جاباما
۱۱۰۸۶۹۱
۱۲۴ نظر
۵۰۱۳
۱۲۴ نظر
۵۰۱۳
پ

سازمان بورس: کمک بی‌نظیری به دولت کردیم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که بازار سرمایه در سال گذشته کمک بی‌نظیری در زمینه تامین مالی به دولت کرد، گفت: اگر بازار سرمایه نبود دولت ناچار به افزایش پایه پولی می‌شد. بازار سرمایه دولت را از مصیبت بزرگ تورم نجات داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که بازار سرمایه در سال گذشته کمک بی‌نظیری در زمینه تامین مالی به دولت کرد، گفت: اگر بازار سرمایه نبود دولت ناچار به افزایش پایه پولی می‌شد. بازار سرمایه دولت را از مصیبت بزرگ تورم نجات داد.

سازمان بورس: کمک بی‌نظیری به دولت کردیم

محمدعلی دهقان دهنوی در گفت‌وگویی با عنوان «توسعه بازار از طریق بازار» در «کلاب‌هاوس» با بیان این که بازار سرمایه طی سال گذشته با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود، اظهار کرد: بازار سرمایه از یک بازار محدود به یک موضوع ملی و با اهمیت در همه عرصه‌ها تبدیل شده است و یکی از دلایل آن حضور گسترده مردم در این بازار است.

وی ادامه داد: تعداد سهام‌داران در سال گذشته به‌شدت افزایش یافت که مقارن شد با حضور سهام‌داران عدالت در بازار و این موضوع باعث حضور ۵۷ میلیون کد سهام‌داری در بازار شد.

تامین مالی ۶۸۰هزار میلیارد تومانی کشور از بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه از تامین مالی ۶۸۰هزار میلیارد تومانی کشور از بازار سرمایه خبر داد و گفت: بازار سرمایه به نقطه‌ای رسیده است که در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور باید در نظر گرفته شود.

دهقان ادامه داد: رویکرد جدیدی که در بازار دنبال می‌شود این است که برای توسعه بازار از پتانسیل‌های عظیم داخل بازار استفاده شود. برداشتن مانع انتشار اوراق توسط هلدینگ‌ها و استفاده از ظرفیت بازار بدهی نیز در این راستا است.

وی در مورد حجم انتشار اوراق در سال گذشته توضیح داد: در سال گذشته ۲۲۰هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه منتشر شد که حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان آن متعلق به دولت و ۳۶هزار میلیارد تومان آن مربوط به اوراق شرکت‌ها بود. در واقع انتشار اوراق بدهی شرکت‌ها ۴۰۰ درصد و اوراق دولت صد درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این که باید بازارسازی برای تقاضای اوراق داشته باشیم، گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت یکی از مهم‌ترین این ابزارها است.

وظیفه سازمان بورس دفاع از حقوق سهام‌داران است

دهقان در ادامه در مورد قیمتگذاری دستوری اظهار کرد: حقوق سهام‌داران فعالیت اقتصادی شرکت‌هاست و کسی حق ندارد با قیمتگذاری دستوری حقوق سهام‌داران را به جیب دلالان بریزد.

وی تاکید کرد: وظیفه سازمان دفاع از حقوق سهام‌داران است و برای این موضوع به کسی وام‌دار نیستیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که بازار سرمایه باید پارامترهایی ازجمله نقدشوندگی، کارایی و شفافیت را داشته باشد، اظهار کرد: کسی ادعا نمی‌کند بازار سرمایه در این زیرساخت‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد. برای مثال فعالیت بازارگردان‌ها در سال گذشته به دلیل شرایط بازار توسعه یافت اما فعالیت آنها آن طور که باید و شاید شکل نگرفت.

دهقان با اشاره به دامنه نوسان اظهار کرد: از نظر من بازار خوب بازاری است که یا دامنه نوسان نداشته باشد یا دامنه آن گسترده باشد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر فرهنگ سرمایه‌داری و مدیریت ریسک باید بین سهام‌داران رواج یابد.

بازنگری دستورالعمل مجوزهای کارگزاری

وی در ادامه با بیان این که یکی از اهداف سازمان تسهیل صدور مجوزها و توسعه نهادهای مالی است، عنوان کرد: دستورالعمل کارگزاری‌ها نیاز به بازنگری دارد و به محض بازنگری مجوزها صادر خواهد شد.

آخرین وضعیت تشکیل کانون سهام‌داران خرد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه در مورد آخرین وضعیت تشکیل کانون سهام‌داران خرد نیز توضیح داد: تشکیل کانون سهام‌داران خرد یکی از برنامه‌های من بود که به شورای عالی بورس ارائه کردم. به نظر من سهام‌داران حقیقی به تریبونی احتیاج دارند که خواسته‌های خود را به سازمان منتقل کنند.

دهقان ادامه داد: اقدامات اولیه انجام شده و قرار است هیات امنایی برای تاسیس کانون ایجاد شود. در این راستا از مقامات مختلف از جمله رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس، سازمان بازرسی کل کشور و معاون اول رئیس‌جمهوری درخواست کردیم که نماینده خود را برای تشکیل کانون معرفی کنند.

بازار سرمایه کشور را از مصیبت تورم نجات داد

وی با بیان این که انتظار سازمان از دولت، مسئولیت‌پذیری است، اظهار کرد: کمک بازار سرمایه به دولت در زمینه تامین مالی بی‌نظیر بود. اگر بازار سرمایه نبود منابع باید از طریق افزایش پایه پولی تامین می‌شد و در واقع بازار سرمایه کشور را از مصیبت تورم نجات داد.

پیگیری تزریق پول از صندوق توسعه ملی به بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد مصوبه تزریق پول از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار گفت: این خبر اثر مثبتی روی بازار گذاشت اما تاثیر منفی انجام‌نشدن آن ۱۰برابر تاثیر مثبت آن بود. باید به این قول عمل شود. آقای نوبخت قول‌های خوبی در این راستا داده است و مبالغ قابل توجهی در حال پیگیری است.

نرخ بهره بانکی باید کنترل شود

دهقان در ادامه درباره نرخ بهره بانکی گفت: نرخ بهره بانکی جریان نقدینگی بین بازارهای مالی را تنظیم می‌کند و بالارفتن نرخ برای هر دو بازار سرمایه و بازار پولی سم است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه‌ای که ارائه شد نرخ بهره بلندمدت باید ۱۸ درصد باشد و نمی‌توان انتظار داشت که نرخ بهره بین بانکی ۲۰درصد باشد. همه بانک‌ها موظف هستند این نرخ بهره را رعایت کنند.

انتشار ۲۴هزار میلیارد تومان اوراق

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره انتشار ۲۴هزار میلیارد تومان اوراق توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری گفت: این که شرکت‌ها چه سهمی بخرند را ما تعیین نمی‌کنیم. سازمان فقط بر این نظارت می‌کند که پول حتما صرف خرید سهام از بازار سرمایه شود.

دهقان با تاکید بر این که بیش‌واکنشی بازار سرمایه نسبت به اتفاقاتی که در آینده ممکن است رخ دهد زیاد است، اظهار کرد: سهام‌داران باید یاد بگیرند نسبت به تحولات بیش از حد واکنش نشان ندهند. اگر نگاه سهام‌دار بلندمدت باشد و سهم‌هایی که انتخاب می‌کند ارزنده باشد، نباید از تحولات نگرانی داشته باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره مالیات نقل و انتقال سهام اظهار کرد: مالیاتی که از این طریق کسب می‌شود باید در اختیار صندوق تثبیت بازار یا صندوق توسعه بازار و در اختیار بازار قرار بگیرد. مالیات تعهدی شرکت‌ها در ۹ ماه ابتدای سال گذشته ۲۸هزار میلیارد تومان بوده و مجموع این مالیات‌ها یک چهارم مالیاتی است که در سال ۱۳۹۹ توسط دولت اخذ شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      پول مردم رو خوردید، حالا میگید نجاتمون دادین؟!
      تمام تورم سال قبل به دلیل سودهای بورس بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با دزدی زدن جیب مردم

      • بدون نام

        با دروغ گویی و دزدی نمی شود مملکت اداره کرد اگر بشود پس نیازی به رییس جمهور و دولت نیست چون نه تنها نفعی برای مردم ندارد دست شان نیز در جیب مردم است

      • بدون نام

        این همه از غرب بد میگن در تاریخشون سابقه نداشته کاری که اینا با مردم پارسال کردن اونا هم کرده باشن

      • بدون نام

        کمک بی نظیر اسمش کلاهبرداری

      • بدون نام

        همشون باید دادگاهی بشن تازه اومده مصاحبه هم میکنه خجالت آوره

      • بدون نام

        چرا هیچ کدوم از کسانی که در بورس سرمایه گذاری کردن، نمی گن ما هم بد کردیم و بدون علم به بازاری وارد شدیم که اطلاعاتی پیرامونش نداشتیم!!!

      • حسینی

        جیب ملت رو خالی کردید تا برای دولت پول تامین کنید !!!!!!!
        یعنی الان باید خیلی ارام و بی سر وصدا سرتون رو بزارید زمین و بمیرید

      • بدون نام

        ... .سرمایه ما رو نابود کردی کمک به دولت .

      • بدون نام

        از مصیبت تورم نجات داد؟یعنی سال پیش و الان تورم نداریم یا کاهش پیدا کرده؟عجب

      • بدون نام

        کمک بی نظیر به دولت با پول زحمت جدایی وطلاق بدبختی قشر متوسط

      • بدون نام

        کاربر ۱۱:۰۹ من شغلم همین کار بود تا پارسال، علم و تجربه هم دارم، این دزدی بود از جیب مردم، افت بورس و شاخص طبیعیه ولی رکب زدن به مردم طبیعی نیست

      • بدون نام

        واگذار ت کردیم به خدا

      • ماوشما

        بورس فقط یک نمونه است به عدم اعتمادبه سرمایه گذاری درایران چه خارجی وچه داخلی.سرمابه ات رامی خورندمانندگربه ایکه بچه اش راازدوست داشتن میخورد.

      • مهدی منتقد

        هم جیب مردم رو تو بورس زدند، هم با سوء مدیریت قیمت کالاها رو چند برابر کردند. حالا برای هم نوشابه باز می کنند
        واقعا کجا داریم زندگی می کنیم؟؟؟

      • بدون نام

        این دو ماه نیست اومده مدیر قبلی رو بخاطر سو مدیریت مثلا تغییرش دادن بعد این داره از کار کل بورس و قالیباف قبل دفاع میکنه خخ

      • مسلم

        خجالت بکشید مسئولین بی عرضه مردم رو غارت کردین

    • بدون نام

      وقتی از جیب سهامدار بدبخت خرد حقیقی میدزدین معلومه که کی اقتصاد مملکت و نجات داده .

      پاسخ ها

      • فرخ انتظار

        از جیب مردم دزدید دادید به دولت خجالت بکشید دیگه بسته خسته شدیم از این همه ریاکاری

      • ماوشما

        ازقدیم گفتند بترسیدازکسانیکه ازخدانمی ترسند. مردم داباپرکردن جیب خودبخاک سیاه نشاندندوبعدمیگویندبامال حرام دولت رانجات دادیم به همه حقوق حرام میدهندبعدمیگویندچراخداونددعایمان راقبول نمی کند.هرلقمه حرام درشکم باشدتا چهل روزبرکت نازل نمی شوددعاقبول نمی گردد.

      • بدون نام

        دست گدایی دراز میکردین بهتر ازدزدین سرمایه مون بود

      • بدون نام

        از جیب مردم

      • حسین

        اینا چرا اینهمه پرو هستن وایییی

      • بدون نام

        کلاه برداری دزدی کردید جیب مردمو خالی کردید حالا یه چیزیم طلب کارید .....

    • آزاده جانباز

      ماشالله مسئولین کشور ما یکی از دیگری نابغه تر و دلسوزترند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه راحت میگه، جیب مردم را به نفع دولت تدبیر و امید خالی کردیم.واقعا که.

    • بدون نام

      مگر تورم را نميبينيد !! اين يعني هم جيب مردم و تو بورس زديد و مردم و متحمل تورم كرديد اسم اين كمك نيست ...!!!!!!!!!

    • بدون نام

      با ضرر مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالله سرطان بشه تمام وجودشون بگیره

    • بدون نام

      چقدر پررواند اینا

    • بدون نام

      دست.تو‌جیب‌مردم‌نژادداد‌بورس‌که‌مردم‌بدبخت‌کرد

    • بدون نام

      به مردم میگفتین قرار جیبشون رو بزنید

    • بدون نام

      پول اونا رو با بد بخت کردن ما و خون ما تامین کردین ؟؟براتون متاسفم چرا این بورس رو درستش نمیکنین که ما بدبخت شده ها چمدونمون رو ببندیم

    • مهدی

      بله
      صد نفر از رفقاتونم صد میلیاردشون شد هزار میلیارد

      پاسخ ها

      • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

        خجالتم که نمیکشید

    • بدون نام

      اونایی که تابستون فروختن رفتن ارز دیجیتال عقل داشتند

    • بدون نام

      فردا روزي كه مردم بورس روي سرت خراب كردن اون موقع متوجه ميشوي ...!!!!!!!!!

    • بی نام

      دزدی از جیب ملت خوشحالی داره؟؟؟!!!

    • بدون نام

      دقيقا بگيد كدوم مردم را از كدام كشورها نجات داديد؟؟؟؟!!!!
      به گفته هاي خودت 57 ميليون كد بورسي داريد اين يعني 57 ميليون را بدبخت كرديد ...!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بی نام بی نام

        بابادقت کنیداشون فرمایش کردن که دولت رانجات دادند.نه مردم را.

    • بدون نام

      بیشترین پولی که میارید تو بورس نباید از دو میلیون بیشتر باشه

    • بدون نام

      خدا لعنت تون کنه من تموم سرمایه ام رو از دست دادم خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      57 ميليون كد بورسي بيچاره شدند دقيقا بگيد كي رو نجات داديد بغير از 57 ميليون مردم؟

    • کاسکو

      از جیب مردم وما به کیسه آقا واقازادها دادید
      افتخار میکنید

    • بدون نام

      حقوق رياست بورس و ميگيري و نوش جان ميكني كه مرثيه سرايي كني ؟؟؟

    • بدون نام

      با پول ما

      پاسخ ها

      • علی

        دیگه خیلی روداری

    • بدون نام

      چقدر رو میخواد این حرف. بفرمایید از جیب مردم دزدی کردین

    • علی

      بله کمک بزرگی کردین !! جیب ملت رو زدین و دادین به دولت ! آفرین بر شما ....

    • بدون نام

      چندتا از بچه های ما همه سرمابشون را به اعتماد رییس جمهور به بورس بردن وحالا بدبخت وببچاره کنج خونه نشستن ...

    • ع،ر

      ....‌دزدی‌از‌مردم‌را‌خدمت‌‌به‌
      حساب‌می‌اورید

    • محمود

      یک اعتراف آشکار .

    • ع،ر

      جیب‌مردم‌را‌نزنید ...

    • یه ایرونی

      مردم ساده دلی که دروغ های روحانی رو باور کردن و با وجود اینکه کار کرد دولت رو دیده بودن دوباره انتخابش کردن و بدون هیچ تجربه ای وارد بازار سهام شدن حقشون هست سرشان کلاه بره چون خودشون اجازه دادن . یه کم عقل رو توی چیزی به کار ببری بهتره

    • بدون نام

      با پول مردم بدبخت دولت را نجات دادید شرم بر شما باد که زندگی خیلیا را به نابودی کشاندید

    • بدون نام

      کسانی که طرح منفی ۲درصدی راکردندکاملااگاهانه بودونمیخواستنداموال منقول وِغیرمنقول سهام داران را برای بدهی بیشتربه اقایان ظبط کنندچون درقیمت نجوی فروختندبایدبامنفی ۲ جمع میکنندزیاده ازحدشک برانگیزنباشد

    • محمد حیدری

      مردم فریب وعده های مسیولین رو در رابطه با بورس خوردن

    • بدون نام

      هر چه زودتر خود سهامداران بايد اقدام كنند بقول معروف كس نخارد پشت من جز انگشت دست من

    • بدون نام

      کوفتتون بشه

    • بدون نام

      دزدي از 57 ميليون سهامدار كرد در تاريخ سابقه نداشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت تدبير و اميد

    • بدون نام

      از بورس استفاده كرديد عيب نداره ولي نبايد بعدش بورس و رها ميكرديد و بايد حمايت ها رو ادامه ميداديد

    • بدون نام

      دولتمردان ، تاسف ، تاسف

    • بدون نام

      اداره کردن کشور با اخاذی زورکی از مردم وپولهای حرام نتیجه اش این میشه که مردم می‌گویند ما در انتخابات رای نمی‌دهیم

    • بدون نام

      خب راست میگه دیگه. به جیب خودشون کمک بی نظیر کردن:))))

    • بدون نام

      فردا اولين كار سهامداران اين است كه جنابعالي را از پشت ميزت بكشن پايين شما بجاي راهكار خاطره تعريف ميكني

    • بدون نام

      دولت تدبير و اميد خوب تدبيري كرد ..!!! و اميدي ايجاد كرد !!!!

    • بدون نام

      وسرمایه مردم رو نابود کردید.خدا تابودتون کنه

    • بی نام

      ... میدونی زندگی و سرمایه چند میلیون آدمو نابود کردید؟؟؟ الان داری دقیقا به چی افتخار میکنی ....

    • بدون نام

      فريب 57 ميليون سهامدار جز جنايات اقتصادي است نه افتخارات ملي

    • لیدا

      امام زمان ازتون نگذره
      ان شاالله امیدتون ناامید بشه
      خدا کنه طلا تو دستتون بشه خاک
      خدا ازتون نگذره
      حرومتون باشه
      بچاپ تمام سرمایه م دود شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ب جان خودم تا همین الان میخواستم برم رای بدم ولی الان چشمهای روحانی رو که گفت پولاتون بیارید تو بورس یادم میاد دیگه ............

    • بدون نام

      از جیب مردم کمک کردید اه مردم الهی همتونو بگیره

    • بدون نام

      بله با پول مردم
      انشالله حرومتون بشه خدا ازتون نگذره
      آخرتی هم هست

    • راببن

      تو روز روشن جیب و مال مردم رو زدن با افنخار هم میان اعلام میکنند.....

    • بدون نام

      با پول مردم لعنتیا

    • بدون نام

      بله ازراه کلاه گذاشتن سرمردم

    • بدون نام

      از کیسه خلیفه بخشیدین

    • mksh

      شما کمکی نکردید بلکه مثل همیشه دست در جیب مردم کردید واندک سرمابه مردم بیچاره را به باد دادید

    • بدون نام

      پول مردم رو بالا کشیدید
      حالا میایید افتخار میکنید
      منت هم میذارید سر مردم
      خیلی رو دارید بخدا
      دیگه حداقل نمک رو زخم مردم نپاشید و لالمونی بگیرید.
      من و خانوادم و هرکی که میشناسم دیگه رای نمیدیم و از اساس دیگه هیچکدومتون رو قبول نداریم

    • علی

      راست میگی دولت نجات پیدا کردش ولی مردم بیچاره که با خون و جگر چندرقاس پول جمع کرده بودند و اوردن تو بورس رو به خاک سیاه نشوندین،خدا ازتون نگذره ...

    • بدون نام

      بله کاملا آگاهیم وبدانید که در این راه تنهانبودید بلکه بانک مرکزی و خودروسازان هم گام به گام با همکاری جنابعالی پدر صاحب بچه مردم را درآوردید...نمیدانم آیا خالی کردن جیب مردم و پر کردن جیب دولت آیا نتیجه ای هم داد ؟ ...

    • بدون نام

      برید بمیرید

    • بدون نام

      با،هدف گفتید،دلار سکه جای سرمایه گزاری،نیست،اما بورس جای سرمایه گذاری،پالایش،زیر ارزش واقعی فروخته شده،سودی نداشته،اصل پول ۳۰درصد کم شده،

    • بدون نام

      البته باپول ملت.

    • بي نام

      تقصير خودتان است كه به حرف هاي اينها هنوز اعتماد داريد، يك ذره فكر ميكرديدمي فهميديد كه با اين زبون شيرين دارند كلك مي زنند

    • بدون نام

      دستت درد نکنه خسته نباشی از پول کی ؟؟؟از کیسه خلیفه؟؟؟ اینقدر بخشننده ای از اموال خودت کمک کن!!

    • علی

      شبونه بریزید خونه ها رو هم خالی کنید.
      کسر بودجه حل شود.

    • بدون نام

      تمام پول های ما رو دزدید ..بعدش میایید میگید کمک به دولت کردیم ...به جای اینکه دولت بیاد به مردم کمک کنه . جیب مردم خالی میکنه

    • رویا

      کار دنیا برعکس شده؟ جیب مردم بدبخت رو زدین به کی کمک کردین؟؟؟؟
      به خودتون افتخارم میکنین؟؟؟ شریک دزد و رفیق قافله!!!!

    • علی

      ارزش اسمی سهام پالایش رادولت ده هزارتومن تعیین وبه من داد.وامروز ارزش این سهام بیشترازهفت هزارتومان نمیره اگراین کلاهبرداری نیست اسمش چیه؟

    • بدون نام

      بااین کار دولت تورم کنترل شد گوشت از کیلویی ۱۵۰ هزارتومان شد ۲۰۰۰۰ تومان ،مرغ کیلویی ۵۰۰۰ تومان ،برنج ایرانی شد کیلویی ۲۰۰۰ تومان ، طلا شد گرمی ۱۰۰۰۰۰ تومان ،همه چیز برگشت به پایان سال ۹۴ ،یک چیز یادم رفت حقوقها ۱۰۰۰ درصد افزایش پیدا کردند
      بروید خوش باشید ،لذت ببرید از دنیا ،حیف که آخر عمری این طوری شد ما که پیر شدیم نمی توانیم تا سرکوچه برویم حیف صدحیف همه چیز گل وبلبل شده . ...

    • بدون نام

      خراب کردن آه مردم گریبانگیرتان میشود

    • بدون نام

      سخنگو دولت چند روز پیش گفت دولت دربورس کیسه ندوخته اما شما می گویید بخشی از تأمین هزینه مالی دولت از بورس بوده تا کی دروغ وفریب و نیرنگ ؟!!

    • مهدی

      اره دیگه از جیب مردم کمک کردین نامردا ، سرمایه مردمو نابود کردین خرج خودتون کردید

    • استکی

      راست میگه مردم رو به خاک سیاه نشوند
      به دولت کمک کرد

    • بدون نام

      ... با دزدی از جبیب مردم دارید کشور را اداره میکنید بااین هما در آمد ومنابع کشور حالا دارید افتخار هم میکنید

    • بدون نام

      یعنی چی؟از خودتون کمک کردید؟مردم را بازنده کردید شیرینیش به کام دولت گریه وناامیدی و دست پای زدن مردم را نمیبینید این یک نوعاعترافه نیست

    • بدون نام

      کدوم دلال ، چرا فرافکنی می کنی
      کلاهبرداری قرن رو شما انجام دادین
      می دونید که چقدر آدم رو بدبخت کردید شما

    • بدون نام

      اعتراف کردند که با زدن جیب مردمی که برای مخارج زندگیشون دست و پا میزنند سرمایشونو اینها زدن به خاطر کمک به ان دارو دستشون

    • بدون نام

      جیب زنان حامی یکدیگرند

    • بدون نام

      نه داداش جیب مردم نگون بخت رو خوب زدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو مملکت اسلامی دزدی و دروغ شده افتخار،خخخخخخ

    • بدون نام

      افتخار آفرینی کردن

    • بدون نام

      چنان کاری با بورس کردن که تا هزار برابر اون پولی که از بورس برداشتن برگردانن بازم بورس سرپا نمیشه خخخخخ با وجود شما ما احتیاج به دشمن نداریم

    • بدون نام

      چه با افتخار میان بیان میکنن، مردم رو بیچاره کردن، پول مردم کشیدن بالا، ...

    • بدون نام

      ... روزگار ملت رو سیاه کردین بخاطر دولت، این شد جزو افتخارات تو؟

    • بدون نام

      بدبختمون کردیو نامردا نامرد نامرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غارتگرها

    • مرده متحرک

      در این ماه مبارک رمضان که میهمان پروردگار هستیم از خداوند خواهم خواست همه کسانی راکه به مردم ظلم کردن دروغ گفتند وملت را به این روز گرفتار کردند به عزاب الهی دچار کند.انشاالله

    • بدون نام

      خیلی بی چشم و رویید،جیب مردم بینوا رو زدین و دادین به دولت ...

    • بدون نام

      باپولای مردم

    • ایل..

      پول مردما کشیدید بالا واقعا هم ک کارتون بی نظیر بود.تنها کشوری هستیم ک سر مردم خودمون کلاه میزاریم...

    • بدون نام

      دوسوم پول منو دزدیدید.

    • بدون نام

      بعضی از مردم در این بورس واقعا پولدار شدن بعضی هم با عجله تصمیم می گیرند می خواهند یک شبه پولدار شوند یکی هم با پنج ملیون هم اعتراض می کند که چرا پولش نشد پنجاه ملیون تومان بورس همین هست مثبت و منفی باخت و برد دارد و گر نه بورس نیست من این حرف می زنم من هم ضرر کردم کسی مقصر نیست کسی مجبورم نکرد خودم انتخاب کردم چون ازاطلاعاتم کامل نیست باید هم ضرر کنم ...

    • مرادبیک

      آفرین وصدافرین عجب شاهکارعجبی کردیدخب فکرکردی چقدرمردم آواره کردیدنابودکردی بااین بورس اخه کجایه دنیامیادملتش علاوه برکمک نکردنش مالشم بدزده اوارش کنه بدشم بگه دولت نجات دادم مگر دولت کم درآمدی داره

    • حسین

      کمک نکردی جیب ملت را زدی

    • بدون نام

      خدا بزنه تو کمر تک تک تون ،جیب مردم رو زدید،دل مال باخته ها رو چرا میسوزونید،...

    • آقای پری یرا

      خدا لعنت کنه خودت و قبلیت و و رییس تون رو

    • بدون نام

      شما کلاهبردار هستید

    • بدون نام

      نگو توروخدا ؟ از جیب مردم زدین.خداازسرتون نگذره .خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      بله باحق مردم که باخونه دل جمع کرده بودن خداحقمون رو ازت بگیره

    • علی

      دمتون گرم حال کردم مردم حقشونه باز بدووید برید صف

    • بینام

      آقای دهنوی به همان میزان هم مردم را به مصیبت نشاندید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج