۱۱۰۸۶۹۷
۹ نظر
۵۰۵۶
۹ نظر
۵۰۵۶
پ

با قابلیت جدید گوگل، زیر پایتان تونل مجازی حفر کنید

شرکت گوگل بامعرفی دو قابلیت جدید انسان‌ها را بیش از پیش با کره زمین و تغییرات آن آشنا می‌کند.

برترین‌ها: شرکت گوگل با معرفی دو قابلیت جدید انسان ها را بیش از پیش با کره زمین و تغییرات آن آشنا می‌کند.

گوگل در سال های اخیر قابلیت هایی را رونمایی کرده است که علاوه بر کاربردی بودن هیجان‌انگیز هم بوده‌اند حالا با یکی از قابلیت‌های جدید این شرکت که بیشتر جنبه سرگرمی دارد آشنا شوید. قابلیتی که شاید پیش از این حتی تصورش هم غیر ممکن بوده و حالا با گوشی موبایل به راحتی قابل انجام است. بخش هایی از این مطلب از خبرگزاری ایسنا برگرفته شده است.

گوگل فلوم

"گوگل فلوم" نام قابلیت جدیدی است که برای مشاهده مستقیم آن طرف کره زمین از هر جا که کاربر ایستاده است، با بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کند. اما نحوه کار این قابلیت جدید چگونه است؟

با قابلیت جدید گوگل، زیر پایتان تونل مجازی حفر کنید

شاید تا به حال به این فکر کرده باشید طرف مقابل شما در آن سوی کره زمین چه خبر است و دقیقا کجا می‌شود. اکنون شرکت گوگل سرویس جدیدی را معرفی کرده است که کاربران با نشانه رفتن دوربین گوشی هوشمند اندرویدی خود به هر نقطه دلخواه روی زمین، می‌تواند مستقیما از هسته زمین عبور کنند و دقیقا به نقطه مقابل آن سوی جهان بروند.

این برنامه که "فلوم" (Floom) نام دارد مبتنی بر پلتفرم آزمایشی نمایش واقعیت ترکیبی گوگل موسوم به "WebXR" است که آزمایش‌های مختلف واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بر بستر آن انجام می‌گیرد.

"فلوم" اساساً از طریق یک سایت موبایلی کار می‌کند که فقط در مرورگر "کروم" برای اندروید کار می‌کند. وقتی این سایت را باز می‌کنید، مجموعه‌ای از مجوز‌ها را می‌طلبد که شامل خواندن مختصات GPS و استفاده از دوربین است. پس از فعال کردن این‌ها، کاری که باید انجام دهید این است که دوربین را باز کنید، آن را به سمت زمین نشانه بروید و کمی دور بزنید تا دوربین، فضای اطراف شما را بخواند. سپس "فلوم" مختصات شما را می‌خواند و مستقیماً از آن نقطه تونلی به آن سوی کره زمین می‌زند. در نهایت یک نما از "گوگل ارث" از آن سوی دنیا به روی شما باز می‌شود.

با توجه به اینکه سفر‌های بین‌المللی در حال حاضر تقریباً از فهرست خارج شده‌اند، "فلوم" برای ما راهی جالب برای کاوش جهان فراهم کرده است و در واقع بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

با قابلیت جدید گوگل، زیر پایتان تونل مجازی حفر کنید

"فلوم" از شما می‌خواهد که گوشی خود را به سمت زمین بگیرید، روی یک نماد شبیه به گردباد که در واقع حالت حفاری زمین را دارد، ضربه بزنید و یک نگاه اجمالی به آن سوی کره زمین بیاندازید.

همانطور که می‌دانیم، اغلب قسمت‌های کره زمین را اقیانوس‌ها تشکیل داده‌اند و عجیب نیست که در بسیاری از نقاط دنیا، "فلوم" تنها آب را به کاربران نمایش دهد. به عنوان مثال کاربرانی که در تهران این سرویس را امتحان می‌کنند، با اقیانوس آرام جنوبی مواجه می‌شوند و عموم کاربران در ایران نیز به آب می‌رسند. البته گوگل در هنگام انتخاب محل مورد نظر برای حفاری و تونل زدن به آن سوی کره زمین در بالای صفحه نمایش، به خشکی یا دریا رسیدن را نشان می‌دهد.

البته برخی کاربران گزارش داده‌اند که با آزمایش دو یا چند باره این سرویس در یک نقطه مشخص، با نتایج متفاوت و عکس‌های با کیفیت متفاوتی روبرو شده‌اند که نشان از بی‌نقص نبودن "گوگل فلوم" دارد. البته همانطور که گفته شد این سرویس بیشتر جنبه سرگرمی دارد و وجود چنین اشکالاتی در آن را می‌توان نادیده گرفت.

با قابلیت جدید گوگل، زیر پایتان تونل مجازی حفر کنید

گوگل در سال ۲۰۰۱ برای اولین بار از سرویس "گوگل ارث" رونمایی کرد تا نخستین سرویس نقشه و مسیریابی خود را به کاربران ارائه دهد. در نهایت در سال ۲۰۰۵ بود که این سرویس را به صورت رسمی به روی کاربران سراسر جهان گشود و در نهایت شاید بتوان گفت که به بهترین و موفق‌ترین سرویس‌های نقشه و مسیریابی در دنیا تبدیل شد.

اکنون "گوگل فلوم" نشان می‌دهد که فناوری واقعیت افزوده، مجازی یا ترکیبی چگونه می‌تواند کاربردی و جذاب باشد.

تایم‌لپس مکان‌ها از ۳۷ سال پیش

گوگل‌ارث همچنین با رونمایی از قابلیتی جدید در حال حاضر تایم‌لپس مکان‌ها از ۳۷ سال پیش را هم نشان می‌دهد؛ یعنی تصاویری که در طول زمان بسیار از یک محلی گرفته شده و در ویدئویی با زمان کوتاه نمایش داده می‌شود. برای مثال در ویدئوی زیر تایم‌لپس دریاچهٔ ارومیه از ۱۹۸۴م (۱۳۶۳ش) تا ۲۰۲۰ (۱۳۹۹ش) را برای شما آورده‌ایم.

با قابلیت جدید گوگل، زیر پایتان تونل مجازی حفر کنید

گوگل ارث، نقشه سه بعدی نقاط مختلف جهان، برای نشان دادن پیامد تغییرات اقلیمی زمین بر لایه‌های یخبندان، سواحل و سایر نقاط جهان مجموعه ویدئوهای جدیدی را به خدمات خود می‌افزاید که حاصل جمع‌آوری و ويراستاری تصاویر ماهواره‌ای چهار دهه اخیر است.

با قابلیت جدید گوگل، زیر پایتان تونل مجازی حفر کنید

این ابزار جدید که روز پنجشنبه ۲۶ فروردین راه‌اندازی شد مهم‌ترین نوآوری و به روز شدن گوگل ارث طی پنج سال اخیر است.

گوگل می‌گوید هدف این طرح پیچیده که در همکاری با چند نهاد دولتی از جمله ناسا و سازمان فضایی اروپا تکمیل شده است کمک به جمعیت کثیر کاربران این ابزار برای درک بهتر پیامدهای واقعی تغییرات اقلیمی است که از نگاه بسياری یک مفهوم مجرد و انتزاعی تلقی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به ایران سرویس نمیده

    • بدون نام

      گوگل عشق کوربشه هر کی لجش گرفته از گوگل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من الان رفتم برم تو سایتش نوشته بود ایران تحریمه^_^

    • بدون نام

      کیهان الان سکته میزنه اصلا نمیدونه چیه

    • M. J

      این یک نرم افزار جاسوسی است .
      مگر کاربران نیازی به این دارند که از داخل هسته زمین ، با آنطرف زمین ارتباط بگیرند . در حال حاضر براحتی و با امکانات مختلف مثل ماهواره این کار انجام میشود .
      در واقع بدون اینکه کاربر مطلع باشد ، نقاط مهم و کلیدی کشور خود در زیر زمین را برای آمریکا ارسال میکند .
      آمریکاییها ، با این نرم افزار به امکانات نظامی و شهرکهای زیر زمینی نظامی در کشورهای مختلف براحتی دسترسی پیدا میکنند .
      لطفا" هوشیار باشید .
      قابل توجه مقامات امنیتی در کشور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا شفات بده ساقیتو عوض کن

      • بدون نام

        ساقی این کامنت نمونه کارش

      • سید مهدی

        عجب حفاظتی اومدی،مرکز مرکز عمار، مرکز به گوشم، عمارجان(MJ) بگو چی شنیدی

      • امید

        خخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج