در جشنواره های بین المللی که در طول این سال ها حضور داشته ام چه به عنوان بازیگر فیلمی که از سینمای ایران در جشنواره حضور داشته و نمایندگی ایران را برای دیگران تداعی میکرده و چه به عنوان داور منتخب و مدعو جشنواره هاکه صرفا به عنوان شخصیتی مستقل در آن ها حضور داشته ام؛ سعی کرده ام موازین و اصول را رعایت کنم ؛ به همین دلیلِ روشن که رعایت این اصول از الزامات کار در سینمای ایران است.

این بار نیز طی مکاتباتی که با مسوولین فستیوال داشتم به تفصیل تمام نکات را توضیح داده بودم و خواستار همکاری آن ها شده بودم لذا در مراسم افتتاحیه و غیره؛ آن ها همه مقررات را می دانستند و با همکاری و درک متقابل هیچ مورد خاصی پیش نیامد.

اما در مورد آقای ژیل ژاکوب که با قریب نود سال سن آخرین سال حضورش در فستیوال را می گذراند باید توضیح دهم که ایشان به علت کهولت و از یاد بردن همه تاکیدات که معمول این سن و سال است، ضوابط یادشده را فراموش کرد و اقدام پیشگیرانه من برای دست دادن با ایشان هم موثر واقع نشد. مسلما ایشان برای من حکم پدربزرگ کهنسالی را داشت که میزبان من هم بود.

هرچند از ادای این توضیحات شرم دارم اما شاید برای کسانی که نمی توانستند موقعیت ناگزیر من را درک کنند ناچار شدم وارد برخی جزییات شوم. با این حال از این پیشامد و اینکه احساسات کسانی را آزرده باشم بسیار متاسفم چه خود تربیت شده پدری هستم که همه از میزان علاقه او به دین و ملیت ایرانی آگاهند.

این متن از سوی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی و با عنوان خبری از سازمان در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saman

      بهانه نیار ما منتظر اجرای حکم شرعی شصت ضربه شلاق هستیم

      پاسخ ها

      • فریال

        مثل این ادمای عقده ای حرف نزنین. یعنی هیچ فرقی بین این خانم و گلشیفته نیست؟ خانوما خوب میدونن که گاهی ادم تو چنین موقعیتهای ناجوری قرار میگیره و تکلیفش رو نمیدونه انصاف داشته باشین.

    • بدون نام

      نه این حرفا چیه ما دلواپسیم باید اعدام بشی تا ما از دلواپسی در بیایم

      پاسخ ها

      • علی

        ملت نگرفتن منظورتو
        آقا این داره تیکه میندازه به گروه دلواپس ها
        خوب بگیرید منظورو دیگه.

    • علیرضا

      بنظرمن درهرمورد بهترین کار روراست بودن است نه اینکه بایک بیانیه قصدزیرسوال بردن شخصیت ملت ایران راداشته باشد وتوجیه خود عکس هایی که ازاین خانم درحضور قبلی ایشان نیز منتشر شده بود شخصی بازوی ایشان راگرفته بود ودرحال صحبت بودند بنظر من شما درک تان ازفهم ایرانی پائین است که باچنین جوابیه ای اعلام می کنیدکه مردم درک درست نداشته اندتوجیه نامعقول کارخوبی نیست آنهم دربرابرملت بزرگ ایران

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چرت و پرت نگو

    • بدون نام

      خانم حاتمی در حقیقیت خیلی سخت که انسان بخواد علی رغم میل باطنی خود یک همچین جملاتی رو بنویسه. به عنوان یک ایرانی مایه افتخار هستید. تمدن ایران فراتر از اینست که دورویی و ریا کاری در آن جایی داشته باشد. به امید روزی که آزادانه بتوانیم عقاید خود را بیان نماییم.

    • مونا

      الهی براش بمیرم . حتما کلی تحت فشارش گذاشتن . حالا مگه چی شده؟ این همه شلوغش کردن هر کسی باید تو اظهار عقیدش آزاد باشه؟ دیوار کوتاه تر از خانم حاتمی پیدا نکردن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج