جاباما
۱۱۰۸۶۷۳
۹۷ نظر
۵۰۱۱
۹۷ نظر
۵۰۱۱
پ

سرقت از سلامت مردم؛ به نام پاکبان به کام مدیران

خبر سرقت سهمیه واکسن کرونای پاکبان‌های آبادانی از سوی برخی مدیران شهری و اعضای شورای شهر آبادان که دیروز از سوی دانشگاه علوم پزشکی آبادان منتشر شد، واکنش‌های زیادی در پی داشت.

روزنامه جام‌جم: خبر سرقت سهمیه واکسن کرونای پاکبان‌های آبادانی از سوی برخی مدیران شهری و اعضای شورای شهر آبادان که دیروز از سوی دانشگاه علوم پزشکی آبادان منتشر شد، واکنش‌های زیادی در پی داشت.

سرقت از سلامت مردم؛ به نام پاکبان به کام مدیران

خبر این بود که تعدادی از مدیران شهری و اعضای شورای شهر آبادان با زدن ماسک در فهرست اعلامی از سوی شهرداری آبادان به جای پاکبان‌های در اولویت دریافت واکسن اقدام به واکسیناسیون کرده‌اند؛ اتفاقی که شاید در ظاهر آنقدر دور از ذهن است که باورش سخت به نظر بیاید اما دیروز این خبر از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تایید شد تا شهروندان ببینند در روزهایی که روزانه بیش از 300خانواده سیاه‌پوش می‌شوند افرادی هم هستند که حتی از سهمیه پاکبان‌هایی که با زباله‌های عفونی سروکار دارند، نمی‌گذرند!از همان ابتدای ورود واکسن خارجی و خبرهای بسیار در رابطه با اولویت‌های واکسیناسیون در ایران، نگرانی‌هایی در رابطه با چگونگی انجام واکسیناسیون عمومی به گوش می‌رسید.

اغلب این نگرانی‌ها هم معطوف به انحراف از روند واکسیناسیون بود،‌ این‌که مبادا همین معدود واکسن‌های وارد شده سر از بازار سیاه درآورد یا بدتر این‌که «از ما بهترانی» باشند که خارج از اولویت‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت واکسن بزنند. البته که در پاسخ به این نگرانی‌ها مسؤولان مدام از نظارت دقیق و درست بر روند واکسیناسیون حرف می‌زدند و از سامانه شفافیتی می‌گفتند که قرار است تمام اسامی و مشخصات افرادی که واکسن زده‌اند در آنها ثبت شود و در اختیار نهادهای نظارتی قرار گیرد.

پیش از تایید خبر تزریق واکسن به برخی مدیران شهری آبادان هم برخی شایعات از انحراف در روند واکسیناسیون به گوش می‌رسید که بسیاری آن را به مسؤولان وزارت بهداشت گوشزد کردند و البته که وزارت بهداشت منتقدان را به بی اطلاعی متهم کرد. تایید خبر استفاده از سهمیه واکسن پاکبان‌های آبادانی حساسیت‌ها را نسبت به انحراف واکسیناسیون بیشتر کرد.

پیشنهاد مجازات برای متخلفان

ماجرای استفاده از سهمیه واکسن پاکبان‌ها توسط برخی مدیران شهری و اعضای شورای شهر آبادان، باعث واکنش‌های بسیاری از سوی افکار عمومی شد؛ واکنش‌هایی که ضمن خشم‌آلود بودن، راهکارهایی را هم برای مجازات این افراد به همراه داشت. همه اینها در حالی است که هنوز اسامی این افراد هم اعلام نشده است. برخی کاربران فضای مجازی معتقدند وعده «برخوردهای لازم» از سوی مسؤولان برای این افراد به نوعی تنزل در مجازات آنها محسوب می‌شود و این رفتار باید با مجازاتی درخور همراه باشد.

سرقت از سلامت مردم؛ به نام پاکبان به کام مدیران

گشتی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد در میانه همین روزهای پرخبر هم کاربران این شبکه‌ها با به راه انداختن هشتگ‌هایی همچون «آبادان»، «پاکبان» و «گرگ در لباس میش» سعی کرده‌اند به این اتفاق واکنش نشان بدهند.

ناگفته نماند در این میان هشتگ‌هایی حاوی ناسزا هم به نوعی ترند شده‌اند که این نشان از خشم افکار عمومی نسبت به ماجرای استفاده از سهمیه واکسن پاکبان‌ها دارد. راهکارهای کاربران هم جالب توجه است.
حجم قابل توجهی از واکنش‌ها همراه با پیشنهادهایی برای مجازات این افراد است. این حجم از پیشنهاد مجازات نشان از تاثیری دارد که این اتفاق میان شهروندان داشته است. شایع‌ترین پیشنهاد و البته پرطرفدارترین آنها، تغییر جایگاه شغلی این افراد است.

بسیاری از کاربران فضای مجازی معتقدند چون این افراد واکسن کرونا زده‌اند پس باید جزو یکی از سه اولویت واجد شرایط باشند، کادر درمانی که تخصص می‌خواهد و سالمندان هم که شرایط سنی دارند و می‌ماند همین شغل شریف پاکبانی. آنها معتقدند چون حالا این افراد به نوعی در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، پس باید به جای پاکبانان شریف به جمع‌آوری پسماندهای بیمارستانی و زباله‌های عفونی بپردازند و البته از حقوق و مزایای این افراد برخوردار باشند. این پیشنهاد با فراوانی بسیاری میان کاربران فضای مجازی دست به دست می‌شود و اغلب آنها این پیشنهاد را با توضیح لزوم حفظ جایگاه و منزلت شغل شریف پاکبانی اعلام کرده‌اند.

به این مفهوم که این مجازات به معنی تنزل جایگاه شغلی پاکبانان نیست، بلکه به مفهوم این است که این افراد چند ماهی مشکلات و مصائب این افراد را تجربه کنند. پیشنهاد پرطرفدار دیگر، اعزام این افراد به بخش عفونی بیمارستان‌های آبادان است. این‌که افراد به واسطه واکسینه شدن به جای نشستن پشت صندلی پارلمان‌های شهری و شهرداری در بیمارستان‌هایی مستقر بشوند که حالا مملو از بیماران کرونایی است و هر روز با خانواده‌های عزادار و گرفتار با این بیماری روبه‌رو باشند تا شاید کمی به نتایج کاری که کرده‌اند، پی ببرند.

پیشنهادهای مجازات تخصصی‌تر هم میان گفته‌های کاربران دیده می‌شد. مثل یکی از کاربران که پیشنهاد داده بود از آنجا که زدن این واکسن می‌توانست مانع مرگ یک فرد شود باید از هر کدام از این افراد به اندازه دیه یک شخص که احتمال کشته شدنش وجود داشته، اخذ شود. نکته جالب توجه در ارتباط با تمام پیشنهادها نسبت به این اتفاق این است که کمتر کاربری با این خبر به نوعی شوخی کرده است، تجربه اتفاقات در گذشته نشان می‌دهد اولین مواجهه کاربران فضای مجازی با هر خبری به نوعی شوخی و مطایبه است.

اما این خبر به قدری باعث خشم افکار عمومی شده که حتی در راهکارهای پیشنهادی‌شان هیچ طعنه‌ای وجود ندارد و همه در انتظار یک برخورد سریع و قاطع و متناسب با این افراد نشسته‌اند. همه معتقدند آسیب چنین اتفاقی حتی بیشتر از خبرهای تکراری اختلاس و فسادهاست. آن هم در شهری که به واسطه هشت‌سال دفاع‌مقدس پر است از جانبازانی که در انتظار واکسن کرونا هستند.

به نام پاکبان به کام مدیران

در فهرست اعلام شده از سوی سازمان نظام پزشکی که به‌صورت روزانه منتشر می‌شود اعلام شده تاکنون 365هزار و 160واکسن دوز اول تزریق شده است و از این میان 102هزار و 711نفر موفق به دریافت دوز دوم هم شده‌اند. براساس این فهرست همه افراد زیرمجموعه سه گروه هستند؛ گروه اول را «کارکنان خط مقدم درمان»، گروه دوم را «سالمندان و معلولان در مراکز نگهداری» و گروه سوم را «پاکبانان دارای بیماری زمینه‌ای و مرتبط با دفع زباله‌های عفونی» تشکیل می‌دهند.

سرقت از سلامت مردم؛ به نام پاکبان به کام مدیران

دیروز اما رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اعلام کرد تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان موفق به تزریق واکسن کرونا شده‌اند! سلمان‌زاده با بیان این‌که تزریق واکسن براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد به خبرنگار تلویزیون گفت: « با توجه به این‌که پاکبانان یکی از اولویت‌های تزریق بودند و طبق فهرستی که روزانه از سوی مدیران شهرداری آبادان به مرکز بهداشت ارسال شده تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر واکسن را دریافت کرده‌اند.» آن‌طور که او گفته این افراد به‌دلیل این‌که «ماسک بر چهره» داشتند شناسایی نشدند!

خلاصه ماجرا این است که مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان با لباس پاکبان و ماسک به چهره تحت عنوان پاکبانان دارای بیماری زمینه‌ای از سهمیه پاکبانان آبادانی استفاده کردند و اقدام به واکسیناسیون کرده‌اند.

دلال‌ها به پیش

ماجرای چگونگی توزیع واکسن از همان ابتدای ورود اولین محموله واکسن اسپوتنیک آغاز شد. آرام آرام خبرهایی به بیرون درز کرد که نشان از ورود رانت‌خوارها و دلالان به این حوزه داشت. هر چند نظارت بسیار وزارت بهداشت و درمان به این حوزه کار را برای این افراد سخت‌تر کرده بود اما وقتی فهرست اولویت‌های تزریق واکسن از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام شد راه سوءاستفاده برخی‌ها هم به نوعی معلوم شد.

سرقت از سلامت مردم؛ به نام پاکبان به کام مدیران

ماه پیش یکی از کانال‌های تلگرامی خبری را منتشر کرد و حکایت از این داشت که برخی از مدیران شهری تهران به نام غسال‌های بهشت‌زهرا اقدام به واکسیناسیون کرده‌اند. استدلال این کانال هم عکس‌هایی بود که از این اتفاق منتشر شد؛ عکس‌هایی که به باور گردانندگان این کانال هیچ‌کدام غسال‌های بهشت‌زهرا نبودند.

البته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا هم در واکنش به این موضوع اعلام کرد: «فرد مورد نظر از کارمندان شهرداری منطقه ۱۲ بوده که حدود چهارپنج ماه است به صورت کاملا داوطلب حداقل سه روز در هفته در مرکز عروجیان حضور موثر و فعال دارد و گشت می‌زند.» هر چند پس از این ماجرا کسی متوجه نشد چرا شخصی که به صورت داوطلبانه سه روز در بهشت زهرا گشت می‌زند، می‌تواند واکسن بزند و غسال‌های بهشت زهرا از این ماجرا مستثنا هستنند.

هنوز این ماجرا تمام نشده بود که تجارت‌نیوز هم گزارشی منتشر کرد که از ورود واکسن به بازار سیاه ناصرخسرو حکایت داشت. ترفند تازه دلالان ناصرخسرو این‌طور بود که افراد خواهان واکسن با پرداخت 40میلیون تومان از سوی این دلالان به برخی مراکز درمانی معرفی می‌شوند تا آنجا تحت عنوان کادر درمان بتوانند واکسن بزنند! البته که این خبر از سوی مسؤولان واکنشی به همراه نداشت اما سخنگوی سازمان غذا و دارو به صورت تلویحی در توییتی این ماجرا را غیرممکن خواند. انتشار همین دو خبر البته که همان اعتماد اندک مردم وحشت‌زده را نسبت به روند توزیع واکسیناسیون متزلزل کرده بود اما تایید خبر دیروز میخ آخر بر تابوت این اعتماد بود.

اسامی متخلفان منتشر می‌شود؟

از همان ابتدای انتشار این خبر واکنش‌ها به این اتفاق آغاز شد. اغلب این واکنش‌ها اشاره به دو نکته مهم داشت؛ یکی انحراف از سند واکسیناسیون ملی مبتنی بر سامانه‌های سلامت و دیگری تخلفی که باعث ضربه به اعتماد عمومی شده است. برای پیگیری مورد دوم و آگاهی از اتفاقی که افتاده با دانشگاه علوم پزشکی آبادان و روابط عمومی این دانشگاه تماس گرفتیم.

طبق گفته‌های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، خبرهای منتشر شده درباره استفاده اعضای شورای شهر و شهرداری آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان آبادانی مربوط به گفت‌وگوی خبری گذشته است و به‌واسطه حساسیت موضوع تنها رئیس این دانشگاه می‌تواند درباره آن اظهارنظر کند.

ساسان قربانی، معاون بهداشت این دانشگاه اما در پاسخ به جام‌جم می‌گوید: «به این دلیل که دکتر سلمان‌زاده موضوع را مطرح کرده، تنها شخص او باید با رسانه‌ها گفت‌وگو کند.» به گفته او دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نظر دارد تا فهرست افرادی را که به جای پاکبانان واکسن دریافت کرده‌اند، منتشر کند. او می‌افزاید: «از دفتر وزیر و حراست وزارت با بازرسی دانشگاه تماس گرفته شده و پیگیر ماجرا هستیم. مستندات لازم جمع‌آوری شده است و وقتی قطعی شد، حتما در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.»

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان تاکید می‌کند دانشگاه علوم پزشکی آبادان به تفکیک صحیح سهمیه‌ها حساسیت زیادی نشان داده است. او به‌جام‌جم می‌گوید: «روز اولی که واکسن‌ها وارد شد اعلام کردیم که هر سهمیه مختص به چه افرادی است و ما نمی‌توانیم سهمیه‌ها را جابه‌جا کنیم. متاسفانه اتفاقاتی رخ داده اما قول می‌دهیم که امروز ماجرا را شفاف‌سازی کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماشااله به ایرون من

      پاسخ ها

      • سام

        حالا باز بگیم ایران خاک دلیران، ایران کنام شیران.

      • بدون نام

        بعد تلویزیون ازصبح تا شب فقط درمورد آمریکا میگه این خبر هارو ماست مالی میکنن

      • بدون نام

        همه سرشون به آخور اون بالا ها وصله...

      • بدون نام

        ایرانی جماعت تهش همینه

      • ناشناس

        خوبه خونشون هم بخورید تا سیر بشین

      • بدون نام

        این تنها یه مثال کوچیک از بی عدالتی هاییه که توسط همچین آدمایی در حق ما میشه . حالا ببینید توی کل کشور چه خبره ... اون جاهایی که صداش در نمیاد .

      • کارگر مظلوم

        حال ببینید این به اصطلاح مسئولان و مدیران با استفاده از سمت و جایگاه خود که چنین با جان افرادی که خالصانه برای رفاه حال مردم و همین به اصطلاح مسئولان، زندگی و جان خود را به خطر می اندازند چنین عمل شرم آور و ننگینی را انجام داده اند،از کجا معلوم که خطاهای دیگری را مرتکب نشده باشند؟؟؟

      • بدون نام

        خبری از شهردار اهواز نیست
        که واکسن زده

      • بدون نام

        مثل اینکه خبرندارین تمام مسئولین و خانواده هاشون از بهترین نوعش تا حالا زدن.. اینا هم روش.

      • بدون نام

        باقی واکسن ها رو حالا پس خبر ندارید دارن به کیااااا میزنن...

    • حبیب علوی

      حداقل کاری که باید کرد ورود دادستان به این موضوع وبرکناری از شغل هایشان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی اسم هاشون هم نگفتن تا الان و نخواهند گفت کجای کاری!

      • بدون نام

        نمیمتونن اینکار کنن اونوقت اینا هم میرم بقیه رووووو که به اوناهم واکسن زدن رو لو میدن پس همینجا قائله رو مختومه میکنن اسمی هم از کسی نمیره

    • بدون نام

      با این اوضاع که مملکت پیش میره آینده خطرناکی در پیش داریم،

      پاسخ ها

      • میتی از مشد

        الان هم بالاتر از خطریم

      • بدون نام

        الان ینی در شرایط غیر خطری هستیم؟؟!!

    • بدون نام

      اول هر جا خواستید واکسن بزنید مدیران و مسئولان بزنند بعد مردم عادی شاید فرجی شد یک نفر از مسولان کرونا گرفت و مردم اینطوری از دستشان خلاص شدن کاری که نمی کنند بود ونبودشان فرقی ندارد دروغ هم که حناق نیست

    • جمشیدی

      همشون اخراج و سلب مسولیت باید بشن بدون معطلی

      پاسخ ها

      • چاروکش

        حقوق گرفتنشان‌همینه‌جدول‌حل‌کونا‌توشهرداری‌بیشتر‌جدول‌شورا‌هست‌فقط اخراج

      • بدون نام

        باشه
        باش تا بشن

    • بدون نام

      در تمام دنیا وقتی در زدن واکسن سو استفاده میشه اولین اقدام استعفا و بعد مجازات درخوره . اما این ها انقدر .... و ........ هستن که نه تنها استعفا نداده اند بلکه از مجازاتشان هم خبری نیست

      پاسخ ها

      • مسعود

        تازه شهردار محترم ابادان با کمال وقاحت کلیپ میزاره و توجیح هم میکنه که خودشون گفتن اول شما و امام جمعه بزنین

    • بدون نام

      این افراد انسان نیستند.باید برخورد جدی اعمال شود

    • بدون نام

      چرا باید کار به اینجا بکشه اصلا

    • بدون نام

      مثل همه کشورا یکسال شد واکسینه میکردین

    • بدون نام

      مدیرو مسئول نجومی بگیر همین اند مثل فیلم تایتانیک پول میدن سوار قایق زنا بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از اول هم همینه هبچ حقی به حقدار نرسیده

    • بدون نام

      از اول به نام مردم به کام اینها بوده

    • بدون نام

      بعضیها برابرترن.(کتاب قلعه حیوانات)

    • ذوالفقاری

      تایتانیک که غرق شد چند نفر با ترفند ایی خود را خانم جا زدن تا سوار قایق بشن

    • جواد

      جالبه اینها امون کسانی هستند که خود را همیشه دلسوز مردم و مدافع پاکبانان معرفی میکنن . افسووووس همشون باید از کار بر کنار بشن

    • فانوس

      عرضه توزیع 4تا دونه واکسن رو ندارن ...

    • بدون نام

      در اینجا بخش خصوصی شدن همه کاره برای واکسن هم ورود کردند و دولت اعلام کرد که بخش خصوصی هم میتونه وارد کنه حالا چی خدا میدونه راه برای خیانت بازه خصوصیها همان نور چشمیها هستند دولت چکاره هست تو این مملکت همه چی خصوصی پس دولت میخوایم چکار

    • بدون نام

      فقط آبروریزی کنید

    • بدون نام

      باسلام
      ااعضاشورای شهر و مدیران شهرداری با لباس پاکبان واکسن نزدند .
      فقط با ماسک رفتن واکسن زدند.
      وآنهم محال است که مسؤلین بهداشت آنها را نشناخته باشند
      مصیبت عظمی این که خود شهر دار هم واکسن زده .

      پاسخ ها

      • دین و اخلاق

        مثل جن و بسم الله !

    • بدون نام

      ... شما اول واکسن خودتان بزنین که صدرصد تزریق کردین پس مردم سیاه کنید.

    • بدون نام

      دوتا رئیس جمهور معرفی کنید یک خصوصی دو عمومی مردم را با این خصوصی بازیها بیچاره کردین همه ی پای خصوصیها وسطه مردم دولتی که مسعولیتهاشو به گردن خصوصی سازیهای بچاپ میندازه نمیخواهند ایران ازاد شده اسیر دست خصوصی سازیهای بچاپ بی مسعولیت

    • نیلوفر

      باید اون شهردار که واکسن رو زده بفرستن تا زمان واکسیناسیون عمومی توی بخش کرونا به بیماران خدمت کنه و زیردست پرستارا باشه

    • میر

      گفتن میزنیم اگه متوجه نشدن چه بعتر اگه شدن هم طبق معمول صورت مساله رو پاک میکنند

    • نامnaser

      ای کاش فقط سلامت بودهمه چی روازماگرفتن جوانی ودل خوش وعمرو...

    • بدون نام

      دزدی مدیران کار جدیدی نیست ...

    • جهان

      اینهارابرده اند دفترشهردارتهدید شده اند که اگر واکسن شما زدید اخراج میشوید من هم ازاین تهدیدها شده ام باهمه این افراد برخورد بشه واخراج کنیدتادرس عبرتی اگربرای بقیه بشه

    • بدون نام

      قبلا با مدیر ومعاون منطقه یک برخورد داشته ام انسانهای بی وجدانی هستند.

    • احمدی

      بهترین مجازات اولا معرفی افرادومسئولینی که واکسن زدندبه مردم

      دوماچنانچه احدی ازپاکبانهای شریف به کرونامبتلا شدن وخدای ناکرده فوت کنن افرادخاطی بعنوان قتل غیرعمدمحاکمه ورضایت شخص مبتلا یافوتی راجلب نمایند..احمدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقان

      • حر

        مجازات ؟
        خیلی خوش خیالید

    • سید

      تازه به غیر از آبادان شهرستان علی آباد کتول از توابع گرگان هم مسعولین هم کار رو انجام دادند در ضمن چرا از خوده وزرات بهداشت مرکز تهران تعدادی ناظر برای واکسن زدن پاکبانها فرستاده نشده بود شما که خود میدانید در کل شهرداریها وشوارهای کشورمان همیشه مسعولین تخلف وسودجو وفرصت طلب هستند چرا باید این انگلهای فرصت طلب رو بدون ناظر اقدام کردید همه میدانیم که در این دولت اکثر مسعولین فرصت طلب و سودجو ومتخلف هستند باید خوده سپاه ماموریتو عهده دار میشد ما به سپاه از همه بیشتر اعتماد داریم بایدسپاه وارد میشد

      پاسخ ها

      • ح

        ناچاریم از بی کسی به لیبی بگیم کشور دوست و ....

    • بدون نام

      داخل ایران تا بوده همین بوده بعد از انجام توجیح شرعی میکنندخخخخخخ

    • ساشا

      این یه نمونه کوچیکش بود ...

    • بدون نام

      هميشه همينجوري بوده تا ياد دارم همينطور پارتي بازي و دزدي و كم كاري بوده كه بوده

    • بدون نام

      ... چی سر جاشه که این باشه

    • بدون نام

      همه جور دزدی مسئولین از حق ملت شنیده بودیم دزدیدن واکسن پاکبان ها واقعا شرم آور و آخر نامردی هس

    • بدون نام

      مگه میشه مگه داریم اسامی اعلام شده روپس چطوری تشخیص میدهندبدون کارت ملی شناسایی میشن کسی که واکسن روتوزیع کرده حتما پولی گرفته وگرنه شدنی نیست اخراج ازپست دولتی بهترین مجازات

    • حسن‌احمدی

      همشون اخراج سلب مسئولیت بشن ودوسال‌‌بدون‌حقوق‌محل‌خودشان‌پارکبانی‌کنن

    • شهید عدالت

      واکسن آشغال رو کی میزنه ؟

    • بي نام

      .... بايد بهشون گفت يه نارنجك به خودتون ببندين و شجاعانه خودتونو بكشيد تا دنيا از دست شماها خلاص بشه.
      واقعا قوه قضاييه بايد ورود كنه و خيلي جدي برخورد كنه وگرنه حالاحالاها و اكسن به مردم عادي نخواهد رسيد

    • هم صدا

      آفرین به این مسئولین ولی به نظرمن جای پاکبانان رو با مسئولین آبادان عوض کنین ومسئولینی که این کار ناشایست رومرتکب شدن تا آخر عمرپاکبان باقی بمونن

    • سعید

      برای اینکه چندصباحی بیشتر زندگی کنندومردم را بچاپند چه دست وپایی میزنند قشنگ واضح است شهردار داره دروغ سر هم میکنه تو فیلم.؟؟؟؟؟چرا آخه؟؟؟؟

    • سعید

      به خدا باید یک ماه بزارندشون رفتگری

    • بدون نام

      حالا اگه رقصیده بودن حتما سریع بر کنار میشدن

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        بخدا آره.

    • بدون نام

      با سلام واحترام من بچه آبادان هستم در زمان‌جنگ که همه در شهر ها در پاییز از آسمان برایشان خداوند منان برحمت الهی باران می بارید ولی در شهر من گلوله باران می بارید ومحاصره آبادان تا سال ۱۳۶۰ تا آزاد سازی آبادان توسط لشکر ۷۷ خراسان ودر عملیات ثامن ائمه در آبادان بودم به همان می گم که کوی ذالفقاری آخر آسفالت وهمینطور سلویچ آبادان که نگذاشتیم عراقی ها بیایند آبادان ما حدودا ۲۰۰ الی ۳۰۰نفربودیم در این منطقه بودیم که بیش تر بچه ها یا شهید شدن یا مجروح ولی هیچ وقت نشد حق دیگران را حتی آب خوردن که بسیار کمیاب شده بود خورده باشیم خودمان نمی خوردیم ولی به پیر مردان وپیر زنان که نتوانستن از آبادان بروند بیرون به آنها می دادیم ولی من از طرف خودم که یک مصدوم شیمیایی هستم از تمام پاکبانان عزیز وهمشهری خودم باید طلب معذرت خواهی کنیم البته من دیگر آبادان نیستم و هنوز هم واکسن نزدم که شهرمان چه بود وچه شد خدا بزرگ درود بر شهیدان راه حق

    • بدون نام

      ننگ و نفرین برشان.پاکبان ها زحمتکش ترین و محترم ترین قشر ند

    • بدون نام

      مملکت شده دزد بازار

    • بدون نام

      مامردم عادی عادت داریم به این حق خوریهاوظلم ها اخه مدیرهای مملکت ماهمیشه دررفاهن

    • بدون نام

      ... خجالت از خانواده خودتون یکشید شما مایه ننگ خوزستان هستید اقای رییسی صلابت قوه قضاییه رو نشون بدید لطفا

    • بدون نام

      بازم ملت منتظر برخورد قاطع و جدی مثل همیشه باشند!

      پاسخ ها

      • حر

        بازم ملت منتظر برخورد جدی هستند؟

    • بدون نام

      اولی که دست درازی به بیت لمال کرد دستشو قطع کرده بودن روی همه باز نمیشد

    • بدون نام

      از فردا سمت جدید بهشون میدند و مقام وحقوقشون بیشتر میرد بالا

    • @

      امروز تو اخبار گفته شد این‌مطلب آخرشم گفتن‌که پاکبانان گفتن‌ما از زدن‌واکسن‌میترسیم.
      یه جوری باید قضیه رو ماست مالی کنن‌دیگه.

    • بدون نام

      هر دم از این باغ بری میرسد !!!!!!

    • بی نام نامدار

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      راستی خیلی وقته دیگه از امریکا و انگلیس راجع به کرونا اخبار پخش نمیکنید بالاخره کرونا شکستشون داد یا کرونا رو شکست دادن ما که پیروز شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اگه مسولین طرفدارحق هستنداین افرادازخدمت محروم کنندوجریمه دیه کامل

    • بدون نام

      آقا خیلی بی انصاف هستید مسیولان کشور ما همه خانواده های ش...هیدن به گردن همه ما حق دارن اول باید واکسن و هر چیز دیگه برای اونا باشه....!!!!!!!

    • اﺭاﻛﻲ

      ﺑﺒﻴﻦ اﻳﻨﺠﺎاﻳﺮاﻧﻪﻳﻌﻨﻲ ﻓﻘﻄﺧﻮﺩﺕ ﺩﻳﮕﺮاﻥاﺻﻼﻣﻬﻢﻧﻴﺴﺘﻨﺪ

    • بدون نام

      اگر قرارباشد هر مسول متخلف برکنار بشه باید هفتاد میلیون انسان به دار آویخته بشه

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        گرحکم شود که مست گیرند.
        درشهر هرآنچه هست گیرند.

    • notron

      اگه این کار رو نمیکردن جای تعجب داشت.

    • بدون نام

      بخوربخوره

    • بدون نام

      تمام دنیا اول مردم برایشان مهم ست درکشورمااول مسولیت اهمیت دارندبعدمردم*

    • نا امید

      خجالت کشیدم اسمی بگم که مخاطبین بدونند من ایرانی هستم نا گفته ها دوستان گفتند من به همین بسنده میکنم هر چه بگنند نمکش مبزنند وای بع روزی که بگندد نمک

    • بدون نام

      ایران شکوه جاویدان !!

    • ماردین منصوری

      خیلی بده کرونا اینگلیس اومده موازبه خودتون باشین

    • محمد

      ....چجور دلتون اومد اخه

    • بدون نام

      این مدیران بی رحم و بی لیاقت باید از پست سازمانی اخراج شوند. چون زمینه اختلاس را دارند.

    • بدون نام

      هر کجا جز ایران بود تا زمانی که زنده بودن از کار اخراج شون میکردن

    • بدون نام

      انقدر تنگ نظر نباشیم ، دیدند که واکسن
      کسی نیست بزنه ، دادن به کسانیکه در
      نزدیکی بودند ، تجربه نداشتند ، مدیران
      را بی جرات نکنیم .

    • فقط خدا

      مرگ وزندگی دست خداست شاید آنهای واکسن زدن زودتر از دنیا برن

    • بدون نام

      خدایا ما رو کجا به دنیا اوردی ...

    • حسین

      کار از دست بنده اش خارج شده خدایا خودت درستشون بکن

    • بدون نام

      این مسولینو خدا لعنتشون بکنه

    • بدون نام

      اینها همه هخمدستن،اگه یکی رو برکنارکنن،یااینکه برخوردی کنن،بقیه رو لو میده،یاداحمدی نژاد ميفتم ،،،،،بگم بگم

    • قاسم مرادی

      زشت ترین کاری که یک مدیر وشهر دار وشورای شهر کردن پس از خجالت باید آب بشن و شدید ترین برخورد برای اینکه درس عبرت بشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج