جاباما
۱۱۰۸۷۶۶
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

تصویر عامل خرابکاری اخیر در نطنز منتشر شد

عامل خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز که تصویرش برای اولین بار منتشر می‌شود، رضا کریمی نام دارد که قبل از حادثه به خارج از کشور گریخته است.

خبرگزاری صداوسیما: عامل خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز که تصویرش برای اولین بار منتشر می‌شود، رضا کریمی نام دارد که قبل از حادثه به خارج از کشور گریخته است.

تصویر عامل خرابکاری اخیر در نطنز منتشر شد

صبح روز ۲۲ فرودین ماه، خبریک اقدام خرابکارانه در مجتمع غنی سازی ایران منتشر می‌شود. ساعتی پس از انتشار این خبر، مقامات سازمان انرژی هسته‌ای ایران، از ابعاد این اقدام تروریستی می‌گویند.

با وجود اخبار رسمی منتشر شده، این حادثه به سرعت در رسانه‌های بیگانه بزرگ نمایی می‌شود. آن‌ها با پخش تصاویری آرشیوی و ساختگی از وقوع یک انفجار بزرگ خبر می دهند و مدعی می‌شوند، بر اثر این انفجار بخش مهمی از توان غنی سازی ایران از کار افتاده است.

پس از وقوع این حادثه هیاتی از اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ماموریت می‌یابند از سایت نطنز بازدید و در صحنه موارد را بررسی کنند. روایت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که خود از نزدیک محل حادثه را بررسی کرده، نشان می‌دهد، حادثه آنطورکه در رسانه‌ها منتشر شده نیست.

تصاویری از محل وقوع حادثه که ازسوی منابع امنیتی در اختیارما قرار گرفته نشان می‌دهد، براثر یک انفجار محدود بخش کوچکی از مسیر برق رسانی به سالن سانترفیوژ‌ها تخریب شده است. ضمن آنکه انفجار بر اثر عملکرد مواد منفجره بوده و هیچ گونه حمله سایبری رخ نداده است. حضور خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سالن آسیب دیده هم نشان می دهد روند جایگزینی سانتریفیوژ‌های آسیب دیده به سرعت درحال انجام است.

عامل این اقدام خرابکاری نیز با تلاش سربازان گمنام امام زمان عجل الله در وزارت اطلاعات شناسایی شده است. این فردکه تصویرش برای اولین بار در این گزارش منتشر می‌شود، رضا کریمی نام دارد که ساعتی قبل از حادثه به خارج ازکشور گریخته است و اقدامات لازم برای دستگیری و بازگرداندن وی به کشور از مسیر‌های قانونی دردست پیگیری است.

براساس گزارش مقامات مربوط در وزارت اطلاعات، پس از ترور شهید فخری زاده، رژیم صهیونیستی عملیات‌های متعددی ازقبیل انفجار و ترور در حوزه‌های هسته‌ای و دفاعی طرح ریزی کرده بود که با هوشیاری وزارت اطلاعات تمامی آن‌ها خنثی شده و افرادی در این رابطه دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شده اند.

با این حال اقدام تروریستی نطنز نه تنها خللی در فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران ایجادنکرد، بلکه ایران را مصمم کرده تا با توسعه و افزایش ظرفیت غنی سازی ونصب سانتریفیوژ‌های نسل جدید، سطح غنی سازی را به ۶۰ درصد ارتقاء دهد.
حالا و یک هفته پس از حادثه تروریستی نطنز، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از تولید نخستین محصول فرایند غنی سازی ۶۰ درصدی خبرمی دهد.

حادثه نطنز و واکنش ایران به این حادثه نشان داد، جمهوری اسلامی ایران همچنان مصمم به دفاع از حق مشروع خود در برخورداری از انرژی صلح امیز هسته‌ای است و همزمان با تداوم فعالیت‌ها در بخش فنی، تهدیدات دشمنان و تلاش آن‌ها برای اقدامات خرابکارانه را با هوشیاری نهاد‌های امنیتی همچون گذشته خنثی خواهدکرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج