جاباما
۱۱۰۸۶۳۳
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

کیهان: بی‌شرمانه مطلب ما را تحریف کردند

مدعیان اصلاحات که یدطولایی در تحریف دارند بار دیگر دست به تحریف یکی از مطالب کیهان زده و مدعی شدند کیهان خواستار فیلتر گوگل شده است!

کیهان نوشت: مدعیان اصلاحات که یدطولایی در تحریف دارند بار دیگر دست به تحریف یکی از مطالب کیهان زده و مدعی شدند کیهان خواستار فیلتر گوگل شده است!

انکار واقعیت‌ها درباره پشت پرده فضای مجازی در جهان در حالی است که اتاق فکر و اندیشکده‌های غربی در نسخه‌نویسی‌های خود علیه ایران بارها میزان ضریب نفوذ فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داده و حتی در مواقعی به استفاده از فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی اعتراف کرده‌اند.

بازهم جریان تحریف دست‌به‌کار شد تا با دروغ‌پردازی و دوگانه‌سازی‌های کذایی آن‌هم در فضای سیاسی معطوف به انتخابات ریاست جمهوری، از نمد شیطنت رسانه‌ای برای خود کلاهی بدوزد.

بعد از انتشار یادداشتی با عنوان «انتخابات ۱۴۰۰ و شبکه‌های مجازی» در شماره پنج‌شنبه هفته گذشته روزنامه کیهان بود که برخی رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلب با تیترهایی مانند «پیشنهاد جنجالی کیهان: بهتر است «گوگل» بسته شود!»، «کیهان نگران سرچ مردم در گوگل شد» و... سعی کردند در اقدامی شیطنت‌آمیز، علیه روزنامه کیهان عقده‌گشایی کنند.

تیتر دروغ و شیطنت‌آمیز «درخواست کیهان برای بستن گوگل» که روز پنج‌شنبه، اولین‌بار از سوی یک رسانه مجازی وابسته به روزنامه شرق منتشر شد و بعد از آن با پوشش خبری پایگاه‌های اینترنتی اصلاح‌طلب همراه شد به مذاق رسانه‌های اپوزیسیون و معاند هم خوش آمد و در صفحه اول این رسانه‌ها نیز منتشر شد.

گفتنی است روزنامه کیهان در شماره پنج‌شنبه خود (۲۶ فروردین) در یادداشتی با عنوان «انتخابات ۱۴۰۰ و شبکه‌های مجازی؛ سرنخ دست کیست؟» به تاثیر فضای مجازی در انتخابات و تجارب سایر کشورها - از جمله آمریکا - پرداخته و خواستار هوشیاری مسئولان در این زمینه شده بود. این هشدار که به مذاق مدعیان اصلاحات خوش نیامده بود بصورت ادعای درخواست فیلتر گوگل تحریف شد. البته این مسئله عجیب نیست چرا که در یک فضای غبارآلود و بی‌حساب‌وکتاب می‌توان هر شایعه و ادعایی را منتشر کرد و هر دروغ شاخداری را به خورد افکار عمومی داد.

انکار این واقعیت از سوی مدعیان اصلاحات در حالی است که اتاق فکر و اندیشکده‌های غربی در نسخه‌نویسی‌های خود علیه ایران (در حوزه جنگ نرم) بارها میزان ضریب نفوذ فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داده و حتی در مواقعی به استفاده از فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی اعتراف کرده‌اند.

شاهد مثال آنکه، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در کتابی با عنوان «انتخاب‌های سخت» که بعدها پس از فتنه ۸۸ منتشر کرد، آورده است: «دولت اوباما در سال‌های بعد از انتخابات ۸۸ ایران، با صرف ده‌ها میلیون دلار بیش از پنج هزار نفر از مخالفان تهران را در سراسر دنیا آموزش داد.»

وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به حمایت‌های پشت پرده وزارت خارجه تحت امرش از اغتشاشات سال ۱۳۸۸ ایران می‌نویسد: «تیم من در وزارت خارجه در پشت‌صحنه، تماس‌های مستمری با فعالان در داخل ایران برقرار می‌کرد و با مداخله‌ای فوری توانست از توقف توییتر (Twitter) به‌خاطر تعمیرات جلوگیری کند. اگر توییتر تعطیل می‌شد تظاهرات‌کنندگان یکی از ابزارهای مهمشان برای ارتباط را از دست می‌دادند.»

شایان‌ذکر است چند روز پیش از این نیز، مدعیان اصلاحات با تحریف یکی از سرمقاله‌های روزنامه کیهان مدعی شدند: «کیهان خواستار فیلتر کلاب‌هاوس شده است!» در حالی که در مطلب مذکور، به هیچ عنوان چنین چیزی مطرح نشده بود. سوالی که در پایان می‌توان مطرح کرد این است که آیا روزنامه شرق به عنوان اولین منبع انتشار این دروغ، آیا جسارت و حریت عذرخواهی از مخاطبان خود را دارد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو مگر کی هستی.

    • بدون نام

      بی شرمانه خیلی حرف میزنی ای چی میگه اه اه اه

    • بدون نام

      حالا بی شرمانه که اصطلاح درستی نیست میشه با هموطن بهتر صحبت کرد ولی خب شما هم اگر رسانه ای هستی باید بدونیین که یکی از ویژگیهای یک پیام خوب رسا بودن و واضح بودن پیام است میشه یه جوری بنویسین که برداشت متفاوت نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج