جاباما
۱۱۰۸۷۶۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چراغ خاموش گالری‌ها در ۱۴۰۰

سال ۱۴۰۰ آغاز خوبی نداشت؛ اعلام وضعیت قرمز در بسیاری از شهرها و افزایش شمار مبتلایان باعث شد که باز هم سایه سنگین تعطیلی و کساد بر بسیاری مشاغل افکنده شود.

خبرگزاری ایسنا: سال ۱۴۰۰ آغاز خوبی نداشت؛ اعلام وضعیت قرمز در بسیاری از شهرها و افزایش شمار مبتلایان باعث شد که باز هم سایه سنگین تعطیلی و کساد بر بسیاری مشاغل افکنده شود. برنامه‌های فرهنگی و هنری که در اساس با تجمع پیوند خورده‌اند نیز از جمله همین مشاغل هستند که فعلا باید تا بهبود نسبی شرایط، صبر کنند.
چراغ خاموش گالری‌ها در ۱۴۰۰
با اعلام وضعیت قرمز رنگ شهر تهران و افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و در پی آن تعطیلی ۱۰ روزه پایتخت، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری همانند برگزاری نمایشگاه‌های هنری لغو و به آینده نامعلومی موکول شدند. موضوعی که البته چندان جدید نیست و سال گذشته نیز در برهه‌های زمانی گوناگون و با اوج گرفتن شیوع ویروس مرگبار کرونا، بارها تکرار شده بود.
با این وجود، شرایط نسبتا مطلوب اسفندماه ۹۹ این انتظار و امید را در میان بسیاری از فعالان فرهنگی و هنری به وجود آورده بود که سال ۱۴۰۰ می‌تواند با رونق بهتری همراه باشد. هرچند که این لبخند بر چهره اهالی فرهنگ و هنر خیلی زود خشک شد و جایش را به نگرانی و دلهره و ترس داد.
در این میان گالری‌ها نیز از جمله مشاغلی هستند که از همان روزهای نخست سال ۱۴۰۰ با محدودیت‌هایی همراه شدند. هرچند که برخی از گالری‌ها در ابتدا، دستورات ستاد ملی کرونا را آنگونه که باید جدی نگرفتند و نمایشگاه‌ها هنری خود را بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزار کردند؛ اما هم‌اکنون اغلب گالری‌ها یا کاملا تعطیل هستند یا اینکه صرفا با هماهنگی قبلی اجازه بازدید می‌دهند.
تماس خبرنگار ما با برخی از گالری های تهران حاکی از این است که در روزهای پایانی این هفته (۲۶ و ۲۷ فرودین‌ماه) اغلب گالری‌ها نه تنها برنامه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های جدید ندارند، بلکه به طور کلی نیز تعطیل هستند.
گالری «شیرین» اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی تعطیل است. گالری «گلستان» نیز نقاشی‌های بهمن نیکو را به صورت آنلاین به نمایش گذاشته است. گالری «آرتیبیشن» نیز نمایشگاه‌های خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کند.
گالری «اُ» که این روزها میزبان دو نمایشگاه هنری است نیز امکان بازدیدهای خود را محدود کرده است و با هماهنگی قبلی امکان بازدید وجود دارد. هرچند که افتتاحیه این دو نمایشگاه در روز جمعه (۲۰ فروردین ماه) نسبتا شلوغ بود.
گالری «طراحان آزاد» نیز اعلام کرده است که تا دو هفته دیگر، تعطیل است. گالری «مژده» نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
گالری «اعتماد» به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه هنری خود در سال جدید را لغو و به تاریخ ۱۰ اردیبهشت موکول کرده است.
همچنین گالری «ایده» برگزاری نمایشگاهی که قرار بود روز جمعه (۲۷ فرودین ماه) افتتاح شود را به لغو و بازدید از نمایشگاه فعلی را نیز با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج