جاباما
۱۱۰۸۸۴۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

استفاده از شیره تریاک برای درمان کرونا مفید است؟

عضو کمیته کشوری واکسن کرونا با حضور در برنامه «طبیب» با تأکید بر اینکه خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا تحولی در بحث واکسیناسیون است، تصریح کرد: تا زمانی که ۷۰ درصد جمعیت واکسن نزنند ویروس از چرخش نیفتاده و نمی‌توان بیماری را کنترل و احساس ایمنی کرد.

خبرآنلاین: عضو کمیته کشوری واکسن کرونا با حضور در برنامه «طبیب» با تأکید بر اینکه خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا تحولی در بحث واکسیناسیون است، تصریح کرد: تا زمانی که ۷۰ درصد جمعیت واکسن نزنند ویروس از چرخش نیفتاده و نمی‌توان بیماری را کنترل و احساس ایمنی کرد.

«پیام طبرسی» در برنامه «طبیب» با اشاره به اینکه تا زمانی که ۷۰ درصد جمعیت واکسن نزنند ویروس از چرخش نیفتاده و نمی‌توان احساس ایمنی کرد، یادآور شد: بعد از ۱۴ و ۱۵ فروردین، واکسیناسیون سرعت بیشتری گرفت و به امید خدا واکسیناسیون کادر پزشکی و افراد پرخطر تا دو هفته دیگر تمام می‌شود، خبر خوب دیگر این است که ایران ۶۰ میلیون دوز از روسیه واکسن خرید که این اتفاق خوبی بوده و تحولی در بحث واکسیناسیون است، چراکه اگر از تیرماه هم واکسن‌های ایرانی وارد بازار شود پوشش واکسیناسیون خوبی را خواهیم داشت.

استفاده از شیره تریاک برای درمان کرونا مفید است؟
این پزشک متخصص با تأکید بر اینکه هر واکسنی آمد بزنید، عنوان کرد: چون این واکسن‌ها را سازمان غذا و دارو تأیید کرده و ما به این سازمان اعتماد کامل داریم، چون مستقل است و کارشناسان منصف و عالمی در آنجا حضور دارند که اگر دارو یا واکسنی مشکل داشته باشد آنها را تأیید نمی‌کنند. البته واکسن باید هر شش ماه تجدید شود، اما اگر ویروس از چرخه بیفتد باز هم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و بیماری قابل کنترل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا کسانی که کرونا گرفتند باید واکسن بزنند یا نه» نیز گفت: در ایران سیاست این است چون واکسن کم است فعلا کسانی که کرونا نگرفتند واکسن بزنند، اما با این شرایط که زمان ایمنی‌بخشی واکسن مشخص نیست، حتی کسانی که گرفتند هم باید دو دوز را بزنند.

طبرسی در خصوص اینکه آیا مشکلات عدم اعمال محدودیت و تبعات تصمیمات به ستاد کرونا منتقل می‌شود، اظهار کرد: به هر حال آنها خودشان در جریان این موضوعات هستند به ویژه اینکه این موضوعات مرتبا از طریق رسانه‌ها، مجلس و حتی اعضای دولت به آنها منتقل می‌شود، اما آنها برآورد تصمیمات و اتفاقات را معیار قرار می‌دهند، در هر صورت به نظر من برآورد هم باید به نوعی پیش برود که وضعیت را بهتر کند، ضمن اینکه الان اختلاف به نفع نیست و اگر در جایی افرادی اختلاف نظر دارند بهتر است روی آن تکیه نکنند و همه کمک کنند تا بیماری زودتر جمع شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه اگر ۱۰ روز یک استراحت بدهیم تا ویروس از چرخه بیفتند به کم شدن بار بیماری کمک خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر دورهمی‌ها و رستوران‌ها، مراسم‌های افطاری و مکان‌های بسته پرخطرترین مکان‌ها برای انتقال ویروس است چون ماسک‌ها را در آنجا برمی‌داریم، ضمن اینکه مشخص است که هر چه ترددمان بیشتر باشد، ریسک ابتلا هم بالاتر می‌رود.

وی در ادامه در خصوص درصد ابتلای مجدد نیز توضیح داد: تحقیقاتی که در فاصله حدود چهار تا پنج ماه انجام شده نشان داده که افرادی که کرونا می‌گیرند تا ۸۰ درصد نسبت به کرونای بعدی ابتلا پیدا می‌کنند اما این درصد در خصوص افراد بالای ۶۵ سال پائین آمده و احتمال ابتلای مجددشان بیشتر است.

طبرسی در پایان در خصوص شایعه بهبود کرونا با شیره تریاک نیز گفت: چنین خود درمانی را در خصوص چند بیمار شاهد بودیم که وضعیت بیماران بدتر هم شد، حتی بیماری را هم داشتیم که با استفاده از این شیوه کرونای شدیدتری هم گرفت و پس از آن نیز درگیر ترک اعتیاد آن شد، این روش اصلا توصیه نمی‌شود، چراکه جدای همه مشکلات ممکن است این مواد با داروهای دیگر تداخل کرده و وضعیت بیماران را وخیم‌تر ‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج